66.
Virtues of the Qur'an
٦٦-
كتاب فضائل القرآن


17
Chapter: The superiority of the Qur'an above other kinds of speech

١٧
باب فَضْلِ الْقُرْآنِ عَلَى سَائِرِ الْكَلاَمِ

Sahih al-Bukhari 5020

Abu Musa Al-Ash`ari (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the example of him (a believer) who recites the Qur'an is like that of a citron which tastes good and smells good. And he (a believer) who does not recite the Qur'an is like a date which is good in taste but has no smell. And the example of a dissolute wicked person who recites the Qur'an is like the Raihana (sweet basil) which smells good but tastes bitter. And the example of a dissolute wicked person who does not recite the Qur'an is like the colocynth which tastes bitter and has no smell.

ہم سے ابوخالد ہدبہ بن خالد نے بیان کیا، کہا ہم سے ہمام بن یحییٰ نے بیان کیا، کہا ہم سے قتادہ نے بیان کیا ان سے انس بن مالک نے بیان کیا اور ان سے ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ نے کہ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ اس کی ( مومن کی ) مثال جو قرآن کی تلاوت کرتا ہے سنگترے کی سی ہے جس کا مزا بھی لذیذ ہوتا ہے اور جس کی خوشبو بھی بہترین ہوتی ہے اور جو مومن قرآن کی تلاوت نہیں کرتا اس کی مثال کھجور کی سی ہے اس کا مزہ تو عمدہ ہوتا ہے لیکن اس میں خوشبو نہیں ہوتی اور اس بدکار ( منافق ) کی مثال جو قرآن کی تلاوت کرتا ہے ریحانہ کی سی ہے کہ اس کی خوشبو تو اچھی ہوتی لیکن مزا کڑوا ہوتا ہے اور اس بدکار کی مثال جو قرآن کی تلاوت بھی نہیں کرتا اندرائن کی سی ہے جس کا مزا بھی کڑوا ہوتا ہے اور اس میں کوئی خوشبو بھی نہیں ہوتی۔

Hum se Abu Khalid Hudbah bin Khalid ne bayan kiya, kaha hum se Humam bin Yahya ne bayan kiya, kaha hum se Qatadah ne bayan kiya, un se Anas bin Malik ne bayan kiya aur un se Abu Musa Ash'ari (RA) ne kaha ke Nabi Kareem (SAW) ne farmaya ke is ki (momineen ki) misal jo Quran ki tilawat karta hai sangtare ki si hai jiska maza bhi lazeez hota hai aur jiski khushbu bhi behtareen hoti hai aur jo momin Quran ki tilawat nahi karta uski misal khajoor ki si hai jiska maza to 'umda hota hai lekin us mein khushbu nahi hoti aur us badkaar (munafiq) ki misal jo Quran ki tilawat karta hai reehana ki si hai ke uski khushbu to achi hoti hai lekin maza kadwa hota hai aur us badkaar ki misal jo Quran ki tilawat bhi nahi karta andrain ki si hai jiska maza bhi kadwa hota hai aur us mein koi khushbu bhi nahi hoti.

حَدَّثَنَا هُدْبَةُ بْنُ خَالِدٍ أَبُو خَالِدٍ ، حَدَّثَنَا هَمَّامٌ ، حَدَّثَنَا قَتَادَةُ ، حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ ، عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : مَثَلُ الَّذِي يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَالْأُتْرُجَّةِ طَعْمُهَا طَيِّبٌ وَرِيحُهَا طَيِّبٌ ، وَالَّذِي لَا يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَالتَّمْرَةِ طَعْمُهَا طَيِّبٌ وَلَا رِيحَ لَهَا ، وَمَثَلُ الْفَاجِرِ الَّذِي يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ الرَّيْحَانَةِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَطَعْمُهَا مُرٌّ ، وَمَثَلُ الْفَاجِرِ الَّذِي لَا يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ الْحَنْظَلَةِ طَعْمُهَا مُرٌّ وَلَا رِيحَ لَهَا .

Sahih al-Bukhari 5021

Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘your life in comparison to the lifetime of the past nations is, like the period between the time of Asr prayer and sunset. Your example and the example of the Jews and Christians is that of person who employed laborers and said to them, ‘who will work for me till the middle of the day for one Qirat (a special weight)?' The Jews did. He then said, ‘who will work for me from the middle of the day till the Asr prayer for one Qirat each?’ The Christians worked accordingly. Then you (Muslims) are working from the Asr prayer till the Maghrib prayer for two Qirats each. They (the Jews and the Christians) said, 'we did more labor but took less wages.' He (Allah) said, 'have I wronged you in your rights?' They replied, 'no.' Then He said, 'This is My Blessing which I give to whom I wish.’

