Sayyiduna Abu Sa'id al-Khudri (may Allah be pleased with him) reported: One day, the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) delivered a sermon to us and recited Surah Sad. When he reached the verse of prostration, he descended from the pulpit and prostrated, and we prostrated with him. Then he recited the Surah again, and when he reached the verse of prostration, we prepared to prostrate. When the Prophet (peace and blessings be upon him) saw us (ready to prostrate), he said, "This is the mention of the repentance of a prophet, but I see you preparing to prostrate." So the Prophet (peace and blessings be upon him) came down and prostrated, and we prostrated with him. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: A student of Ibn Wahb, while narrating this Hadith from Ibn Wahb on the authority of 'Amr ibn Harith, added Ishaq ibn 'Abdullah Abu Farwah between Sa'id ibn Abi Hilal and 'Iyad. However, our companions do not consider the Hadith of Ishaq as evidence. And in my opinion, he has made a mistake by including Ishaq ibn 'Abdullah in this chain of narration.
سیدنا ابوسعید رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ ایک دن رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ہمیں خطبہ ارشاد فرمایا تو سورۃ ص کی تلاوت کی ـ پھر جب سجدے والی آیت پڑھی تو آپ منبر سے اُترے اور سجدہ کیا تو ہم نے بھی سجدہ کیا۔ پھر دوبارہ اس سورت کی تلاوت کی تو جب سجدے والی آیت پر پہنچے تو ہم سجدے کے لئے تیار ہوئے۔ جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے ہمیں (سجدے کے لئے تیار) دیکھا تو فرمایا: ”یہ تو ایک نبی کی توبہ کا ذکر ہے لیکن میں تمہیں سجدے کے لئے تیار دیکھ رہا ہوں۔ لہٰذا آپ صلی اللہ علیہ وسلم نیچے تشریف لائے اور سجدہ کیا اور ہم نے بھی سجدہ کیا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ ابن وہب کے کسی شاگرد نے اس حدیث کو ابن وہب سے عمرو بن حارث کی سند سے بیان کرتے وقت سعید بن ابی ہلال اور عیاض کے درمیان اسحاق بن عبداللہ ابوفروہ کا اضافہ کر دیا ہے ـ جبکہ ہمارے اصحاب اسحاق کی حدیث کو دلیل و حجت نہیں بناتے ـ اور میرے خیال میں اس نے اسحاق بن عبداللہ کو اس سند میں داخل کرکے غلطی کی ہے ـ
Sayyiduna Abusa'eed Radi Allahu Anhu bayan karte hain ke ek din Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne hamen khutba irshad farmaya to Surat Sad ki tilawat ki. Phir jab Sajde wali ayat padhi to aap mimbar se utre aur Sajda kiya to humne bhi Sajda kiya. Phir dobara is Surat ki tilawat ki to jab Sajde wali ayat par pahunche to hum Sajde ke liye taiyar huye. Jab aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne hamen (Sajde ke liye taiyar) dekha to farmaya: "Yeh to ek Nabi ki tauba ka zikr hai lekin main tumhen Sajde ke liye taiyar dekh raha hun." Lihaza aap Sallallahu Alaihi Wasallam neeche tashreef laye aur Sajda kiya aur humne bhi Sajda kiya. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ke Ibn Wahab ke kisi shagird ne is hadees ko Ibn Wahab se Amr bin Haris ki sanad se bayan karte waqt Sa'eed bin Abi Hilal aur Iyaz ke darmiyan Ishaq bin Abdullah Abu Farwah ka izafa kar diya hai. Jabke hamare ashab Ishaq ki hadees ko daleel o hujjat nahin banate. Aur mere khayal mein usne Ishaq bin Abdullah ko is sanad mein dakhil karke ghalti ki hai.
نا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الْحَكَمِ ، أَخْبَرَنَا أَبِي ، وَشُعَيْبٌ ، قَالا: أَخْبَرَنَا اللَّيْثُ ، حَدَّثَنَا خَالِدٌ وَهُوَ ابْنُ يَزِيدَ , عَنِ ابْنِ أَبِي هِلالٍ ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ ، أَنَّهُ قَالَ: خَطَبَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمًا , فَقَرَأَ ص، فَلَمَّا مَرَّ بِالسَّجْدَةَ نَزَّلَ فَسَجَدَ، وَسَجَدْنَا، وَقَرَأَ بِهَا مَرَّةً أُخْرَى فَلَمَّا بَلَغَ السَّجْدَةِ تَيَسَّرْنَا لِلسُّجُودِ , فَلَمَّا رَآنَا، قَالَ:" إِنَّمَا هِيَ تَوْبَةُ نَبِيٍّ , وَلَكِنْ أَرَاكُمْ قَدِ اسْتَعْدَدْتُمْ لِلسُّجُودِ" , فَنَزَلَ فَسَجَدَ وَسَجَدْنَا . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: أَدْخَلَ بَعْضُ أَصْحَابِ ابْنِ وَهْبٍ , عَنِ ابْنِ وَهْبٍ , عَنْ عَمْرِو بْنِ الْحَارِثِ، فِي هَذَا الإِسْنَادِ إِسْحَاقَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي فَرْوَةَ بَيْنَ سَعِيدِ بْنِ أَبِي هِلالٍ , وَبَيْنَ عِيَاضٍ. وَإِسْحَاقَ مِمَّنْ لا يَحْتَجُّ أَصْحَابُنَا بِحَدِيثِهِ , وَأَحْسَبُ أَنَّهُ غَلَطَ فِي إِدْخَالِهِ إِسْحَاقَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ فِي هَذَا الإِسْنَادِ