3.
Book of Prayer
٣-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter of reciting behind the Imam when not audibly reciting

‌بَابُ الْقِرَاءَةِ خَلْفَ الْإِمَامِ فِيمَا لَا يُجْهَرُ فِيهِ بِالْقِرَاءَةِ

Muwatta Imam Malik 181

Yahya related to me from Malik from al-Ala ibn Abd ar-Rahman ibn Ya'qub that he heard Abu's-Sa'ib, the mawla of Hisham ibn Zuhra, say he had heard Abu Hurayra say, "I heard the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say, 'Whoever prays a prayer without reciting the umm al-Qur'an in it, his prayer is aborted, it is aborted, it is aborted, incomplete.' So I said, 'Abu Hurayra, sometimes I am behind the imam.'Hepulled my forearm and said, 'Recite it to yourself, O Persian, for I heard the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say that Allah the Blessed, the Exalted, said, "I have divided the prayer into two halves between me and my slave. One half of it is for Me and one half of it is for IVly slave, and My slave has what he asks." ' The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "Recite." The slave says, 'Praise be to AIIah, the Lord of theWorlds.' Allah the Blessed, the Exalted, says, 'My slave has praised Me.' The slave says, 'The Merciful, the Compassionate.' Allah says, 'My slave has spoken well of Me.' The slave says, 'Master of the Day of the Deen.' Allah says, 'My slave has glorified Me.' The slave says, 'You alone we worship and You alone we askforhelp.'Allahsays,'This ayat is between Me and My slave, and for My slave is what he asks. 'The slave says, 'Guide us in the straight Path, the Path of those whom You have blessed, not of those with whom You are angry, nor those who are in error. ' Allah says, 'These are for My slaves, and for my slave is what he asks . ' " ' "


Grade: Sahih

حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے ، کہتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو یہ فرماتے ہوئے سنا :’’ جس کسی نے کوئی ایسی نماز پڑھی جس میں اُس نے سورۂ فاتحہ کی قراءت نہ کی تو وہ ناقص ہے ، وہ ناتمام ہے ، وہ نامکمل ہے ۔‘‘ وہ ( ابوسائب عبداللہ بن سائب رحمہ اللہ جو ہشام بن زُہرہ کے آزاد کردہ غلام اور حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کے شاگرد ہیں ) کہتے ہیں کہ میں نے عرض کیا : اے ابوہریرہ ! بے شک میں بعض اوقات امام کے پیچھے ہوتا ہوں ( تو اس وقت کیا کروں ؟ ) تو انھوں نے میرے بازو کو دبایا ، پھر کہنے لگے کہ اے فارس کے رہنے والے ! تو اُسے اپنے نفس میں پڑھ ( یعنی آہستہ آواز سے پڑھ ) ، کیونکہ بلاشبہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو سنا ، آپ ﷺ فرما رہے تھے کہ ’’ اللہ تعالیٰ نے فرمایا : میں نے نماز کو اپنے درمیان اور اپنے بندے کے درمیان میں تقسیم کر لیا ہے ، چنانچہ اس کا نصف حصہ میرے لیے ہے اور نصف حصہ میرے بندے کے لیے ہے ، اور ( اِس نماز میں ) جو اُس نے ( مجھ سے ) مانگا وہ میرے بندے کے لیے ( میری طرف سے عطا ہو چکا ) ہے ۔‘‘ رسول اللہ ﷺ نے ( اس کی مزید وضاحت کرتے ہوئے ) فرمایا :’’ ( سورۂ فاتحہ کو ) پڑھا کرو ( کیونکہ اسی سورت کا نام اللہ نے ’’ نماز ‘‘ رکھا ہے ، اور اللہ کے ساتھ بندے کی تقسیم اسی سورت میں ہوتی ہے کہ اس کا پہلا حصہ اللہ کی حمد و ثنا پر مشتمل ہے اور دوسرا حصہ بندے کی دعا و التجا پر مشتمل ہے ، تو جب بندہ کہتا ہے : اَلْحَمْدُ لِلّٰہِ رَبِّ الْعَالَمِیْنَ ( ہر قسم کی الوہیت والی تعریف ( حمد ) تمام جہانوں کے پالنے والے اللہ ہی کے لیے خاص ہے ) تو اللہ ( تعالیٰ بندے کو جواب دیتے ہوئے ) فرماتے ہیں کہ میرے بندے نے میری حمد بیان کی ہے ، ( پھر ) بندہ کہتا ہے : اَلرَّحْمٰنِ الرَّحِیْمِ ( وہ بے حد مہربان نہایت رحم فرمانے والا ہے ) تو اللہ فرماتے ہیں کہ میرے بندے نے میری ثنا بیان کی ہے ، ( پھر ) بندہ کہتا ہے : مَالِکِ یَوْمِ الدِّیْنِ ( وہ بدلے کے دن کا مالک ہے ) تو اللہ تعالیٰ فرماتے ہیں کہ میرے بندے نے میری بزرگی ( و عظمت اور شان ) بیان کی ہے ، ( پھر ) بندہ کہتا ہے اِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیَّاکَ نَسْتَعِیْنُ ( خاص تیری ہی ہم عبادت کرتے ہیں اور خاص تجھ ہی سے ہم مدد طلب کرتے ہیں ) تو اللہ فرماتے ہیں کہ یہ ( آیت ) میرے اور میرے بندے کے درمیان ( ایک معاہدہ بھی ہے اور اسی میں تقسیم بھی شروع ہو گئی ) ہے ( کہ میری شان بیان کرتے کرتے اب اُس نے مجھ سے مانگنا شروع کر دیا ہے ) اور میرے بندے کے لیے وہ ( سب کچھ عطا ہو گیا ) ہے جو اُس نے مانگا ، ( پھر ) بندہ کہتا ہے : اِھْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیْمَ صِرَاطَ الَّذِیْنَ اَنْعَمْتَ عَلَیْھِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوْبِ عَلَیْھِمْ وَلَا الضَّالِّیْنَ ( ہمیں سیدھا راستہ دکھا اور اس پر مضبوطی عطا فرما ، ( یعنی ) اُن لوگوں کا راستہ جن پر تو نے انعام فرمایا ( جو کہ انبیاء ، صدیقین ، شہداء اور نیک لوگ ہیں ) نہ اُن پر غضب کیا گیا ہے اور نہ وہ گمراہ ہیں ، تو اللہ تعالیٰ فرماتے ہیں : ) یہ کلمات میرے بندے کے لیے ہیں اور میرے بندے کے لیے وہ سب کچھ ( پکا ہو گیا اور میری طرف سے عطا ہو گیا ) ہے جو اس نے مانگا ہے ۔‘‘

