66.
Virtues of the Qur'an
٦٦-
كتاب فضائل القرآن


34
Chapter: What is the proper period for reciting the whole Qur'an

٣٤
بَابٌ في كَمْ يُقْرَأُ الْقُرْآنُ

Sahih al-Bukhari 5052

Narrated `Abdullah bin `Amr bin Al `As: My father got me married to a lady of a noble family, and often used to ask my wife about me, and she used to reply, What a wonderful man he is! He never comes to my bed, nor has he approached me since he married me. When this state continued for a long period, my father told the story to the Prophet who said to my father, Let me meet him. Then I met him and he asked me, How do you fast? I replied, I fast daily, He asked, How long does it take you to finish the recitation of the whole Qur'an? I replied, I finish it every night. On that he said, Fast for three days every month and recite the Qur'an (and finish it) in one month. I said, But I have power to do more than that. He said, Then fast for three days per week. I said, i have the power to do more than that. He said, Therefore, fast the most superior type of fasting, (that is, the fasting of (prophet) David who used to fast every alternate day; and finish the recitation of the whole Qur'an In seven days. I wish I had accepted the permission of Allah's Apostle as I have become a weak old man. It is said that `Abdullah used to recite one-seventh of the Qur'an during the day-time to some of his family members, for he used to check his memorization of what he would recite at night during the daytime so that it would be easier for him to read at night. And whenever he wanted to gain some strength, he used to give up fasting for some days and count those days to fast for a similar period, for he disliked to leave those things which he used to do during the lifetime of the Prophet.

ہم سے موسیٰ بن اسماعیل نے بیان کیا، کہا ہم سے ابوعوانہ نے، ان سے مغیرہ بن مقسم نے، ان سے مجاہد بن جبیر نے اور ان سے عبداللہ بن عمرو رضی اللہ عنہما نے بیان کیا کہ میرے والد عمرو بن العاص رضی اللہ عنہ نے میرا نکاح ایک شریف خاندان کی عورت ( ام محمد بنت محمیہ ) سے کر دیا تھا اور ہمیشہ اس کی خبرگیری کرتے رہتے تھے اور ان سے باربار اس کے شوہر ( یعنی خود ان ) کے متعلق پوچھتے رہتے تھے۔ میری بیوی کہتی کہ بہت اچھا مرد ہے۔ البتہ جب سے میں ان کے نکاح میں آئی ہوں انہوں نے اب تک ہمارے بستر پر قدم بھی نہیں رکھا نہ میرے کپڑے میں کبھی ہاتھ ڈالا۔ جب بہت دن اسی طرح ہو گئے تو والد صاحب نے مجبور ہو کر اس کا تذکرہ نبی کریم ﷺ سے کیا۔ آپ ﷺ نے فرمایا کہ مجھ سے اس کی ملاقات کراؤ۔ چنانچہ میں اس کے بعد نبی کریم ﷺ سے ملا۔ آپ ﷺ نے دریافت فرمایا کہ روزہ کس طرح رکھتے ہو۔ میں نے عرض کیا کہ روزانہ پھر دریافت فرمایا قرآن مجید کس طرح ختم کرتے ہو؟ میں نے عرض کیا ہر رات۔ اس پر آپ ﷺ نے فرمایا کہ ہر مہینے میں تین دن روزے رکھو اور قرآن ایک مہینے میں ختم کرو۔ بیان کیا کہ میں نے عرض کیا: یا رسول اللہ! مجھے اس سے زیادہ کی طاقت ہے۔ آپ ﷺ نے فرمایا کہ پھر بلا روزے کے رہو اور ایک دن روزے سے۔ میں نے عرض کیا مجھے اس سے بھی زیادہ کی طاقت ہے۔ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ پھر وہ روزہ رکھو جو سب سے افضل ہے، یعنی داؤد علیہ السلام کا روزہ، ایک دن روزہ رکھو اور ایک دن افطار کرو اور قرآن مجید سات دن میں ختم کرو۔ عبداللہ بن عمرو رضی اللہ عنہما کہا کرتے تھے کاش میں نے نبی کریم ﷺ کی رخصت قبول کر لی ہوتی کیونکہ اب میں بوڑھا اور کمزور ہو گیا ہوں۔ حجاج نے کہا کہ آپ اپنے گھر کے کسی آدمی کو قرآن مجید کا ساتواں حصہ یعنی ایک منزل دن میں سنا دیتے تھے۔ جتنا قرآن مجید آپ رات کے وقت پڑھتے اسے پہلے دن میں سنا رکھتے تاکہ رات کے وقت آسانی سے پڑھ سکیں اور جب ( قوت ختم ہو جاتی اور نڈھال ہو جاتے اور ) قوت حاصل کرنا چاہتے تو کئی کئی دن روزہ نہ رکھتے کیونکہ آپ کو یہ پسند نہیں تھا کہ جس چیز کا رسول اللہ ﷺ کے آگے وعدہ کر لیا ہے ( ایک دن روزہ رکھنا ایک دن افطار کرنا ) اس میں سے کچھ بھی چھوڑیں۔ امام بخاری رحمہ اللہ کہتے ہیں کہ بعض راویوں نے تین دن میں اور بعض نے پانچ دن میں۔ لیکن اکثر نے سات راتوں میں ختم کی حدیث روایت کی ہے۔

