40.
Book of Preemption
٤٠-
كِتَابُ الْمُدَبَّرِ


Chapter on selling a rear-ended item

‌بَابُ بَيْعِ الْمُدَبَّرِ

Muwatta Imam Malik 1496

Malik said, "The generally agreed on way of doing things in our community about a mudabbar is that the owner cannot sell him or change the position in which he has put him. If a debt overtakes the master, his creditors cannot sell the mudabbar as long as the master is alive. If the master dies and has no debts, the mudabbar is included in the third (of the bequest) because he expected his work from him as long as he lived. He cannot serve him all his life, and then he frees him from his heirs out of the main portion of his property when he dies. If the master of the mudabbar dies and has no property other than him, one third of him is freed, and two thirds of him belong to the heirs. If the master of the mudabbar dies and owes a debt which encompasses the mudabbar, he is sold to meet the debt because he can only be freed in the third (which is allowed for bequest) ." He said, "If the debt only includes half of the slave, half of him is sold for the debt. Then a third of what remains after the debt is freed. "

مالک نے کہا، "ہمارے ہاں مدبر کے بارے میں معروف طریقہ یہ ہے کہ مالک نہ تو اسے بیچ سکتا ہے اور نہ ہی اس کی اس حیثیت کو تبدیل کر سکتا ہے جس میں اس نے اسے رکھا ہے۔ اگر مالک پر قرضہ ہو جائے تو اس کے قرض خواہ مدبر کو زندہ رہتے ہوئے نہیں بیچ سکتے جب تک کہ وہ زندہ ہے۔ اگر مالک مر جائے اور اس پر کوئی قرضہ نہ ہو تو مدبر تہائی (وصیت) میں شامل ہو گا کیونکہ اسے اس کی زندگی بھر اس کی خدمت کی توقع تھی۔ وہ زندگی بھر اس کی خدمت نہیں کر سکتا، اور پھر وہ اس کے ورثاء کو اس کی جائیداد کے اصل حصے سے آزاد کر دے جب وہ مر جائے۔ اگر مدبر کا مالک مر جائے اور اس کے سوا کوئی جائیداد نہ ہو تو اس کا ایک تہائی آزاد کر دیا جاتا ہے اور اس کے دو تہائی ورثاء کے ہوتے ہیں۔ اگر مدبر کا مالک مر جائے اور اس پر قرضہ ہو جو مدبر کو بھی شامل کرے تو اسے قرضہ کی ادائیگی کے لیے بیچ دیا جاتا ہے کیونکہ وہ صرف تہائی (جو وصیت کے لیے جائز ہے) میں ہی آزاد ہو سکتا ہے۔" انہوں نے کہا، "اگر قرضہ میں صرف غلام کا نصف شامل ہے تو اس کا نصف قرضہ کے لیے بیچ دیا جاتا ہے۔ پھر جو کچھ قرضہ کے بعد بچتا ہے اس کا ایک تہائی آزاد کر دیا جاتا ہے۔"

Malik ne kaha, "Humare han mudabbir ke bare mein maroof tareeqa yeh hai ke malik na to use bech sakta hai aur na hi us ki is haisiyat ko tabdeel kar sakta hai jis mein us ne use rakha hai. Agar malik par qarza ho jaye to us ke qarz khwah mudabbir ko zinda rehte huye nahin bech sakte jab tak ke woh zinda hai. Agar malik mar jaye aur us par koi qarza na ho to mudabbir tihai (wasiyat) mein shamil ho ga kyunki use us ki zindagi bhar us ki khidmat ki tawaqqu thi. Woh zindagi bhar us ki khidmat nahin kar sakta, aur phir woh us ke warisai ko us ki jaidad ke asl hisse se azad kar de jab woh mar jaye. Agar mudabbir ka malik mar jaye aur us ke siwa koi jaidad na ho to us ka ek tihai azad kar diya jata hai aur us ke do tihai warisai ke hote hain. Agar mudabbir ka malik mar jaye aur us par qarza ho jo mudabbir ko bhi shamil kare to use qarza ki adaegi ke liye bech diya jata hai kyunki woh sirf tihai (jo wasiyat ke liye jaiz hai) mein hi azad ho sakta hai." Unhon ne kaha, "Agar qarza mein sirf ghulam ka nisf shamil hai to us ka nisf qarza ke liye bech diya jata hai. Phir jo kuchh qarza ke baad bachta hai us ka ek tihai azad kar diya jata hai."

قَالَ مَالِكٌ : الْأَمْرُ الْمُجْتَمَعُ عَلَيْهِ عِنْدَنَا فِي الْمُدَبَّرِ . " أَنَّ صَاحِبَهُ لَا يَبِيعُهُ . وَلَا يُحَوِّلُهُ عَنْ مَوْضِعِهِ الَّذِي وَضَعَهُ فِيهِ . وَأَنَّهُ إِنْ رَهِقَ سَيِّدَهُ دَيْنٌ ، فَإِنَّ غُرَمَاءَهُ لَا يَقْدِرُونَ عَلَى بَيْعِهِ ، مَا عَاشَ سَيِّدُهُ . فَإِنْ مَاتَ سَيِّدُهُ وَلَا دَيْنَ عَلَيْهِ فَهُوَ فِي ثُلُثِهِ . لِأَنَّهُ اسْتَثْنَى عَلَيْهِ عَمَلَهُ مَا عَاشَ . فَلَيْسَ لَهُ أَنْ يَخْدُمَهُ حَيَاتَهُ . ثُمَّ يُعْتِقَهُ عَلَى وَرَثَتِهِ ، إِذَا مَاتَ مِنْ رَأْسِ مَالِهِ . وَإِنْ مَاتَ سَيِّدُ الْمُدَبَّرِ ، وَلَا مَالَ لَهُ غَيْرُهُ ، عَتَقَ ثُلُثُهُ . وَكَانَ ثُلُثَاهُ لِوَرَثَتِهِ . فَإِنْ مَاتَ سَيِّدُ الْمُدَبَّرِ ، وَعَلَيْهِ دَيْنٌ مُحِيطٌ بِالْمُدَبَّرِ ، بِيعَ فِي دَيْنِهِ . لِأَنَّهُ إِنَّمَا يَعْتِقُ فِي الثُّلُثِ . قَالَ : فَإِنْ كَانَ الدَّيْنُ لَا يُحِيطُ إِلَّا بِنِصْفِ الْعَبْدِ . بِيعَ نِصْفُهُ لِلدَّيْنِ . ثُمَّ عَتَقَ ثُلُثُ مَا بَقِيَ بَعْدَ الدَّيْنِ "