Hazrat Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat hai, kehte hain ki maine Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ko yeh farmate huye suna: “Jis kisi ne koi aisi namaz parhi jismein usne Surah Fatiha ki qirat na ki to woh naqis hai, woh natamam hai, woh namukammal hai.” Woh (Abu Sa’ib Abdullah bin Sa’ib Rahimahullah jo Hisham bin Zuhra ke azad kardah gulam aur Hazrat Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ke shagird hain) kehte hain ki maine arz kiya: “Aye Abu Hurairah! Beshak main baaz auqat Imam ke peechhe hota hun (to is waqt kya karun?)” To unhonne mere bazu ko dabaya phir kehne lage ki: “Aye Faras ke rehne wale! To use apne nafs mein parh (yani aahista awaz se parh) kyunki beshak maine Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ko suna, Aap Sallallahu Alaihi Wasallam farma rahe the ki ‘Allah Ta’ala ne farmaya: Maine namaz ko apne darmiyaan aur apne bande ke darmiyaan mein taqseem kar liya hai, chunancha iska nisf hissa mere liye hai aur nisf hissa mere bande ke liye hai, aur (is namaz mein) jo usne (mujhse) manga woh mere bande ke liye (meri taraf se ata ho chuka) hai.’” Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ne (iski mazeed wazahat karte huye) farmaya: “(Surah Fatiha ko) parha karo (kyunki isi Surah ka naam Allah ne ‘Namaz’ rakha hai aur Allah ke sath bande ki taqseem isi Surah mein hoti hai ki iska pehla hissa Allah ki hamd-o-sana par mushtamil hai aur dusra hissa bande ki dua-o-iltija par mushtamil hai to jab banda kehta hai: ‘Alhamdu lillahi rabbil Aalamin’ (har qisam ki Alohiyat wali tareef (hamd) tamam jahaanhon ke palne wale Allah hi ke liye khaas hai) to Allah (Ta’ala bande ko jawab dete huye) farmate hain ki mere bande ne meri hamd bayan ki hai, (phir) banda kehta hai: ‘Ar-Rahmanir-Rahim’ (Woh be had meherbaan nihayat reham farmane wala hai) to Allah farmate hain ki mere bande ne meri sana bayan ki hai, (phir) banda kehta hai: ‘Maliki yawmidden’ (Woh badle ke din ka malik hai) to Allah Ta’ala farmate hain ki mere bande ne meri bazurgi (wa azmat aur shan) bayan ki hai, (phir) banda kehta hai ‘Iyyaka na’budu wa iyyaka nasta’een’ (Khaas teri hi hum ibadat karte hain aur khaas tujh hi se hum madad talab karte hain) to Allah farmate hain ki yeh (Aayat) mere aur mere bande ke darmiyaan (ek muaaheda bhi hai aur isi mein taqseem bhi shuru ho gayi) hai (ki meri shan bayan karte karte ab usne mujhse mangna shuru kar diya hai) aur mere bande ke liye woh (sab kuchh ata ho gaya) hai jo usne manga, (phir) banda kehta hai: ‘Ihdinas siratal mustaqim. Siratal ladhina an’amta ‘alaihim ghairil Maghdubi ‘alaihim wa lad-dallin’ (Hamein seedha rasta dikha aur is par mazbooti ata farma (yani) un logon ka rasta jin par Tu ne inaam farmaya (jo ki Anbiya, Siddiqeen, Shuhada aur nek log hain) na un par ghazab kiya gaya hai aur na woh gumrah hain to Allah Ta’ala farmate hain:) yeh kalimat mere bande ke liye hain aur mere bande ke liye woh sab kuchh (pakka ho gaya aur meri taraf se ata ho gaya) hai jo isne manga hai.”

