Narrated 'Amir bin Sa`d: that his father said, In the year of Hajjatal-Wada`, the Prophet paid me a visit while I was suffering from an ailment that had brought me to the verge of death. I said, 'O Allah's Apostle! My sickness has reduced me to the (bad) state as you see, and I am a rich man, but have no heirs except one daughter. Shall I give 2/3 of my property in charity?' He said, 'No.' I said, 'Then 1/2 of it?' He said, 'Even 1/3 is too much, for, to leave your inheritors wealthy is better than to leave them in poverty, begging from people. And (know that) whatever you spend in Allah's Cause, you will get reward for it, even for the morsel of food which you put in your wife's mouth.' I said, 'O Allah's Apostle! Will I be left behind my companions (in Mecca)?' He said, 'If you remain behind, whatever good deed you will do for Allah's Sake, will raise and upgrade you to a higher position (in Allah's Sight). May be you will live longer so that some people may benefit by you, and some e others (pagans) may get harmed by you. O Allah! Complete the migration of my companions and do not turn them on their heels; But (we pity) the poor Sa`d bin Khaula (not the above mentioned Sa`d) (died in Mecca) Allah's Apostle lamented (or pitied) for him as he died in Mecca. (See Hadith No. 693, Vol. 5)
ہم سے موسیٰ بن اسماعیل نے بیان کیا، کہا ہم سے ابراہیم بن سعد نے، کہا ہم کو ابن شہاب نے خبر دی، انہیں عامر بن سعد نے اور ان سے ان کے والد نے بیان کیا کہ نبی کریم ﷺ حجۃ الوداع کے موقع پر میری عیادت کے لیے تشریف لائے۔ میری اس بیماری نے مجھے موت سے قریب کر دیا تھا۔ میں نے عرض کیا: یا رسول اللہ! آپ خود مشاہدہ فرما رہے ہیں کہ بیماری نے مجھے کہاں پہنچا دیا ہے اور میرے پاس مال و دولت ہے اور سوا ایک لڑکی کے اس کا اور کوئی وارث نہیں، کیا میں اپنی دولت کا دو تہائی صدقہ کر دوں؟ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ نہیں۔ میں نے عرض کیا پھر آدھی کا کر دوں؟ فرمایا کہ ایک تہائی بہت ہے اگر تم اپنے وارثوں کو مالدار چھوڑو تو یہ اس سے بہتر ہے کہ انہیں محتاج چھوڑو اور وہ لوگوں کے سامنے ہاتھ پھیلاتے پھریں اور یقین رکھو کہ تم جو کچھ بھی خرچ کرو گے اور اس سے مقصود اللہ کی خوشنودی ہوئی تمہیں تو اس پر ثواب ملے گا، یہاں تک کہ اگر تم اپنی بیوی کے منہ میں لقمہ رکھو ( تو اس پر بھی ثواب ملے گا ) میں نے عرض کیا میں اپنے ساتھیوں سے پیچھے چھوڑ دیا جاؤں گا؟ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ اگر تم پیچھے چھوڑ دئیے جاؤ اور پھر کوئی عمل کرو جس سے مقصود اللہ کی رضا ہو تو تمہارا مرتبہ بلند ہو گا اور امید ہے کہ تم ابھی زندہ رہو گے اور کچھ قومیں تم سے فائدہ اٹھائیں گی اور کچھ نقصان اٹھائیں گی۔ اے اللہ! میرے صحابہ کی ہجرت کو کامیاب فرما اور انہیں الٹے پاؤں واپس نہ کر، البتہ افسوس سعد بن خولہ کا ہے۔ سعد نے بیان کیا کہ رسول اللہ ﷺ نے ان پر افسوس کا اظہار اس وجہ سے کیا تھا کہ ان کا انتقال مکہ معظمہ میں ہو گیا تھا۔
hum se musa bin ismail ne bayan kiya, kaha hum se ibrahim bin saad ne, kaha hum ko ibn shahab ne khabar di, unhen amer bin saad ne aur un se un ke wald ne bayan kiya ke nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam hajjat ul widah ke mauqe per meri eyadat ke liye tashreef laye. meri is bimari ne mujhe maut se qareeb kar diya tha. main ne arz kiya: ya rasool allah! aap khud mushahidah farma rahe hain ke bimari ne mujhe kahan pahuncha diya hai aur mere pas maal o daulat hai aur siwa ek laraki ke is ka aur koi waris nahi, kya main apni daulat ka do tehai sadaqah kar doon? nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam ne farmaya ke nahi. main ne arz kiya phir aadhi ka kar doon? farmaya ke ek tehai bahut hai agar tum apne warison ko maldar chhodo to yeh is se behtar hai ke unhen muhtaj chhodo aur woh logon ke samne hath philate phrein aur yaqin rakhho ke tum jo kuchh bhi kharch karoge aur is se maqsud allah ki khushnoodi hui tumhen to is par thawab mile ga, yahan tak ke agar tum apni biwi ke munh mein laqmah rakho ( to is per bhi thawab mile ga ) main ne arz kiya main apne sathioon se pichhe chhoor diya jaon ga? nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam ne farmaya ke agar tum pichhe chhoor diye jao aur phir koi amal karo jis se maqsud allah ki raza ho to tumhara martaba buland ho ga aur umeed hai ke tum abhi zinda raho ge aur kuchh qoumen tum se faidah uthai gi aur kuchh nuqsan uthai gi. ae allah! mere sahaabah ki hijrat ko kamyab farma aur unhen ulte paon wapas nah kar, balkeh afsos saad bin khoula ka hai. saad ne bayan kiya ke rasool allah salla allahu alaihi wa sallam ne un per afsos ka izhaar is wajah se kiya tha ke un ka intaqal makka muazzam main ho gaya tha.