Hum se Musa bin Ismaeel ne byaan kiya, kaha hum se Abu'waanah ne, un se Magheerah bin Maqsim ne, un se Mujahid bin Jubair ne aur un se Abdullah bin Amr (رضي الله تعالى عنه) ne byaan kiya ke mere walid Amr bin al-Aas radiyallahu 'anhu ne mera nikah ek shareef khandan ki aurat (Um Muhammad bint Muhammiah) se kar diya tha aur hamesha us ki khabargiri karte rahte the aur un se baar-baar us ke shohar (yaani khud un) ke muta'allaq poochte rahte the. Meri biwi kehti thi ke bohot acha mard hai. Albatta jab se main un ke nikah mein aayi hoon unho ne ab tak hamare bistar par qadam bhi nahi rakha na mere kapde mein kabhi haath dala. Jab bohot din isi tarah ho gaye to walid sahab ne majboor ho kar is ka tazkira Nabi Kareem sallallahu 'alaihi wasallam se kiya. Aap sallallahu 'alaihi wasallam ne farmaya ke mujh se us ki mulaqat karao. Chananche main us ke baad Nabi Kareem sallallahu 'alaihi wasallam se mila. Aap sallallahu 'alaihi wasallam ne daryaft farmaya ke roza kis tarah rakhte ho? Main ne arz kiya ke rozana. Phir daryaft farmaya Quran Majeed kis tarah khatm karte ho? Main ne arz kiya har raat. Is par aap sallallahu 'alaihi wasallam ne farmaya ke har mahine mein teen din roze rakho aur Quran ek mahine mein khatam karo. Byaan kiya ke main ne arz kiya: Ya Rasool Allah! Mujhe is se zyada ki taqat hai. Aap sallallahu 'alaihi wasallam ne farmaya ke phir bila roze ke raho aur ek din roze se. Main ne arz kiya mujhe is se bhi zyada ki taqat hai. Nabi Kareem sallallahu 'alaihi wasallam ne farmaya ke phir woh roza rakho jo sab se afzal hai, yaani Dawood 'alaihissalam ka roza, ek din roza rakho aur ek din iftar karo aur Quran Majeed saat din mein khatam karo. Abdullah bin Amr (رضي الله تعالى عنه) kehte the kaash main ne Nabi Kareem sallallahu 'alaihi wasallam ki rukhsat qubool kar li hoti kyunke ab main boodha aur kamzor ho gaya hoon. Hijaj ne kaha ke aap apne ghar ke kisi aadmi ko Quran Majeed ka saatwan hissa, yaani ek manzil, din mein suna dete the. Jitna Quran Majeed aap raat ke waqt padhte usay pehle din mein suna rakhte taake raat ke waqt aasani se padh sakein aur jab (quwwat khatam ho jaati aur nidhal ho jaate aur) quwwat haasil karna chahte to kai kai din roza na rakhte kyunke aap ko yeh pasand nahi tha ke jis cheez ka Rasool Allah sallallahu 'alaihi wasallam ke aage wada kar liya hai (ek din roza rakha ek din iftar karna) us mein se kuch bhi chhodein. Imam Bukhari rahimahullah kehte hain ke baaz rawayat ne teen din mein aur baaz ne paanch din mein. Lekin aksar ne saat raaton mein khatam ki hadith riwayat ki hai.