حَدَّثَنِي يَحْيَى ، عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ الْعَلَاءِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَعْقُوبَ ، أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا السَّائِبِ ، مَوْلَى هِشَامِ بْنِ زُهْرَةَ ، يَقُولُ : سَمِعْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ يَقُولُ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ : « مَنْ صَلَّى صَلَاةً لَمْ يَقْرَأْ فِيهَا بِأُمِّ الْقُرْآنِ فَهِيَ خِدَاجٌ هِيَ خِدَاجٌ هِيَ خِدَاجٌ غَيْرُ تَمَامٍ »، قَالَ ، فَقُلْتُ : يَا أَبَا هُرَيْرَةَ إِنِّي أَحْيَانًا أَكُونُ وَرَاءَ الْإِمَامِ . قَالَ : فَغَمَزَ ذِرَاعِي ، ثُمَّ قَالَ : اقْرَأْ بِهَا فِي نَفْسِكَ يَا فَارِسِيُّ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ : قَالَ اللَّهُ ﵎ : " قَسَمْتُ الصَّلَاةَ بَيْنِي وَبَيْنَ عَبْدِي نِصْفَيْنِ ، فَنِصْفُهَا لِي وَنِصْفُهَا لِعَبْدِي ، وَلِعَبْدِي مَا سَأَلَ ، قَالَ رَسُولُ ⦗ص:٨٥⦘ اللَّهِ ﷺ : اقْرَءُوا يَقُولُ الْعَبْدُ : ﴿ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴾ [ الفاتحة : ٢ ]، يَقُولُ اللَّهُ ﵎ : حَمِدَنِي عَبْدِي . وَيَقُولُ الْعَبْدُ : ﴿ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴾ [ الفاتحة : ١ ]. يَقُولُ اللَّهُ : أَثْنَى عَلَيَّ عَبْدِي ، وَيَقُولُ الْعَبْدُ : ﴿ مالِكٍ يَوْمِ الدِّينِ ﴾ يَقُولُ اللَّهُ : مَجَّدَنِي عَبْدِي ، يَقُولُ الْعَبْدُ : ﴿ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴾ [ الفاتحة : ٥ ]، فَهَذِهِ الْآيَةُ بَيْنِي وَبَيْنَ عَبْدِي وَلِعَبْدِي مَا سَأَلَ ، يَقُولُ الْعَبْدُ : ﴿ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ ﴾ [ الفاتحة : ٧ ]، فَهَؤُلَاءِ لِعَبْدِي وَلِعَبْدِي مَا سَأَلَ "