4.
The Book of Friday (Prayer)
٤-
كِتَابُ الْجُمُعَةِ


1204.

1204.

Sahih Ibn Khuzaymah 1785

Sayyiduna Jabir bin ‘Abdullah (may Allah be pleased with him and his father) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), in his sermons, would praise and glorify Allah as He deserves, then he would say: “Whoever Allah guides, none can misguide him. And whoever He causes to go astray, none can guide him. Indeed, the best speech is the Book of Allah (the Holy Quran), and the best guidance is the guidance of Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him). And the worst of matters are those that are newly invented in the religion, and every newly invented matter is an innovation, and every innovation is misguidance, and every misguidance is in the Hellfire.” Then you (peace and blessings of Allah be upon him) would say: “I and the Hour (Day of Judgment) have been sent very close to each other,” and he pointed with his two fingers. And when he mentioned the Hour, his face would turn red, his voice would rise, and his anger would intensify, as if he were warning of a mighty army. The Hour is about to be established in the morning, the Hour is coming at night. Then you (peace and blessings of Allah be upon him) would say: “Whoever left wealth, it is for his heirs. And whoever left a debt or children, then they are my responsibility, and I will take care of their upbringing. And I am the guardian and friend of the believers.” These are the words of the hadith of Ibn Mubarak. And the words of the hadith of Anas bin Malik (may Allah be pleased with him) are different from this.


Grade: Sahih

سیدنا جابر بن عبد اللہ رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ اپنے خطبے میں اللہ تعالی کی شان کے لائق حمد وثناء بیان کرتے تھے پھر فرماتے: ”جسے اللہ تعالیٰ راہ راست پر ڈال دے اُسے کوئی گمراہ نہیں کرسکتا اور جسے گمراہ کر دے، اُسے کوئی ہدایت دینے والا نہیں ہے۔ یقیناً سب سے اچھی بات اللہ کی کتاب (قرآن مجید) ہے اور بہترین سیرت و طریقه محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی سیرت و طریقہ ہے اور بدترین کام دین میں نئے کام ایجاد کرنا ہے۔ اور نیا کام بدعت ہے اور ہر بدعت گمراہی ہے اور گمراہی جہنّم میں جانے کا سبب ہوگی۔“ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم فرماتے: ”میں اور قیامت ان دو انگلیوں کی طرح قریب قریب بھیجے گئے ہیں“ اور جب آپ قیامت کا ذکر فرماتے تو آپ کے رخسار سرخ ہو جاتے آپ کی آواز بلند ہوجاتی اور آپ شدید غصّے میں آجاتے، گویا کہ آپ لشکر جرار سے ڈرانے والے ہوں۔ صبح کو قیامت برپا ہونے والی ہے، رات کو قیامت آنے والی ہے۔ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم فرماتے: ”جوشخص مال چھوڑ گیا وہ اس کے وارثوں کا ہے اور جس نے قرض یا بچّے چھوڑے تو وہ میرے ذمے ہیں اور میں ان کی پرورش کروں گا اور میں مؤمنوں کا ولی اور دوست ہوں۔“ یہ ابن مبارک کی حدیث کے الفاظ ہیں۔ اور انس بن عیاض کی حدیث کے الفاظ اس سے مختلف ہیں۔

Sayyidna Jabir bin Abdullah Radi Allahu Anhuma bayan karte hain ki Rasul Allah apne khutbe mein Allah Ta'ala ki shan ke layeq hamd o sana bayan karte thay phir farmatey: “Jise Allah Ta'ala rah-e-raast per daal de usse koi gumrah nahi kar sakta aur jise gumrah kar de usse koi hidayat dene wala nahi hai. Yaqinan sab se acchi baat Allah ki kitab (Quran Majeed) hai aur behtarin seerat o tareeqa Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam ki seerat o tareeqa hai aur badtareen kaam deen mein naye kaam ijada karna hai. Aur naya kaam bid'at hai aur har bid'at gumrahi hai aur gumrahi jahannam mein jaane ka sabab hogi.” Phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam farmatey: “Main aur qayamat in do ungliyon ki tarah qareeb qareeb bheje gaye hain” aur jab aap qayamat ka zikr farmate to aap ke rukhsaar surkh ho jate aap ki awaz buland ho jati aur aap shadeed ghusse mein aate, goya ki aap lashkar-e-jarrar se darane wale hon. Subah ko qayamat barpa hone wali hai, raat ko qayamat aane wali hai. Phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam farmatey: “Jo shakhs maal chhor gaya wo uske warison ka hai aur jisne qarz ya bacche chhore to wo mere zimme hain aur main unki parwarish karunga aur main mominon ka wali aur dost hun.” Yeh Ibn Mubarak ki hadees ke alfaz hain. Aur Anas bin Iyaz ki hadees ke alfaz is se mukhtalif hain.

نا الْحُسَيْنُ بْنُ عِيسَى الْبِسْطَامِيُّ ، نا أَنَسٌ يَعْنِي ابْنَ عِيَاضٍ ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ . ح وَحَدَّثَنَا عُتْبَةُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْمُبَارَكِ ، أنا سُفْيَانُ ، عَنْ جَعْفَرٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ فِي خُطْبَتِهِ: يَحْمَدُ اللَّهَ , وَيُثْنِي عَلَيْهِ بِمَا هُوَ لَهُ أَهْلٌ , ثُمَّ يَقُولُ: " مَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَلا مُضِلَّ لَهُ , وَمَنْ يُضْلِلْ فَلا هَادِيَ لَهُ , إِنَّ أَصْدَقَ الْحَدِيثِ كِتَابُ اللَّهِ , وَأَحْسَنَ الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ , وَشَرَّ الأُمُورِ مُحْدَثَاتُهَا , وَكُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ , وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلالَةٌ , وَكُلَّ ضَلالَةٍ فِي النَّارِ" ثُمَّ يَقُولُ: ثُمَّ يَقُولُ: " بُعِثْتُ أَنَا وَالسَّاعَةُ كَهَاتَيْنِ". وَكَانَ إِذَا ذَكَرَ السَّاعَةَ احْمَرَّتْ وَجْنَتَاهُ , وَعَلا صَوْتُهُ , وَاشْتَدَّ غَضَبُهُ، كَأَنَّهُ نَذِيرُ جَيْشٍ:" صَبَّحَتْكُمُ السَّاعَةُ وَمَسَّتْكُمْ" ثُمَّ يَقُولُ: ثُمَّ يَقُولُ: " مَنْ تَرَكَ مَالا فَلأَهْلِهِ , وَمَنْ تَرَكَ دَيْنًا أَوْ ضَيَاعًا فَإِلَيَّ أَوْ عَلَيَّ , وَأَنَا وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ" . هَذَا لَفْظُ حَدِيثِ ابْنِ الْمُبَارَكِ. وَلَفْظُ أَنَسِ بْنِ عِيَاضٍ مُخَالِفٌ لِهَذَا اللَّفْظِ