ہم سے مسدد بن مسرہد نے بیان کیا، ان سے یحییٰ بن سعید انصاری نے بیان کیا، ان سے سفیان ثوری نے کہا کہ مجھ سے عبداللہ بن دینار نے بیان کیا، کہا کہ میں نے عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما سے سنا، نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ مسلمانو! گزری امتوں کی عمروں کے مقابلہ میں تمہاری عمر ایسی ہے جیسے عصر سے سورج ڈوبنے تک کا وقت ہوتا ہے اور تمہاری اور یہود و نصاریٰ کی مثال ایسی ہے کہ کسی شخص نے کچھ مزدور کام پر لگائے اور ان سے کہا کہ ایک قیراط مزدوری پر میرا کام صبح سے دوپہر تک کون کرے گا؟ یہ کام یہودیوں نے کیا۔ پھر اس نے کہا کہ اب میرا کام آدھے دن سے عصر تک ( ایک ہی قیراط مزدوری پر ) کون کرے گا؟ یہ کام نصاریٰ نے کیا۔ پھر تم نے عصر سے مغرب تک دو دو قیراط مزدوری پر کام کیا۔ یہود و نصاریٰ قیامت کے دن کہیں گے ہم نے کام زیادہ کیا لیکن مزدوری کم پائی؟ اللہ تعالیٰ فرمائے گا کیا تمہارا کچھ حق مارا گیا؟ وہ کہیں گے کہ نہیں۔ پھر اللہ تعالیٰ فرمائے گا کہ پھر یہ میرا فضل ہے، میں جسے چاہوں اور جتنا چاہوں عطا کروں۔

Hum se Masdad bin Masrahid ne bayan kiya, un se Yahya bin Saeed Ansari ne bayan kiya, un se Sufyan Thawri ne kaha ke mujh se Abdullah bin Dinar ne bayan kiya, kaha ke maine Abdullah bin Umar (RA) se suna, Nabi Kareem (SAW) ne farmaya ke musalmano! Guzri ummaton ke amron ke muqabla mein tumhari umr aisi hai jaise asr se sooraj doobne tak ka waqt hota hai aur tumhari aur yahood o nasara ki misal aisi hai ke kisi shakhs ne kuch mazdoor kaam par lagaye aur un se kaha ke ek qirat mazdoori par mera kaam subah se dopahar tak kaun karega? Yeh kaam yahoodiyon ne kiya. Phir usne kaha ke ab mera kaam aadhe din se asr tak (ek hi qirat mazdoori par) kaun karega? Yeh kaam nasara ne kiya. Phir tumne asr se maghrib tak do do qirat mazdoori par kaam kiya. Yahood o nasara qayamat ke din kahenge humne kaam zyada kiya lekin mazdoori kam pai? Allah Ta'ala farmayega kya tumhara kuch haq mara gaya? Woh kahenge ke nahi. Phir Allah Ta'ala farmayega ke phir yeh mera fazl hai, main jise chahun aur jitna chahun ata karun.

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ ، عَنْ يَحْيَى ، عَنْ سُفْيَانَ ، حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ دِينَارٍ ، قَالَ : سَمِعْتُ ابْنَ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : إِنَّمَا أَجَلُكُمْ فِي أَجَلِ مَنْ خَلَا مِنَ الْأُمَمِ ، كَمَا بَيْنَ صَلَاةِ الْعَصْرِ وَمَغْرِبِ الشَّمْسِ ، وَمَثَلُكُمْ وَمَثَلُ الْيَهُودِ وَالنَّصَارَى كَمَثَلِ رَجُلٍ اسْتَعْمَلَ عُمَّالًا ، فَقَالَ : مَنْ يَعْمَلُ لِي إِلَى نِصْفِ النَّهَارِ عَلَى قِيرَاطٍ ؟ فَعَمِلَتْ الْيَهُودُ ، فَقَالَ : مَنْ يَعْمَلُ لِي مِنْ نِصْفِ النَّهَارِ إِلَى الْعَصْرِ عَلَى قِيرَاطٍ ؟ فَعَمِلَتْ النَّصَارَى ، ثُمَّ أَنْتُمْ تَعْمَلُونَ مِنَ الْعَصْرِ إِلَى الْمَغْرِبِ بِقِيرَاطَيْنِ قِيرَاطَيْنِ ، قَالُوا : نَحْنُ أَكْثَرُ عَمَلًا ، وَأَقَلُّ عَطَاءً ، قَالَ : هَلْ ظَلَمْتُكُمْ مِنْ حَقِّكُمْ ، قَالُوا : لَا ، قَالَ : فَذَاكَ فَضْلِي أُوتِيهِ مَنْ شِئْتُ .