15.
Jihad
١٥-
كتاب الجهاد


937
Chapter: Regarding Calling Idolators To Islam

٩٣٧
باب فِي دُعَاءِ الْمُشْرِكِينَ

Sunan Abi Dawud 2612

. Sulaiman bin Buraidah reported on the authority of his father that when the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) appointed a Commander over an Army or a detachment, he instructed him to fear Allah himself and consider the welfare of the Muslims who were with him. He then said ‘when you meet the polytheists who are your enemy, summon them tone of three things and accept whichever of them they are willing to agree to, and refrain from them. Summon them to Islam and if they agree, accept it from them and refrain from them. Then summon them to leave their territory and transfer to the abode of the emigrants and tell them that if they do so, they will have the same rights and responsibilities as the emigrants, but if they refuse and choose their own abode, tell them that they will be like the desert Arabs who are Muslims subject to Allah’s jurisdiction which applies to the believers, but will have no spoil or booty unless they strive with the Muslims. If they refuse demand, jizyah (security tax) from them, if they agree accept it from them and refrain from them. But if they refuse, seek Alah’s help and fight with them. When you invade the fortress and they (its people) offer to capitulate and have the matter referred to Allah’s jurisdiction, do not grant this, for you do not know whether or not you will hit on Allah’s jurisdiction regarding them. But let them capitulate and have the matter refereed to your jurisdiction and decide about them later as you wish. Sufyan (bin Uyainah) said that ‘Alqamah said ‘I mentioned this tradition to Muqatil bin Habban. He said, ‘Muslim narrated it to me.’ Abu Dawood said, ‘he is Ibn Haidam narrated from Al Nu’man in Muqqarin (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) like the tradition of Sulaiman bin Buraidah (رضي الله تعالى عنه).


Grade: Sahih

بریدہ رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ جب کسی لشکر یا سریہ کا کسی کو امیر بنا کر بھیجتے تو اسے اپنے نفس کے بارے میں اللہ کے تقویٰ کی وصیت کرتے، اور جو مسلمان اس کے ساتھ ہوتے ان کے ساتھ بھلائی کرنے کا حکم دیتے، اور فرماتے: جب تم اپنے مشرک دشمنوں کا سامنا کرنا تو انہیں تین چیزوں کی دعوت دینا، ان تینوں میں سے جس چیز کو وہ مان لیں تم ان سے اسے مان لینا اور ان سے رک جانا، ( سب سے پہلے ) انہیں اسلام کی جانب بلانا، اگر تمہاری اس دعوت کو وہ لوگ تسلیم کر لیں تو تم اسے قبول کر لینا اور ان سے لڑائی کرنے سے رک جانا، پھر انہیں اپنے وطن سے مہاجرین کے وطن کی طرف ہجرت کرنے کا حکم دینا، اور انہیں یہ بتانا کہ اگر وہ ایسا کریں گے تو ان کے لیے وہی چیز ہو گی جو مہاجرین کے لیے ہو گی، اور ان کے وہی فرائض ہوں گے، جو مہاجرین کے ہیں، اور اگر وہ انکار کریں اور اپنے وطن ہی میں رہنا چاہیں تو انہیں بتانا کہ وہ دیہاتی مسلمانوں کی طرح ہوں گے، ان پر اللہ کا وہی حکم چلے گا جو عام مسلمانوں پر چلتا ہے، اور فے اور مال غنیمت میں ان کا کوئی حصہ نہ ہو گا، الا یہ کہ وہ مسلمانوں کے ساتھ جہاد کریں، اور اگر وہ اسلام لانے سے انکار کریں تو انہیں جزیہ کی ادائیگی کی دعوت دینا، اگر وہ لوگ جزیہ کی ادائیگی قبول کر لیں تو ان سے اسے قبول کر لینا اور جہاد کرنے سے رک جانا، اور اگر وہ جزیہ بھی دینے سے انکار کریں تو اللہ سے مدد طلب کرنا، اور ان سے جہاد کرنا، اور اگر تم کسی قلعہ والے کا محاصرہ کرنا اور وہ چاہیں کہ تم ان کو اللہ کے حکم پر اتارو، تو تم انہیں اللہ کے حکم پر مت اتارنا، اس لیے کہ تم نہیں جانتے ہو کہ اللہ ان کے سلسلے میں کیا فیصلہ کرے گا، لیکن ان کو اپنے حکم پر اتارنا، پھر اس کے بعد ان کے سلسلے میں تم جو چاہو فیصلہ کرنا ۔ سفیان بن عیینہ کہتے ہیں: علقمہ کا کہنا ہے کہ میں نے یہ حدیث مقاتل بن حیان سے ذکر کی تو انہوں نے کہا: مجھ سے مسلم نے۔ ابوداؤد کہتے ہیں: وہ ابن ہیصم ہیں، بیان کیا انہوں نے نعمان بن مقرن رضی اللہ عنہ سے اور نعمان رضی اللہ عنہ نے نبی اکرم ﷺ سے سلیمان بن بریدہ کی حدیث کے مثل روایت کیا۔

