51.
Book of Blood Money
٥١-
كتاب الديات
Chapter on what is mentioned about a cistern with a forced opening and a mine with a forced opening
باب ما ورد في البئر جبار والمعدن جبار
Sunan al-Kubra Bayhaqi 16399
Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and our companions say: The analogy is that the first one should receive a quarter of the blood money, one-third of which should be paid by the second Aqilah (the relatives responsible for paying blood money), and one-third by the third Aqilah because he died due to his own action. As for the remaining two-thirds, one-third of the blood money is waived because it was due to his own action, so he will receive the remaining two-thirds. The second person will also receive two-thirds of the blood money, one-third of which will be paid by the first Aqilah, and one-third by the third Aqilah. The third person has two claims: 1. Half of his blood money is to be paid by the second Aqilah. 2. He is also entitled to two-thirds of the blood money, which the first and second Aqilah will pay. The fourth person will receive the full blood money, which the third Aqilah will pay. Another possibility is that all three Aqilahs – the first, second, and third – will share the payment. If the Hadith is proven to be authentic, we will abandon the analogy.
Grade: Sahih
(٩٩ ١٦٣) امام بخاری (رح) اور ہمارے اصحاب فرماتے ہیں : قیاس یہی ہے کہ اول پر چوتھائی دیت ہو اس کی ثلث دوسرے کے عاقلہ پر اور اس کی ثلث تیسرے عاقلہ پر؛ کیونکہ وہ اپنے آپ کے فعل سے فوت ہوا ہے اور باقی دو کے فعل سے تو ثلث دیت اس کے اپنے فعل کے ہونے کے سبب سے ساقط ہوگئی تو باقی دو ثلث اسے مل جائے گی۔ دوسرے میں بھی دو تہائی دیت ہوگی۔ اس میں سے ثلث اول کے عاقلہ پر اور ثلث عاقلہ ثالث پر ہوگی اور جو تیسرا شخص ہے اس میں دو وجہیں ہیں : 1 اس کی نصف دیت عاقلہ ثانی پر ہے۔ 2 اس میں بھی دو تہائی دیت ہے جو عاقلہ اول اور ثانی ادا کریں گے اور چوتھے میں مکمل دیت ہے جو عاقلہ ثالث ادا کریں گے اور ایک وجہ یہ بھی ہے کہ عاقلہ اول اور ثانی اور ثالث تینوں ادا کریں گے۔ اگر حدیث صحیح ثابت ہوجائے تو قیاس کو چھوڑ دیں گے۔
99 163 Imam Bukhari (RA) aur humare ashab farmate hain : Qayas yahi hai ke awwal par chauthai deet ho uski suls dusre ke aqila par aur uski suls tisre aqila par; kyunki woh apne aap ke fi'l se faut hua hai aur baqi do ke fi'l se to suls deet uske apne fi'l ke hone ke sabab se saqit hogayi to baqi do suls use mil jayegi. Dusre mein bhi do tihai deet hogi. Is mein se suls awwal ke aqila par aur suls aqila salis par hogi aur jo tisra shakhs hai is mein do wajahen hain : 1 iski nisf deet aqila sani par hai. 2 is mein bhi do tihai deet hai jo aqila awwal aur sani ada karenge aur chauthe mein mukammal deet hai jo aqila salis ada karenge aur ek wajah yeh bhi hai ke aqila awwal aur sani aur salis teeno ada karenge. Agar hadees sahi sabit hojaye to qayas ko chhor denge.
١٦٣٩٩ -قَالَ الْبُخَارِيُّ:حَنَشُ بْنُ الْمُعْتَمِرِ،وَقَالَ بَعْضُهُمْ:ابْنُ رَبِيعَةَ، يَتَكَلَّمُونَ فِي حَدِيثِهِ أَخْبَرَنَاهُ أَبُو سَعْدٍ الْمَالِينِيُّ، أنبأ أَبُو أَحْمَدَ بْنُ عَدِيٍّ،قَالَ:سَمِعْتُ ابْنَ حَمَّادٍ،يَذْكُرُهُ عَنِ الْبُخَارِيِّ ⦗١٩٤⦘ وَأَصْحَابُنَا يَقُولُونَ:الْقِيَاسُ أَنْ يَكُونَ فِي الْأَوَّلِ ثُلُثَا الدِّيَةِ، ثُلُثُهَا عَلَى عَاقِلَةِ الثَّانِي، وَثُلُثُهَا عَلَى عَاقِلَةِ الثَّالِثِ؛ لِأَنَّهُ مَاتَ مِنْ فِعْلِ نَفْسِهِ وَفِعْلِ اثْنَيْنِ، فَسَقَطَ ثُلُثُ الدِّيَةِ لِفِعْلِ نَفْسِهِ وَوَجَبَ الثُّلُثَانِ، وَفِي الثَّانِي ثُلُثَا الدِّيَةِ، ثُلُثُهَا عَلَى عَاقِلَةِ الْأَوَّلِ وَثُلُثُهَا عَلَى عَاقِلَةِ الثَّالِثِ،وَفِي الثَّالِثِ وَجْهَانِ:أَحَدُهُمَا نِصْفُ الدِّيَةِ عَلَى عَاقِلَةِ الثَّانِي، وَالْآخَرُ ثُلُثَا الدِّيَةِ عَلَى عَاقِلَةِ الْأَوَّلِ وَالثَّانِي، وَفِي الرَّابِعِ جَمِيعُ الدِّيَةِ عَلَى عَاقِلَةِ الثَّالِثِ، وَفِيهِ وَجْهٌ آخَرُ أَنَّهَا عَلَى عَاقِلَةِ الْأَوَّلِ وَالثَّانِي وَالثَّالِثِ، فَإِنْ صَحَّ الْحَدِيثُ تُرِكَ لَهُ الْقِيَاسُ، وَاللهُ أَعْلَمُ