6.
Musnad of the Companions Who Narrated Abundantly
٦-
مسند المكثرين من الصحابة


The Musnad of Anas ibn Malik (may Allah be pleased with him)

مسنَد اَنَسِ بنِ مَالِك رَضِیَ اللَّه عَنه

Musnad Ahmad ibn Hanbal 12469

It is narrated on the authority of Anas bin Malik (may Allah be pleased with him) that I heard the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saying: “On the Day of Judgment, my grave will be the first to be opened, and I do not take pride in it. I will be given the banner of praise (Liwa-ul-Hamd), and I do not take pride in it. I will be the leader of all people on the Day of Judgment, and I do not take pride in it. I will reach the gate of Paradise and hold its ring. It will be asked from inside, ‘Who is it?’ I will say, ‘Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him).’ So, the gate will be opened, and I will enter Paradise. Suddenly, I will reach before my Lord and prostrate myself upon seeing Him. Allah Almighty will say, ‘O Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him), raise your head, speak, you will be heard, ask, it will be granted, intercede, your intercession will be accepted.’ So I will raise my head and say, ‘My Lord! My Ummah, my Ummah.’ Allah Almighty will say, ‘Go to your Ummah and admit into Paradise whoever has even an atom's weight of faith in his heart.’ So I will do so and will admit into Paradise whoever I find having that much faith in his heart. The second time, with all the same details, I will be commanded to admit those into Paradise who have faith equal to half a barley grain, and I will do so. The third time, with all the same details, I will be commanded to admit those into Paradise who have faith equal to a mustard seed, and I will do so. Then Allah will be free from the judgment of the people and will order my remaining Ummah to be put into Hell with the people of Hell. The people of Hell will say to them, ‘You used to worship Allah and did not associate anyone with Him. What benefit did you get from it?’ Upon this, Allah Almighty will say, ‘By My Glory! I will surely free these people from Hell.’ So, Allah will bring them out of Hell. By then, they would have been burnt to charcoal. Then they will be dipped in the river of life (Hayat), and they will sprout like seeds sprout on the dirt carried by a flood. It will be written between their eyes, ‘These are the freed people of Allah.’ When these people enter Paradise, the people of Paradise will say, ‘These are the people of Hell.’ But Allah will say, ‘No, rather these are the freed people of the Lord.’”


Grade: Sahih

حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ میں نے نبی ﷺ کو یہ فرماتے ہوئے سنا ہے کہ قیامت کے دن سب سے پہلے میری قبر کھلے گی اور میں اس پر فخر نہیں کرتا، مجھے لواء حمد دیا جائے گا میں اس پر بھی فخر نہیں کرتا، میں قیامت کے دن تمام لوگوں کا سردار ہوں گا اور میں اس پر بھی فخر نہیں کرتا، میں جنت کے دروازے پر پہنچ کر اس کا حلقہ پکڑوں گا، اندر سے پوچھا جائے گا کہ کون؟ میں کہوں گا محمد ﷺ چنانچہ دروازہ کھل جائے گا اور میں جنت میں داخل ہوجاؤں گا، اچانک میں پروردگار کے سامنے پہنچ جاؤں گا اور اسے دیکھتے ہی سجدہ ریز ہوجاؤں گا، اللہ تعالیٰ فرمائے گا کہ اے محمد ﷺ سر اٹھائیے، بات تو کیجئے، سنی جائے گی، کہیے تو سہی، قبول ہوگا، سفارش کیجئے آپ کی سفارش قبول کی جائے گی، چنانچہ میں اپنا سر اٹھا کر کہوں گا پروردگار! میری امت، میری امت، اللہ تعالیٰ فرمائے گا کہ آپ اپنی امت کے پاس جائیے اور جس کے دل میں جو کے دانے کے برابر بھی ایمان ہو اسے جنت میں داخل کر دیجئے، چنانچہ میں ایسا ہی کروں گا اور جس کے دل میں اتنا ایمان محسوس ہوگا اسے جنت میں داخل کرا دوں گا۔ دوسری مرتبہ اسی تمام تفصیل کے ساتھ جو کے نصف دانے کے برابر ایمان رکھنے والوں کو جنت میں داخل کرنے کا حکم ہوگا اور میں ایسا ہی کروں گا، تیسری مرتبہ اسی تمام تفصیل کے ساتھ رائی کے ایک دانے کے برابر ایمان رکھنے والے کو جنت میں داخل کرنے کا حکم ہوگا اور میں ایسا ہی کروں گا، پھر اللہ لوگوں کے حساب کتاب سے فارغ ہوجائے گا اور میری باقی امت کو اہل جہنم کے ساتھ جہنم میں داخل کر دے گا، جہنمی ان سے کہیں گے کہ تم تو اللہ کی عبادت کرتے تھے اور اس کے ساتھ کسی کو شریک نہیں ٹھہراتے تھے، تمہیں اس کا کیا فائدہ ہوا؟ اس پر اللہ تعالیٰ فرمائے گا مجھے اپنی عزت کی قسم! میں ان لوگوں کو جہنم سے ضرور آزاد کروں گا، چنانچہ اللہ انہیں جہنم سے نکال لے گا، اس وقت وہ جل کر کوئلہ ہوچکے ہوں گے، پھر انہیں نہر حیات میں غوطہ دلوایا جائے گا اور وہ ایسے اگ آئیں گے جیسے سیلاب کے کوڑے پر دانے اگ آتے ہیں اور ان کی آنکھوں کے درمیان لکھ دیا جائے گا کہ اللہ کے آزاد کردہ لوگ ہیں، جب یہ لوگ جنت میں داخل ہوں گے تو اہل جنت کہیں گے کہ یہ جہنمی ہیں، لیکن اللہ فرمائے گا نہیں، بلکہ یہ پروردگار کے آزاد کردہ لوگ ہیں۔