Bareedah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) jab kisi lashkar ya seriya ka kisi ko ameer bana kar bhejte to usay apne nafs ke baare mein Allah ke taqwa ki wasiyat karte, aur jo musalman us ke sath hote un ke sath bhlai karne ka hukm dete, aur farmate: jab tum apne mushrik dusmanon ka samna karna to unhen teen cheezon ki daawat dena, in teenon mein se jis cheez ko woh maan lein tum un se usay maan lena aur un se ruk jaana, ( sab se pehle ) unhen Islam ki janib bulana, agar tumhari is daawat ko woh log taslim kar lein to tum isay qabool kar lena aur un se larai karne se ruk jaana, phir unhen apne watan se muhajireen ke watan ki taraf hijrat karne ka hukm dena, aur unhen yeh batana ke agar woh aisa karenge to un ke liye wahi cheez ho gi jo muhajireen ke liye ho gi, aur un ke wahi faraij honge, jo muhajireen ke hain, aur agar woh inkar karen aur apne watan hi mein rehna chahen to unhen batana ke woh dehati musalmanon ki tarah honge, un per Allah ka wahi hukm chale ga jo aam musalmanon per chalta hai, aur fai aur maal ghanimat mein un ka koi hissa na hoga, ala yeh ke woh musalmanon ke sath jihad karen, aur agar woh Islam lane se inkar karen to unhen jiziya ki adaigi ki daawat dena, agar woh log jiziya ki adaigi qabool kar lein to un se usay qabool kar lena aur jihad karne se ruk jaana, aur agar woh jiziya bhi dene se inkar karen to Allah se madad talab karna, aur un se jihad karna, aur agar tum kisi qilaa wale ka muhasira karna aur woh chahen ke tum un ko Allah ke hukm per utaro, to tum unhen Allah ke hukm per mat utarna, is liye ke tum nahin jante ho ke Allah un ke silsile mein kya faisla kare ga, lekin un ko apne hukm per utarna, phir us ke baad un ke silsile mein tum jo chaho faisla karna. Sufiyan bin Ayinah kehte hain: Ulqama ka kehna hai ke maine yeh hadees Muqatil bin Haiyan se zikr ki to unhon ne kaha: Mujh se Muslim ne. Abudauud kehte hain: Woh Ibn Haysam hain, bayan kiya unhon ne Nauman bin Muqran (رضي الله تعالى عنه) se aur Nauman (رضي الله تعالى عنه) ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se Sulaiman bin Bareedah ki hadees ke misal riwayat kiya.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سُلَيْمَانَ الْأَنْبَارِيُّ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سُفْيَانَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مَرْثَدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ قَالَ:‏‏‏‏ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا بَعَثَ أَمِيرًا عَلَى سَرِيَّةٍ أَوْ جَيْشٍ أَوْصَاهُ بِتَقْوَى اللَّهِ فِي خَاصَّةِ نَفْسِهِ وَبِمَنْ مَعَهُ مِنَ الْمُسْلِمِينَ خَيْرًا، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ:‏‏‏‏ إِذَا لَقِيتَ عَدُوَّكَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ، ‏‏‏‏‏‏فَادْعُهُمْ إِلَى إِحْدَى ثَلَاثِ خِصَالٍ أَوْ خِلَالٍ فَأَيَّتُهَا أَجَابُوكَ إِلَيْهَا فَاقْبَلْ مِنْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَكُفَّ عَنْهُمُ ادْعُهُمْ إِلَى الْإِسْلَامِ فَإِنْ أَجَابُوكَ فَاقْبَلْ مِنْهُمْ وَكُفَّ عَنْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ ادْعُهُمْ إِلَى التَّحَوُّلِ مِنْ دَارِهِمْ إِلَى دَارِ الْمُهَاجِرِين، ‏‏‏‏‏‏وَأَعْلِمْهُمْ أَنَّهُمْ إِنْ فَعَلُوا ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ لَهُمْ مَا لِلْمُهَاجِرِينَ وَأَنَّ عَلَيْهِمْ مَا عَلَى الْمُهَاجِرِينَ فَإِنْ أَبَوْا وَاخْتَارُوا دَارَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏فَأَعْلِمْهُمْ أَنَّهُمْ يَكُونُونَ كَأَعْرَابِ الْمُسْلِمِينَ يُجْرَى عَلَيْهِمْ حُكْمُ اللَّهِ الَّذِي يَجْرِي عَلَى الْمُؤْمِنِينَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَكُونُ لَهُمْ فِي الْفَيْءِ وَالْغَنِيمَةِ نَصِيبٌ إِلَّا أَنْ يُجَاهِدُوا مَعَ الْمُسْلِمِينَ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنْ هُمْ أَبَوْا فَادْعُهُمْ إِلَى إِعْطَاءِ الْجِزْيَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنْ أَجَابُوا فَاقْبَلْ مِنْهُمْ وَكُفَّ عَنْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنْ أَبَوْا فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ تَعَالَى وَقَاتِلْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَإِذَا حَاصَرْتَ أَهْلَ حِصْنٍ فَأَرَادُوكَ أَنْ تُنْزِلَهُمْ عَلَى حُكْمِ اللَّهِ تَعَالَى فَلَا تُنْزِلْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ مَا يَحْكُمُ اللَّهُ فِيهِمْ وَلَكِنْ أَنْزِلُوهُمْ عَلَى حُكْمِكُمْ ثُمَّ اقْضُوا فِيهِمْ بَعْدُ مَا شِئْتُمْ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ:‏‏‏‏ قَالَ عَلْقَمَةُ:‏‏‏‏ فَذَكَرْتُ هَذَا الْحَدِيثَ لِمُقَاتِلِ بْنِ حَيَّانَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ حَدَّثَنِي مُسْلِمٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ هُوَ ابْنُ هَيْصَمٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ النُّعْمَانِ بْنِ مُقَرِّنٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏مِثْلَ حَدِيثِ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ.