6.
Musnad of the Companions Who Narrated Abundantly
٦-
مسند المكثرين من الصحابة


The Musnad of Abdullah ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him)

مسنَد عبد الله بن مسعود رَضِیَ اللَّه تَعَالَى عَنه

Musnad Ahmad ibn Hanbal 3672

It is narrated on the authority of Abdullah Ibn Masud (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Just as Allah has distributed your sustenance among you, so He has distributed morals among you. Allah Almighty gives the world to whomever He loves and to whomever He does not love, but He gives religion only to those whom He loves. So whoever has been given religion by Allah, then understand that Allah loves him. By the One in Whose hand is my life, no one can be a Muslim until his heart and tongue both become Muslim. And no one can be a believer until his neighbor is safe from his harms.” The companions (may Allah be pleased with them) asked, “O Messenger of Allah, what is meant by harms?” He said: “Oppression and transgression. And there is no one who earns unlawful wealth and spends from it, and there is blessing in it, nor does he give charity and it is accepted, and whatever he leaves behind will only increase the fire of Hell. Allah Almighty does not erase sin with sin, rather He erases sin with goodness and righteousness. Filth cannot be removed by filth.”


Grade: Da'if

سیدنا ابن مسعود رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا: ”اللہ نے تمہارے درمیان جس طرح تمہارے رزق تقسیم فرمائے ہیں، اسی طرح اخلاق بھی تقسیم فرمائے ہیں، اللہ تعالیٰ دنیا تو اسے بھی دے دیتے ہیں جس سے محبت کرتے ہیں اور اسے بھی جس سے محبت نہیں کرتے، لیکن دین اسی کو دیتے ہیں جس سے محبت کرتے ہیں، اس لئے جس شخص کو اللہ نے دین عطا فرمایا ہو، وہ سمجھ لے کہ اللہ اس سے محبت کرتا ہے۔ اس ذات کی قسم! جس کے دست قدرت میں میری جان ہے، کوئی شخص اس وقت تک مسلمان نہیں ہو سکتا جب تک اس کا دل اور زبان دونوں مسلمان نہ ہو جائیں، اور کوئی شخص اس وقت تک مومن نہیں ہو سکتا جب تک اس کے پڑوسی اس کے ”بوائق“ سے محفوظ و مامون نہ ہوں“، صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا: یا رسول اللہ ﷺ ! بوائق سے کیا مراد ہے؟ فرمایا: ”ظلم و زیادتی، اور کوئی شخص ایسا نہیں ہے جو حرام مال کمائے اور اس میں سے خرچ کرے پھر اس میں برکت بھی ہو جائے، یا وہ صدقہ خیرات کرے تو وہ قبول بھی ہو جائے، اور وہ اپنے پیچھے جو کچھ بھی چھوڑ کر جائے گا اس سے جہنم کی آگ میں مزید اضافہ ہو گا، اللہ تعالیٰ گناہ کو گناہ سے نہیں مٹاتا، وہ تو گناہ کو اچھائی اور نیکی سے مٹاتا ہے، گندگی سے گندگی نہیں دور ہوتی۔“

Sayyidna Ibn Masood (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: “Allah ne tumhare darmiyan jis tarah tumhare rizq taqseem farmaye hain, usi tarah akhlaq bhi taqseem farmaye hain, Allah Ta’ala dunya to use bhi de dete hain jis se muhabbat karte hain aur use bhi jis se muhabbat nahin karte, lekin deen usi ko dete hain jis se muhabbat karte hain, is liye jis shakhs ko Allah ne deen ata farmaya ho, woh samajh le ki Allah us se muhabbat karta hai. Iss zaat ki qasam! Jis ke dast-e-qudrat mein meri jaan hai, koi shakhs us waqt tak musalman nahin ho sakta jab tak uska dil aur zaban donon musalman na ho jayen, aur koi shakhs us waqt tak momin nahin ho sakta jab tak us ke padosi uske “bawa’iq” se mahfooz-o-mamoon na hon”, Sahaba kiram (رضي الله تعالى عنه) ne poocha: Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم)! Bawa’iq se kya murad hai? Farmaya: “Zulm-o-zyadati, aur koi shakhs aisa nahin hai jo haram maal kamaye aur us mein se kharch kare phir us mein barkat bhi ho jaye, ya woh sadaqa khairat kare to woh qubool bhi ho jaye, aur woh apne peeche jo kuchh bhi chhod kar jaye ga us se jahannam ki aag mein mazeed izafa ho ga, Allah Ta’ala gunah ko gunah se nahin mitaata, woh to gunah ko achchayi aur neki se mitaata hai, gandagi se gandagi nahin door hoti.”

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُبَيْدٍ ، حَدَّثَنَا أَبَانُ بْنُ إِسْحَاقَ ، عَنْ الصَّبَّاحِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، عَنْ مُرَّةَ الْهَمْدَانِيِّ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" إِنَّ اللَّهَ قَسَمَ بَيْنَكُمْ أَخْلَاقَكُمْ، كَمَا قَسَمَ بَيْنَكُمْ أَرْزَاقَكُمْ، وَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يُعْطِي الدُّنْيَا مَنْ يُحِبُّ وَمَنْ لَا يُحِبُّ، وَلَا يُعْطِي الدِّينَ إِلَّا لِمَنْ أَحَبَّ، فَمَنْ أَعْطَاهُ اللَّهُ الدِّينَ، فَقَدْ أَحَبَّهُ، وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَا يُسْلِمُ عَبْدٌ حَتَّى يَسْلَمَ قَلْبُهُ وَلِسَانُهُ، وَلَا يُؤْمِنُ حَتَّى يَأْمَنَ جَارُهُ بَوَائِقَهُ"، قَالُوا وَمَا بَوَائِقُهُ يَا نَبِيَّ اللَّهِ؟ قَالَ:" غَشْمُهُ وَظُلْمُهُ، وَلَا يَكْسِبُ عَبْدٌ مَالًا مِنْ حَرَامٍ، فَيُنْفِقَ مِنْهُ فَيُبَارَكَ لَهُ فِيهِ، وَلَا يَتَصَدَّقُ بِهِ فَيُقْبَلَ مِنْهُ، وَلَا يَتْرُكُ خَلْفَ ظَهْرِهِ إِلَّا كَانَ زَادَهُ إِلَى النَّارِ، إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَا يَمْحُو السَّيِّئَ بِالسَّيِّئِ، وَلَكِنْ يَمْحُو السَّيِّئَ بِالْحَسَنِ، إِنَّ الْخَبِيثَ لَا يَمْحُو الْخَبِيث".