65.
Prophetic Commentary on the Qur'an (Tafseer of the Prophet (pbuh))
٦٥-
كتاب التفسير


3
"And Manat (another idol of the pagan Arabs) the other third." (V.53:20)

٣
باب ‏{‏وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الأُخْرَى‏}‏

Sahih al-Bukhari 4861

Narrated `Urwa: I asked `Aisha (regarding the Sai between As Safa and Al-Marwa). She said, Out of reverence to the idol Manat which was placed in Al-Mushailal, those who used to assume Ihram in its name, used not to perform Sai between As-Safa and Al-Marwa, so Allah revealed: 'Verily! The As-Safa and Al-Marwa (two mountains at Mecca) are among the symbols of Allah.' (2.158). Thereupon, Allah's Messenger and the Muslims used to perform Sai (between them). Sufyan said: The (idol) Manat was at Al-Mushailal in Qudaid. `Aisha added, The Verse was revealed in connection with the Ansar. They and (the tribe of) Ghassan used to assume lhram in the name of Manat before they embraced Islam. `Aisha added, There were men from the Ansar who used to assume lhram in the name of Manat which was an idol between Mecca and Medina. They said, O Allah's Messenger ! We used not to perform the Tawaf (Sai) between As-Safa and Al-Marwa out of reverence to Manat.

ہم سے عبداللہ بن زبیر حمیدی نے بیان کیا، کہا ہم سے سفیان بن عیینہ نے بیان کیا کہ میں نے عروہ سے سنا، انہوں نے بیان کیا کہ میں نے عائشہ رضی اللہ عنہا سے پوچھا تو انہوں نے کہا کہ کچھ لوگ منات بت کے نام پر احرام باندھتے جو مقام مشلل میں تھا، وہ صفا اور مروہ کے درمیان ( حج و عمرہ میں ) سعی نہیں کرتے تھے اس پر اللہ تعالیٰ نے آیت نازل کی «إن الصفا والمروة من شعائر الله‏» ”بیشک صفا اور مروہ اللہ کی نشانیوں میں سے ہیں“ چنانچہ رسول اللہ ﷺ نے ان کے درمیان طواف کیا اور مسلمانوں نے بھی طواف کیا۔ سفیان نے کہا کہ ”مناۃ“ مقام قدید پر مشلل میں تھا اور عبدالرحمٰن بن خالد نے بیان کیا کہ ان سے ابن شہاب نے، ان سے عروہ نے بیان کیا اور ان سے عائشہ رضی اللہ عنہا نے کہا کہ یہ آیت انصار کے بارے میں نازل ہوئی تھی۔ اسلام سے پہلے انصار اور غسان کے لوگ منات کے نام پر احرام باندھتے تھے، پہلی حدیث کی طرح۔ اور معمر نے زہری سے بیان کیا، ان سے عروہ نے، ان سے عائشہ رضی اللہ عنہا نے کہ قبیلہ انصار کے کچھ لوگ منات کے نام کا احرام باندھتے تھے۔ منات ایک بت تھا جو مکہ اور مدینہ کے درمیان رکھا ہوا تھا ( اسلام لانے کے بعد ) ان لوگوں نے کہا کہ یا رسول اللہ! ہم منات کی تعظیم کے لیے صفا اور مروہ کے درمیان سعی نہیں کیا کرتے تھے۔

Hum se 'Abd-al-Llah bin Zubair Hamidi ne bayan kiya, kaha hum se Sufyan bin 'Ayinah ne bayan kiya ke main ne 'Urwah se suna, unhon ne bayan kiya ke main ne 'Aishah radhi Allahu 'anha se poocha to unhon ne kaha ke kuchh log Manat but ke naam par ihram bandhte jo maqam Mushalll mein tha, woh Safa aur Marwah ke darmiyan (hajj o 'umrah mein) sa'i nahin karte the, is par Allah Ta'ala ne aayat nazil ki «In al-Safa wal-Marwah min sha'air-il-Lah» “Beshak Safa aur Marwah Allah ki nishaniyon mein se hain”, chananchh Rasool-ullah salla Allahu alayhi wa sallam ne un ke darmiyan tawaf kiya aur musalmanon ne bhi tawaf kiya. Sufyan ne kaha ke “Manat” maqam Qaidid par Mushalll mein tha aur 'Abd-al-Rahman bin Khalid ne bayan kiya ke in se Ibn Shahab ne, in se 'Urwah ne bayan kiya aur in se 'Aishah radhi Allahu 'anha ne kaha ke yeh aayat Ansar ke baare mein nazil hui thi. Islam se pehle Ansar aur Ghassan ke log Manat ke naam par ihram bandhte the, pehli hadith ki tarah. Aur Mu'ammar ne Zahri se bayan kiya, in se 'Urwah ne, in se 'Aishah radhi Allahu 'anha ne kaha ke Qabil-e Ansar ke kuchh log Manat ke naam ka ihram bandhte the. Manat ek but tha jo Makkah aur Madinah ke darmiyan rakha hua tha (Islam lanay ke baad) in logon ne kaha ke ya Rasool-ullah! Hum Manat ki ta'zim ke liye Safa aur Marwah ke darmiyan sa'i nahin kiya karte the.

حَدَّثَنَا الْحُمَيْدِيُّ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، حَدَّثَنَا الزُّهْرِيُّ ، سَمِعْتُ عُرْوَةَ ، قُلْتُ لِعَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا ، فَقَالَتْ : إِنَّمَا كَانَ مَنْ أَهَلَّ بِمَنَاةَ الطَّاغِيَةِ الَّتِي بِالْمُشَلَّلِ لَا يَطُوفُونَ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ سورة البقرة آية 158 ، فَطَافَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالْمُسْلِمُون ، قَالَ سُفْيَانُ : مَنَاةُ بِالْمُشَلَّلِ مِنْ قُدَيْدٍ . وَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ خَالِدٍ ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ ، قَالَ عُرْوَةُ ، قَالَتْ عَائِشَةُ : نَزَلَتْ فِي الْأَنْصَارِ كَانُوا هُمْ وَغَسَّانُ قَبْلَ أَنْ يُسْلِمُوا يُهِلُّونَ لِمَنَاةَ مِثْلَهُ . وَقَالَ مَعْمَرٌ : عَنْ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ عُرْوَةَ ، عَنْ عَائِشَةَ : كَانَ رِجَالٌ مِنْ الْأَنْصَارِ مِمَّنْ كَانَ يُهِلُّ لِمَنَاةَ وَمَنَاةُ صَنَمٌ بَيْنَ مَكَّةَ وَالْمَدِينَةِ ، قَالُوا : يَا نَبِيَّ اللَّهِ ، كُنَّا لَا نَطُوفُ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ تَعْظِيمًا لِمَنَاةَ نَحْوَهُ .