Hazrat Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki maine Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ko ye farmate huye suna hai ki qayamat ke din sab se pehle meri qabar khulegi aur mein is par fakhr nahi karta, mujhe liwa hamd diya jayega mein is par bhi fakhr nahi karta, mein qayamat ke din tamam logon ka sardar hounga aur mein is par bhi fakhr nahi karta, mein jannat ke darwaze par pahunch kar iska halqa pakdunga, andar se pucha jayega ki kaun? mein kahunga Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) chunancha darwaza khul jayega aur mein jannat mein dakhil hojaonga, achanak mein parvardigaar ke samne pahunch jaunga aur use dekhte hi sajda riz hojaonga, Allah ta'ala farmayega ki aye Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) sar uthaiye, baat to kijiye, suni jayegi, kahiye to sahi, qubool hoga, sifarish kijiye aap ki sifarish qubool ki jayegi, chunancha mein apna sar utha kar kahunga parvardigaar! meri ummat, meri ummat, Allah ta'ala farmayega ki aap apni ummat ke pass jaiye aur jis ke dil mein jo ke dane ke barabar bhi imaan ho use jannat mein dakhil kar dijiye, chunancha mein aisa hi karunga aur jis ke dil mein itna imaan mehsoos hoga use jannat mein dakhil kara dunga. Dusri martaba isi tamam tafseel ke sath jo ke nisf dane ke barabar imaan rakhne walon ko jannat mein dakhil karne ka hukum hoga aur mein aisa hi karunga, teesri martaba isi tamam tafseel ke sath rai ke ek dane ke barabar imaan rakhne wale ko jannat mein dakhil karne ka hukum hoga aur mein aisa hi karunga, phir Allah logon ke hisab kitab se farigh hojaega aur meri baqi ummat ko ahl jahannam ke sath jahannam mein dakhil kar dega, jahannami un se kahenge ki tum to Allah ki ibadat karte the aur iske sath kisi ko sharik nahi thehrate the, tumhen iska kya faida hua? is par Allah ta'ala farmayega mujhe apni izzat ki qasam! mein in logon ko jahannam se zaroor azad karunga, chunancha Allah unhen jahannam se nikal lega, is waqt woh jal kar koyla hochuke honge, phir unhen nahar hayat mein ghota dilawaiya jayega aur woh aise ug aaenge jaise sailab ke koore par dane ug aate hain aur un ki aankhon ke darmiyan likh diya jayega ki Allah ke azad kardah log hain, jab ye log jannat mein dakhil honge to ahl jannat kahenge ki ye jahannami hain, lekin Allah farmayega nahi, balki ye parvardigaar ke azad kardah log hain.

