It is narrated on the authority of Sayyiduna Yazid bin Akhnas (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “It is not permissible to compete with one another in trying to get ahead, except for two men: A man whom Allah, the Exalted, has blessed with knowledge of the Quran, and he recites it day and night and acts upon its commandments. Another man sees him and says, ‘If only Allah had blessed me in the same way that He blessed so-and-so, I would have done the same.’ And a man whom Allah, the Exalted, has blessed with wealth, and he spends it in charity. Another man sees him and says, ‘If only Allah had given me wealth like He has given to so-and-so, I would have given in charity like him.’” A man asked, “O Messenger of Allah, what if a person has personal nobility…?” The son of Imam Ahmad says, “The rest of the hadith is missing. I found this hadith in my father’s draft, which was written in his own hand.”
Grade: Hasan
سیدنا یزید بن اخنس رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ نبی ﷺ نے ارشاد فرمایا: ”آپس میں آگے بڑھنے کا مقابلہ کرنے کی اجازت نہیں ہے، سوائے دو آدمیوں میں، ایک وہ آدمی جسے اللہ تعالیٰ نے قرآن کی دولت عطا فرمائی اور وہ دن رات اس کی تلاوت کرتا ہو اور اس کے احکامات کی پیروی کرتا ہو اور دوسرا آدمی اسے دیکھ کر کہے کہ اللہ تعالیٰ نے مجھے بھی یہ نعمت عطا فرمائی ہوتی تو میں بھی اسی طرح دن رات اس کی تلاوت کرتا اور دوسرا آدمی جسے اللہ تعالیٰ نے مال و دولت عطا فرمایا ہو اور وہ اسے صدقہ و خیرات کر کے خرچ کرتا ہو اور دوسرا آدمی اسے دیکھ کر کہے کاش! اللہ نے مجھے بھی اس طرح مال عطا فرمایا ہوتا جیسے فلاں شخص کو دیا ہے تو میں بھی اسی طرح صدقہ و خیرات کرتا“، ایک آدمی نے پوچھا کہ یا رسول اللہ! اگر کسی آدمی میں ذاتی شرافت ہو۔۔۔ امام احمد کے صاحبزادے فرماتے ہیں کہ حدیث کا بقیہ حصہ ساقطہ ہو گیا ہے، میں نے یہ حدیث اپنے والد کے مسودے میں پائی تھی جو ان کے ہاتھ سے ہی لکھی ہوئی تھی۔
Sayyidna Yazid bin Akhnas (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Aapas mein aage badhne ka muqabla karne ki ijazat nahi hai, siwaye do admiyon mein, ek woh admi jise Allah Ta'ala ne Quran ki daulat ata farma'i aur woh din raat uski tilawat karta ho aur uske ahkamat ki pairvi karta ho aur dusra admi use dekh kar kahe ki Allah Ta'ala ne mujhe bhi yeh naimat ata farma'i hoti to main bhi isi tarah din raat uski tilawat karta aur dusra admi jise Allah Ta'ala ne maal o daulat ata farma'i ho aur woh use sadqa o khairat kar ke kharch karta ho aur dusra admi use dekh kar kahe kash! Allah ne mujhe bhi is tarah maal ata farmaya hota jaise falan shakhs ko diya hai to main bhi isi tarah sadqa o khairat karta, ek admi ne poocha ki Ya Rasul Allah! agar kisi admi mein zaati sharafat ho... Imam Ahmad ke sahabzade farmate hain ki hadees ka baqi hissa saqita ho gaya hai, maine yeh hadees apne walid ke musavide mein pa'i thi jo unke hath se hi likhi hui thi.
قَالَ عَبْد اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ: وَجَدْتُ فِي كِتَابِ أَبِي بِخَطِّ يَدِهِ، قَالَ: كَتَبَ إِلَيَّ أَبُو تَوْبَةَ الرَّبِيعُ بْنُ نَافِعٍ ، وَكَانَ فِي كِتَابِهِ: حَدَّثَنَا الْهَيْثَمُ بْنُ حُمَيْدٍ ، عَنْ زَيْدِ بْنِ وَاقِدٍ ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ مُوسَى ، عَنْ كَثِيرِ بْنِ مُرَّةَ ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ الْأَخْنَسِ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " لَا تَنَافُسَ بَيْنَكُمْ إِلَّا فِي اثْنَتَيْنِ: رَجُلٌ أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الْقُرْآنَ، فَهُوَ يَقُومُ بِهِ آنَاءَ اللَّيْلِ، وَآنَاءَ النَّهَارِ، وَيَتَّبِعُ مَا فِيهِ، فَيَقُولُ رَجُلٌ: لَوْ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَعْطَانِي مِثْلَ مَا أَعْطَى فُلَانًا، فَأَقُومَ بِهِ كَمَا يَقُومُ بِهِ، وَرَجُلٌ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَالًا، فَهُوَ يُنْفِقُ وَيَتَصَدَّقُ، فَيَقُولُ رَجُلٌ: لَوْ أَنَّ اللَّهَ أَعْطَانِي مِثْلَ مَا أَعْطَى فُلَانًا فَأَتَصَدَّقَ بِهِ" ، فَقَالَ رَجُلٌ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَرَأَيْتُكَ النَّجْدَةَ تَكُونُ فِي الرَّجُلِ؟ وَسَقَطَ بَاقِي الْحَدِيثِ