6.
Musnad of the Companions Who Narrated Abundantly
٦-
مسند المكثرين من الصحابة


The Musnad of Abdullah ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him)

مسنَد عبد الله بن مسعود رَضِیَ اللَّه تَعَالَى عَنه

Musnad Ahmad ibn Hanbal 3864

It is often narrated from Sayyiduna Ibn Mas'ud, may Allah be pleased with him, that the Prophet, peace and blessings of Allah be upon him, saw Gabriel, peace be upon him, in his true form only twice. Once, the Prophet himself requested him to show his true form, so he showed the Prophet his true form, which covered the entire horizon. The second time was when he took the Prophet on the Mi'raj (Ascension). This is the meaning of the verse: “And he was at the highest horizon. Then he came nearer and nearer, until he was at a distance of two bows' lengths or nearer. Then he inspired his servant with what he inspired” [Al-Najm: 7-10]. Then, when Gabriel, the Trustworthy, peace be upon him, felt the presence of his Lord, he prostrated himself in his true form. This is the meaning of the verse: “And he saw him another time. At the Lote Tree of the furthest boundary - Near it is the Garden of Abode - When that covered the Lote Tree which did cover! His sight did not swerve, nor did it transgress (or exceed its limit). Indeed he saw of the greatest signs of his Lord” [Al-Najm: 13-18]. Meaning, it refers to seeing the creation and body of Gabriel, peace be upon him.


Grade: Da'if

غالبا سیدنا ابن مسعود رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ نبی ﷺ نے حضرت جبرئیل علیہ السلام کو ان کی اصلی شکل و صورت میں صرف دو مرتبہ دیکھا ہے، ایک مرتبہ تو نبی ﷺ نے خود ان سے اپنی اصل شکل و صورت دکھانے کی فرمائش کی تھی، چنانچہ انہوں نے نبی ﷺ کو اپنی اصلی شکل دکھائی جس نے پورے افق کو گھیر رکھا تھا، اور دوسری مرتبہ جب وہ نبی ﷺ کو معراج پر لے گئے تھے، یہی مراد ہے اس آیت کی: «‏‏‏‏﴿وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى o ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى o فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى o فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى﴾» ‏‏‏‏ [النجم: 7-10] پھر جب جبرئیل امین علیہ السلام کو اپنے پروردگار کا احساس ہوا تو وہ اپنی اصلی شکل میں آ کر سجدہ ریز ہو گئے، یہی مراد ہے اس آیت کی: «﴿وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى o عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى o عِنْدَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى o إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَى o مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى o لَقَدْ رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَى﴾» [النجم: 13-18] یعنی اس سے حضرت جبرئیل علیہ السلام کی خلقت اور جسم دیکھنا مراد ہے۔

Ghaliban Sayyidna Ibn Masood (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Jibraeel Alaihissalam ko un ki asli shakal o surat mein sirf do martaba dekha hai, ek martaba to Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne khud un se apni asl shakal o surat dikhane ki farmaish ki thi, chunancha unhon ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ko apni asli shakal dikhai jis ne pure ufaq ko gher rakha tha, aur dusri martaba jab wo Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ko miraj par le gaye the, yahi murad hai is aayat ki: «‏‏‏‏﴿Wa Huwa Bil Ufuqil A'la o Summa Dana Fatadalla o Fa Kana Qaba Qausayni Aw Adna o Fa Awha Ila Abdihi Ma Awha﴾» ‏‏‏‏ [An-Najm: 7-10] Phir jab Jibraeel Ameen Alaihissalam ko apne parvardigaar ka ehsaas hua to wo apni asli shakal mein aa kar sajda riz ho gaye, yahi murad hai is aayat ki: «﴿Wa Laqad Raahu Nazlatan Ukhra o 'Inda Sidratil Muntaha o 'Indaha Jannatul Ma'wa o Iz Yaghshas Sidrata Ma Yaghsha o Ma Zagal Basaru Wa Ma Tagha o Laqad Raa Min Ayati Rabbihil Kubra﴾» [An-Najm: 13-18] Ya'ni is se Hazrat Jibraeel Alaihissalam ki khalqat aur jism dekhna murad hai.

حَدَّثَنَا أَبُو النَّضْرِ ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ طَلْحَةَ ، عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ قَيْسٍ ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ أَبِي الْكَهْتَلَةِ ، قَالَ مُحَمَّدٌ: أَظُنُّهُ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ ، أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ مُحَمَّداً لَمْ يَرَ جِبْرِيلَ فِي صُورَتِهِ إِلَّا مَرَّتَيْنِ، أَمَّا مَرَّةٌ، فَإِنَّهُ سَأَلَهُ أَنْ يُرِيَهُ نَفْسَهُ فِي صُورَتِهِ، فَأَرَاهُ صُورَتَهُ فَسَدَّ الْأُفُقَ، وَأَمَّا الْأُخْرَى، فَإِنَّهُ صَعِدَ مَعَهُ حِينَ صَعِدَ بِهِ"، وَقَوْلُهُ: وَهُوَ بِالأُفُقِ الأَعْلَى ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى سورة النجم آية 7 - 10، قَالَ: فَلَمَّا أَحَسَّ جِبْرِيلُ رَبَّهُ، عَادَ فِي صُورَتِهِ، وَسَجَدَ، فَقَوْلُهُ: وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى، عِنْدَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى، إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَى، مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى، لَقَدْ رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَى سورة النجم آية 13 - 18، قَالَ: خَلْقَ جِبْرِيلَ عَلَيْهِ السَّلَام.