حَدَّثَنَا يُونُسُ ، حَدَّثَنَا لَيْثٌ ، عَنْ يَزِيدَ يَعْنِي ابْنَ الْهَادِ ، عَنْ عَمْروِ ، عَنْ أَنَسٍ ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:" إِنِّي لَأَوَّلُ النَّاسِ تَنْشَقُّ الْأَرْضُ عَنْ جُمْجُمَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ، وَلَا فَخْرَ، وَأُعْطَى لِوَاءَ الْحَمْدِ، وَلَا فَخْرَ، وَأَنَا سَيِّدُ النَّاسِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ، وَلَا فَخْرَ، وَأَنَا أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ، وَلَا فَخْرَ، وَإِنِّي آتِي بَابَ الْجَنَّةِ، فَآخُذُ بِحَلْقَتِهَا، فَيَقُولُونَ: مَنْ هَذَا؟، فَأقُولُ: أَنَا مُحَمَّدٌ، فَيَفْتَحُونَ لِي، فَأَدْخُلُ، فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي، فَأَسْجُدُ لَهُ، فَيَقُولُ: ارْفَعْ رَأْسَكَ يَا مُحَمَّدُ، وَتَكَلَّمْ يُسْمَعْ مِنْكَ، وَقُلْ: يُقْبَلْ مِنْكَ، وَاشْفَعْ تُشَفَّعْ، فَأَرْفَعُ رَأْسِي، فَأَقُولُ: أُمَّتِي، أُمَّتِي، يَا رَبِّ، فَيَقُولُ: اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ، فَمَنْ وَجَدْتَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ شَعِيرٍ مِنَ الْإِيمَانِ، فَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ، فَأُقْبِلُ، فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ ذَلِكَ، فَأُدْخِلُهُ الْجَنَّةَ، فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي، فَأَسْجُدُ لَهُ، فَيَقُولُ: ارْفَعْ رَأْسَكَ يَا مُحَمَّدُ، وَتَكَلَّمْ يُسْمَعْ مِنْكَ، وَقُلْ: يُقْبَلْ مِنْكَ، وَاشْفَعْ تُشَفَّعْ، فَأَرْفَعُ رَأْسِي، فَأَقُولُ: أُمَّتِي، أُمَّتِي أَيْ رَبِّ، فَيَقُولُ: اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ، فَمَنْ وَجَدْتَ فِي قَلْبِهِ نِصْفَ حَبَّةٍ مِنْ شَعِيرٍ مِنَ الْإِيمَانِ، فَأَدْخِلْهُمْ الْجَنَّةَ، فَأَذْهَبُ، فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ ذَلِكَ، أَدْخِلْتُهُمْ الْجَنَّةَ، فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي، فَأَسْجُدُ لَهُ، فَيَقُولُ: ارْفَعْ رَأْسَكَ يَا مُحَمَّدُ، وَتَكَلَّمْ يُسْمَعْ مِنْكَ، وَقُلْ: يُقْبَلْ مِنْكَ، وَاشْفَعْ تُشَفَّعْ، فَأَرْفَعُ رَأْسِي، فَأَقُولُ: أُمَّتِي، أُمَّتِي، فَيَقُولُ: اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ، فَمَنْ وَجَدْتَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنَ الْإِيمَانِ، فَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ، فَأَذْهَبُ، فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ ذَلِكَ أَدْخَلْتُهُمْ الْجَنَّةَ، وَفَرَغَ اللَّهُ مِنْ حِسَابِ النَّاسِ، وَأَدْخَلَ مَنْ بَقِيَ مِنْ أُمَّتِي النَّارَ مَعَ أَهْلِ النَّارِ، فَيَقُولُ أَهْلُ النَّارِ: مَا أَغْنَى عَنْكُمْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْبَدُونَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَا تُشْرِكُونَ بِهِ شَيْئًا؟!، فَيَقُولُ الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ: فَبِعِزَّتِي لَأُعْتِقَنَّهُمْ مِنَ النَّارِ، فَيُرْسِلُ إِلَيْهِمْ، فَيَخْرُجُونَ وَقَدْ امْتَحَشُوا، فَيَدْخُلُونَ فِي نَهَرِ الْحَيَاةِ، فَيَنْبُتُونَ فِيهِ كَمَا تَنْبُتُ الْحِبَّةُ فِي غُثَاءِ السَّيْلِ، وَيُكْتَبُ بَيْنَ أَعْيُنِهِمْ هَؤُلَاءِ عُتَقَاءُ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ، فَيُذْهَبُ بِهِمْ، فَيُدْخَلُونَ الْجَنَّةَ، فَيَقُولُ لَهُمْ أَهْلُ الْجَنَّةِ: هَؤُلَاءِ الْجَهَنَّمِيُّونَ، فَيَقُولُ الْجَبَّارُ: بَلْ هَؤُلَاءِ عُتَقَاءُ الْجَبَّارِ عَزَّ وَجَلَّ".