حَدَّثَنَا مُوسَى ، حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ ، عَنْ مُغِيرَةَ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو ، قَالَ : أَنْكَحَنِي أَبِي امْرَأَةً ذَاتَ حَسَبٍ ، فَكَانَ يَتَعَاهَدُ كَنَّتَهُ ، فَيَسْأَلُهَا عَنْ بَعْلِهَا ، فَتَقُولُ : نِعْمَ الرَّجُلُ مِنْ رَجُلٍ لَمْ يَطَأْ لَنَا فِرَاشًا ، وَلَمْ يُفَتِّشْ لَنَا كَنَفًا مُنْذُ أَتَيْنَاهُ ، فَلَمَّا طَالَ ذَلِكَ عَلَيْهِ ذَكَرَ لِلنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَقَالَ : الْقَنِي بِهِ ، فَلَقِيتُهُ بَعْدُ ، فَقَالَ : كَيْفَ تَصُومُ ؟ قَالَ : كُلَّ يَوْمٍ ، قَالَ : وَكَيْفَ تَخْتِمُ ؟ قَالَ : كُلَّ لَيْلَةٍ ، قَالَ : صُمْ فِي كُلِّ شَهْرٍ ثَلَاثَةً ، وَاقْرَإِ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ شَهْرٍ ، قَالَ : قُلْتُ : أُطِيقُ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ ، قَالَ : صُمْ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ فِي الْجُمُعَةِ ، قُلْتُ : أُطِيقُ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ ، قَالَ : أَفْطِرْ يَوْمَيْنِ وَصُمْ يَوْمًا ، قَالَ : قُلْتُ : أُطِيقُ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ ، قَالَ : صُمْ أَفْضَلَ الصَّوْمِ ، صَوْمَ دَاوُدَ ، صِيَامَ يَوْمٍ وَإِفْطَارَ يَوْمٍ ، وَاقْرَأْ فِي كُلِّ سَبْعِ لَيَالٍ مَرَّةً ، فَلَيْتَنِي قَبِلْتُ رُخْصَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، وَذَاكَ أَنِّي كَبِرْتُ وَضَعُفْتُ ، فَكَانَ يَقْرَأُ عَلَى بَعْضِ أَهْلِهِ السُّبْعَ مِنَ الْقُرْآنِ بِالنَّهَارِ وَالَّذِي يَقْرَؤُهُ يَعْرِضُهُ مِنَ النَّهَارِ لِيَكُونَ أَخَفَّ عَلَيْهِ بِاللَّيْلِ ، وَإِذَا أَرَادَ أَنْ يَتَقَوَّى أَفْطَرَ أَيَّامًا وَأَحْصَى وَصَامَ مِثْلَهُنَّ كَرَاهِيَةَ أَنْ يَتْرُكَ شَيْئًا ، فَارَقَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَيْهِ ، قَالَ أَبُو عَبْد اللَّهِ : وَقَالَ بَعْضُهُمْ : فِي ثَلَاثٍ وَفِي خَمْسٍ وَأَكْثَرُهُمْ عَلَى سَبْعٍ .