It was narrated that Abu Sa'eed Khudri said:
“Shall I not tell you what I heard directly from the Messenger of Allah (ﷺ)? I heard it and memorized it: 'A man killed ninety-nine people, then the idea of repentance occurred to him. He asked who was the most knowledgeable of people on earth, and he was told of a man so he went to him and said: “I have killed ninety-nine people. Can I repent?” He said: “After ninety-nine people?!” He said: 'So he drew his sword and killed him, thus completing one hundred. Then the idea of repentance occurred to him (again), so he asked who was the most knowledgeable of people, and he was told of a man (so he went to him) and said: “I have killed one hundred people. Can I repent?” He said: “Woe to you, what is stopping you from repenting? Leave the evil town where you are living and go to a good town, such and such town and worship your Lord there” So he went out, heading for the good town, but death came to him on the road. The angels of mercy and angels of punishment argued over him. Iblis (Satan) said: “I have more right to him, for he never disobeyed me for a moment. “But the angels of mercy said: “He want out repenting.” (One of the narrators) Hammam said: “Humaid At-Tawil narrated to me from Bakr bin Abdullah that Abu Rafi said: 'So Allah (SWT) sent an angel to whom they referred (the case). He said: “Look and see which of the two towns was he closer, and put him with its people.” (One of the narrators) Qatadah said: “Hasan narrated to us: 'When death came to him he strove and drew closer to the good town, and farther away from the evil town, so they put him with the people of the good town.”
Grade: Sahih
ابو سعید خدری رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کیا میں تمہیں وہ بات نہ بتاؤں جو میں نے رسول اللہ ﷺ کی زبان مبارک سے سنی ہے، وہ بات میرے کان نے سنی، اور میرے دل نے اسے یاد رکھا کہ ایک آدمی تھا جس نے ننانوے خون ( ناحق ) کئے تھے، پھر اسے توبہ کا خیال آیا، اس نے روئے زمین پر سب سے بڑے عالم کے بارے میں سوال کیا، تو اسے ایک آدمی کے بارے میں بتایا گیا، وہ اس کے پاس آیا، اور کہا: میں ننانوے آدمیوں کو ( ناحق ) قتل کر چکا ہوں، کیا اب میری توبہ قبول ہو سکتی ہے؟ اس شخص نے جواب دیا: ( واہ ) ننانوے آدمیوں کے ( قتل کے ) بعد بھی ( توبہ کی امید رکھتا ہے ) ؟ اس شخص نے تلوار کھینچی اور اسے بھی قتل کر دیا، اور سو پورے کر دئیے، پھر اسے توبہ کا خیال آیا، اور روئے زمین پر سب سے بڑے عالم کے بارے میں سوال کیا، اسے جب ایک شخص کے بارے میں بتایا گیا تو وہ وہاں گیا، اور اس سے کہا: میں سو خون ( ناحق ) کر چکا ہوں، کیا میری توبہ قبول ہو سکتی ہے؟ اس نے جواب دیا: تم پر افسوس ہے! بھلا تمہیں توبہ سے کون روک سکتا ہے؟ تم اس ناپاک اور خراب بستی سے ( جہاں تم نے اتنے بھاری گناہ کئے ) نکل جاؤ ۱؎، اور فلاں نیک اور اچھی بستی میں جاؤ، وہاں اپنے رب کی عبادت کرنا، وہ جب نیک بستی میں جانے کے ارادے سے نکلا، تو اسے راستے ہی میں موت آ گئی، پھر رحمت و عذاب کے فرشتے اس کے بارے میں جھگڑنے لگے، ابلیس نے کہا کہ میں اس کا زیادہ حقدار ہوں، اس نے ایک پل بھی میری نافرمانی نہیں کی، تو رحمت کے فرشتوں نے کہا: وہ توبہ کر کے نکلا تھا ( لہٰذا وہ رحمت کا مستحق ہوا ) ۔ راوی حدیث ہمام کہتے ہیں کہ مجھ سے حمید طویل نے حدیث بیان کی، وہ بکر بن عبداللہ سے اور وہ ابورافع رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں وہ کہتے ہیں: ( جب فرشتوں میں جھگڑا ہونے لگا تو ) اللہ تعالیٰ نے ایک فرشتہ ( ان کے فیصلے کے لیے ) بھیجا، دونوں قسم کے فرشتے اس کے پاس فیصلہ کے لیے آئے، تو اس نے کہا: دیکھو دونوں بستیوں میں سے وہ کس سے زیادہ قریب ہے؟ ( فاصلہ ناپ لو ) جس سے زیادہ قریب ہو وہیں کے لوگوں میں اسے شامل کر دو۔ راوی حدیث قتادہ کہتے ہیں کہ ہم سے حسن بصری نے حدیث بیان کی، اس میں انہوں نے کہا: جب اس کی موت کا وقت قریب ہوا تو وہ گھسٹ کر نیک بستی سے قریب اور ناپاک بستی سے دور ہو گیا، آخر فرشتوں نے اسے نیک بستی والوں میں شامل کر دیا ۲؎۔
Abu Saeed Khudri (رضي الله تعالى عنه) kehte hain kya main tumhen woh baat na bataun jo main ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki zaban mubarak se suni hai woh baat mere kaan ne suni aur mere dil ne ise yaad rakha ke ek aadmi tha jisne nannano khun nahaq kiye the phir use toba ka khyal aaya usne rue zamin per sab se bade aalam ke bare mein sawal kiya to use ek aadmi ke bare mein bataya gaya woh uske pass aaya aur kaha main nannano aadmiyon ko nahaq qatl kar chuka hoon kya ab meri toba qabool ho sakti hai is shakhs ne jawab diya waah nannano aadmiyon ke qatl ke bad bhi toba ki umeed rakhta hai is shakhs ne talwar kheenchi aur use bhi qatl kar diya aur so poora kar diye phir use toba ka khyal aaya aur rue zamin per sab se bade aalam ke bare mein sawal kiya ise jab ek shakhs ke bare mein bataya gaya to woh wahan gaya aur us se kaha main so khun nahaq kar chuka hoon kya meri toba qabool ho sakti hai usne jawab diya tum par afsos hai bhala tumhen toba se kaun rok sakta hai tum is napak aur kharab basti se jahan tum ne itne bhari gunah kiye nikal jao aur falan neek aur acchi basti mein jao wahan apne rab ki ibadat karna woh jab neek basti mein jane ke irade se nikla to use raste hi mein maut aa gayi phir rahmat wa azaab ke farishte uske bare mein jhagdane lage iblis ne kaha ke main iska ziyada haqdar hoon isne ek pal bhi meri nafarmani nahin ki to rahmat ke farishtoon ne kaha woh toba kar ke nikla tha lahaza woh rahmat ka mustahaq hua ravi hadees hammam kehte hain ke mujh se hamid tuwal ne hadees bayan ki woh bakar bin abdullaah se aur woh aburafe (رضي الله تعالى عنه) se riwayat karte hain woh kehte hain jab farishtoon mein jhagda hone laga to Allah taala ne ek farishta unke faisle ke liye bheja dono qism ke farishte uske pass faisle ke liye aaye to usne kaha dekho dono bastiyon mein se woh kis se ziyada qareeb hai fasla naap lo jis se ziyada qareeb ho wahan ke logoon mein ise shamil kar do ravi hadees qatada kehte hain ke hum se hasan basri ne hadees bayan ki is mein unhon ne kaha jab is ki maut ka waqt qareeb hua to woh ghist kar neek basti se qareeb aur napak basti se door ho gaya aakhir farishtoon ne ise neek basti walon mein shamil kar diya