3.
The Book of Leadership in Prayer
٣-
كِتَابُ الْإِمَامَةِ فِي الصَّلَاةِ


Chapter on Praying in Congregation After the Time for Prayer Has Passed

بَابُ الصَّلَاةِ جَمَاعَةً بَعْدَ ذَهَابِ وَقْتِهَا.

Sahih Ibn Khuzaymah 1703

Sayyiduna Abu Sa'eed Khudri, may Allah be pleased with him, narrates that on the Day of the Battle of the Trench, we were held back from prayer until after sunset, when a part of the night had passed. Then we were sufficed, as Allah, the Exalted, says: "And Allah sufficed the believers from fighting, and Allah is Strong, Mighty." [Surah Al-Ahzab: 25] So, the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, called Sayyiduna Bilal, may Allah be pleased with him, and he pronounced the Iqamah (call to prayer). The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, then prayed the Zuhr prayer in the best manner, as he used to pray. Then he pronounced the Iqamah for Asr, and he prayed the Asr prayer in the same manner. Then he pronounced the Iqamah again, and he prayed the Maghrib prayer in the same manner. Then he pronounced the Iqamah again, and he prayed the Isha prayer in the same manner. This incident took place before the verse regarding prayer in fear was revealed, which is: "And if you fear (an enemy), then pray on foot or while riding." [Surah Al-Baqarah: 39] This happened before this verse was revealed. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said, "I have already narrated in the previous pages of this book about the Prophet, peace and blessings be upon him, leading the Fajr prayer after sunrise, on the night when all the Companions, including him, slept until sunrise." This Hadith is also related to this chapter.

سیدنا ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ غزوہ خندق والے دن ہمیں نماز سے روک دیا گیا حتّیٰ کہ جب مغرب کے بعد رات کا کچھ حصّہ گزر گیا تو ہماری کفایت کی گئی جیسا کہ اللہ تعالیٰ کا ارشاد ہے «‏‏‏‏وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا» ‏‏‏‏ [ سورة الأحزاب: 25 ] ” اور (اس) لڑائی میں اللہ مؤمنوں کو کافی ہوگیا اور اللہ طاقتور اور غلبے والا ہے۔“ چنانچہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا بلال رضی اللہ عنہ کو بلایا تو اُنہوں نے اقامت کہی اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے نماز ظہر ادا فرمائی، اپنے بہترین طریقے کے مطابق جیسا کہ آپ ادا کیا کرتے تھے۔ پھر اُنہوں نے عصر کی اقامت کہی تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے اسی انداز سے عصر کی نماز ادا کی۔ پھر اُنہوں نے اقامت پڑھی تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے نماز مغرب بھی اسی طریقے سے ادا کی۔ پھر اقامت کہی توآپ صلی اللہ علیہ وسلم نے اسی طرح نماز عشاء ادا کی اور یہ واقعہ نماز خوف کے متعلق حُکم نازل ہونے سے پہلے کا ہے یعنی «‏‏‏‏فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُكْبَانًا» ‏‏‏‏ [ سورة البقرة: 39 ] ”پیدل چلتے ہوئے یا سوار ہوکر نماز ادا کرلو -“ اس حُکم کے نازل ہونے سے پہلے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں اسی کتاب کے گزشتہ اوراق میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی سورج طلوع ہونے کے بعد نماز فجر کی امامت کروانے کے بارے میں روایت بیان کر چکا ہوں، جس رات (دورانِ سفر آپ سمیت) تمام صحابہ کرام طلوع آفتاب تک سوئے رہ گئے تھے ـ اس حدیث کا تعلق بھی اس باب سے بھی ہے ـ

Sayyiduna Abu Saeed Khudri Radi Allahu Anhu bayan karte hain ke Ghazwa Khandaq wale din hamen namaz se rok diya gaya hatta ke jab Maghrib ke baad raat ka kuchh hissa guzar gaya to hamari kafaayat ki gayi jaisa ke Allah Ta'ala ka irshad hai "Wa kafal laahul momineenal qitala wa kanal lahu qawiyyun azeezan" Surah Al-Ahzab 25 "Aur (is) larai mein Allah mominon ko kafi ho gaya aur Allah taqatwar aur ghalbe wala hai." Chunanche Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyiduna Bilal Radi Allahu Anhu ko bulaya to unhon ne iqamat kahi aur Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne namaz Zuhr ada farmai apne behtarin tarike ke mutabiq jaisa ke aap ada kiya karte the. Phir unhon ne Asr ki iqamat kahi to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne usi andaaz se Asr ki namaz ada ki. Phir unhon ne iqamat padhi to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne namaz Maghrib bhi usi tarike se ada ki. Phir iqamat kahi to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne usi tarah namaz Isha ada ki aur yeh waqea namaz khauf ke mutalliq hukm nazil hone se pehle ka hai yani "Fa in khiftum fa rijalan aw rukbanan" Surah Al-Baqarah 39 "Paidal chalte hue ya sawar hokar namaz ada kar lo -" is hukm ke nazil hone se pehle. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ke main isi kitab ke guzishta awraq mein Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ki Suraj taloo hone ke baad namaz Fajr ki imamat karwane ke bare mein riwayat bayan kar chuka hun jis raat (dauran-e-safar aap samet) tamam Sahaba Kiram taloo-e-aftab tak soye rahe the - is hadees ka ta'aluq bhi is bab se bhi hai -

نا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، نا يَحْيَى يَعْنِي ابْنَ سَعِيدٍ ، وَعُثْمَانُ يَعْنِي ابْنَ عمر ، قَالا: حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعْدٍ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ: حُبِسْنَا يَوْمَ الْخَنْدَقِ عَنِ الصَّلاةِ، حَتَّى كَانَ بَعْدَ الْمَغْرِبِ بِهَوِيٍّ مِنَ اللَّيْلِ، حَتَّى كُفِينَا، وَذَلِكَ قَوْلُهُ: وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا سورة الأحزاب آية 25" فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِلالا، فَأَقَامَ الصَّلاةَ، فَصَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الظُّهْرَ، كَأَحْسَنِ مَا كَانَ يُصَلِّيهَا، ثُمَّ أَقَامَ، فَصَلَّى الْعَصْرَ مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ أَقَامَ، فَصَلَّى الْمَغْرِبَ مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ أَقَامَ، فَصَلَّى الْعِشَاءَ كَذَلِكَ" ، قَبْلَ أَنْ تَنْزِلَ صَلاةُ الْخَوْفِ فَرِجَالا أَوْ رُكْبَانًا سورة البقرة آية 239. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ خَرَّجْتُ إِمَامَةَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي صَلاةِ الْفَجْرِ بَعْدَ طُلُوعِ الشَّمْسِ لَيْلَةَ نَامُوا عَنِ الصَّلاةِ حَتَّى طَلَعَتِ الشَّمْسُ، فِيمَا مَضَى مِنْ هَذَا الْكِتَابِ، وَهُوَ مِنْ هَذَا الْبَابِ أَيْضًا