5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ


1392.

1392.

Sahih Ibn Khuzaymah 2036

Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that when the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) set out from Madinah Munawwarah with the intention of going to Makkah Mukarramah, he continued to fast (during the journey) until when he reached the place of 'Asfan, he (peace and blessings of Allah be upon him) asked for a vessel of water and placed it on his blessed hand until the people saw him, then he (peace and blessings of Allah be upon him) broke his fast. Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) used to say that whoever wishes may fast and whoever wishes may not fast. This is the narration of Janab Hasan bin Muhammad. In the narration of Janab Yusuf, it is stated that "The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) traveled in the month of Ramadan," so he (peace and blessings of Allah be upon him) fasted until he reached the place of 'Asfan, then he (peace and blessings of Allah be upon him) asked for a vessel of water and drank from it during the day so that the people could see him. Then he (peace and blessings of Allah be upon him) continued to break his fast until he reached Makkah Mukarramah. Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) stated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) fasted and also broke his fast during the journey. Therefore, whoever wishes may fast and whoever wishes may not fast. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) states that this hadith clarifies that according to Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him), both fasting initially during a journey and then not fasting were considered permissible by the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), and both actions are valid and correct. It does not mean that breaking the fast upon reaching 'Asfan (and not fasting for the rest of the journey) abrogates the initial ruling of fasting.


Grade: Sahih

سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم مدینہ منوّرہ سے مکّہ مکرّمہ کے ارادے سے روانہ ہوئے تو آپ (دوران سفر) روزہ رکھتے رہے حتّیٰ کہ جب عسفان مقام پر پہنچے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے پانی کا ایک برتن منگوایا اور اسے اپنے دست مبارک پر رکھا حتّیٰ کہ لوگوں نے اُسے دیکھ لیا، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے روزہ کھول دیا۔ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما فرمایا کرتے تھے کہ جو شخص چاہے وہ روزہ رکھ لے اور جو چاہے وہ روزہ نہ رکھے۔ یہ جناب حسن بن محمد کی روایت ہے۔ جناب یوسف کی روایت میں ہے کہ ”رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے رمضان المبارک میں سفر کیا“ تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے روزے رکھے حتّیٰ کہ آپ عسفان مقام پر پہنچ گئے پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے پانی کا برتن منگوایا تو دن کے وقت پی لیا تاکہ لوگ آپ کو دیکھ لیں۔ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے مکّہ مکرّمہ پہنچنے تک روزے چھوڑے رکھے۔ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما بیان کرتے تھے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے سفر میں روزے رکھے ہیں اور روزے چھوڑے بھی ہیں۔ لہٰذا جو شخص چاہے روزہ رکھ لے اور جو چاہے نہ رکھے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ یہ حدیث اس بات کی صراحت کررہی ہے کہ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کے نزدیک نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کا ابتداء میں دوران سفر روزے رکھنا اور پھر بعد میں روزے نہ رکھنا جائز قسم سے تعلق رکھتا ہے اور یہ دونوں کام ہی جائز و درست ہیں۔ یہ مطلب نہیں کہ عسفان مقام پر پہنچ کر آپ کا روزہ کھولنا (اور باقی سفر میں روزے نہ رکھنا) ابتدائی روزے رکھنے کے حُکم کا ناسخ ہے۔

Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Madina Munawwara se Makkah Mukarramah ke irade se rawana huye to aap doran safar roza rakhte rahe hatta keh jab Asfan maqam par pahunche to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne pani ka ek bartan manguwaya aur use apne dast mubarak par rakha hatta keh logon ne use dekh liya phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne roza khol diya Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma farmaya karte the keh jo shakhs chahe wo roza rakh le aur jo chahe wo roza na rakhe yeh janab Hasan bin Muhammad ki riwayat hai janab Yusuf ki riwayat mein hai keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Ramzan ul Mubarak mein safar kiya to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne roze rakhe hatta keh aap Asfan maqam par pahunch gaye phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne pani ka bartan manguwaya to din ke waqt pee liya taake log aapko dekh len phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne Makkah Mukarramah pahunchne tak roze chhode rakhe Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma bayan karte the keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne safar mein roze rakhe hain aur roze chhode bhi hain lihaza jo shakhs chahe roza rakh le aur jo chahe na rakhe Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh yeh hadees is baat ki sarahhat kar rahi hai keh Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ke qareeb Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ka ibtida mein doran safar roze rakhna aur phir baad mein roze na rakhna jaiz qism se talluq rakhta hai aur yeh dono kaam hi jaiz o durust hain yeh matlab nahin keh Asfan maqam par pahunch kar aapka roza kholna aur baqi safar mein roze na rakhna ibtidai roze rakhne ke hukm ka nasikh hai

حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الصَّبَّاحِ ، حَدَّثَنَا عَبِيدَةُ بْنُ حُمَيْدٍ ، حَدَّثَنَا مَنْصُورٌ . ح وَحَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ مُوسَى ، حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مَنْصُورٍ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، عَنْ طَاوُسٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ:" خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الْمَدِينَةِ يُرِيدُ مَكَّةَ , فَصَامَ حَتَّى أَتَى عُسْفَانَ , فَدَعَا بِإِنَاءٍ , فَوَضَعَهُ عَلَى يَدِهِ , حَتَّى نَظَرَ إِلَيْهِ النَّاسُ , ثُمَّ أَفْطَرَ" . وَكَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: مَنْ شَاءَ صَامَ , وَمَنْ شَاءَ أَفْطَرَ. هَذَا حَدِيثُ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ. وَقَالَ يُوسُفُ:" سَافَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي رَمَضَانَ فَصَامَ حَتَّى بَلَغَ عُسْفَانَ , ثُمَّ دَعَا بِإِنَاءٍ , فَشَرِبَ نَهَارًا، لِيَرَاهُ النَّاسُ , ثُمَّ أَفْطَرَ حَتَّى قَدِمَ مَكَّةَ". قَالَ: كَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: صَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي السَّفَرِ , وَأَفْطَرَ , وَمَنْ شَاءَ صَامَ , وَمَنْ شَاءَ أَفْطَرَ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذَا الْخَبَرُ يُصَرِّحُ أَنَّ ابْنَ عَبَّاسٍ كَانَ يَرَى صَوْمَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي السَّفَرِ فِي الابْتِدَاءِ , وَإِفْطَارَهُ بَعْدُ , هَذَا مِنَ الْجِنْسِ الْمُبَاحِ أَنَّ كِلا الْفِعْلَيْنِ جَائِزٌ , لا أَنَّ إِفْطَارَهُ بَعْدَ بُلُوغِهِ عُسْفَانَ كَانَ نَسْخًا لِمَا تَقَدَّمَ مِنْ صَوْمِهِ