13.
Statement of Funeral Prayer
١٣-
بیان صلاة الجنازة


Mustadrak Al Hakim 1300

Jabir ibn 'Atik (may Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) went to visit 'Abdullah ibn Thabit (may Allah be pleased with him) and found him at the point of death. The Prophet (peace and blessings be upon him) called out to him, but he did not respond. So the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (Indeed we belong to Allah, and indeed to Him we will return)." Then he said, "O Abu al-Rabia', we have been overcome concerning you." The women began to weep and wail, and Ibn 'Atik began to quiet them. The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Leave them, for when it becomes obligatory, no one who weeps will be able to stop." They (the Companions) asked, "When does it become obligatory?" He (peace and blessings be upon him) said, "When the deceased passes away." The daughter of the deceased addressed her father, saying, "By Allah, I wished for you to be martyred, for you had fully prepared yourself." The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Allah grants reward according to one's intention." (Then he asked), "What do you consider martyrdom?" They (the Companions) replied, "Being killed in the way of Allah." The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Besides being killed in the way of Allah, there are seven types of martyrdom: (1) The one who dies of the plague is a martyr. (2) The one who drowns is a martyr. (3) The one who dies of pleurisy is a martyr. (4) The one who dies of a stomach ailment is a martyr. (5) The one who dies by burning is a martyr. (6) The one who dies under debris is a martyr. (7) And the woman who dies in childbirth is a martyr." **(This hadith has a sahih (authentic) chain of narration, but Imam Bukhari and Imam Muslim did not include it in their collections. All of its narrators are from Medina and are from the Quraysh tribe. Muslim ibn al-Hajjaj compiled the hadiths of Malik, and he began this hadith from the sheikhs of Malik.)**

" حضرت جابر بن عتیک رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ حضرت عبداللہ بن ثابت رضی اللہ عنہ کی عیادت کیلئے تشریف لائے تو آپ ﷺ نے دیکھا کہ ان پر موت کا غلبہ ہو چکا تھا ۔ آپ ﷺ نے ان کو آواز دی ، لیکن ان کی طرف سے کوئی جواب نہیں آیا تو رسول اللہ ﷺ نے ’’ انا للہ وانا الیہ راجعون ‘‘ پڑھا ۔ اور فرمایا : اے ابوالربیع ! ہمیں تجھ پر غلبہ دیا گیا ۔ تو عورتیں رونے اور چیخنے لگیں اور ابن عتیک ان کو خاموش کرانے لگے ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : ان کو چھوڑ دو ! کیونکہ جب واجب ہو جائے گا تو کوئی رونے والی نہیں روئے گی ۔ صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا ! وجوب کیا ہوتا ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : جب وہ مر جائے گا ۔ اس کی بیٹی اپنے باپ کو مخاطب کر کے بولی : خدا کی قسم ! میں تو آپ کے شہید ہونے کی آرزو رکھتی تھی کیونکہ آپ نے اپنی مکمل تیاری کر رکھی تھی ۔ تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : اللہ تعالیٰ نیت کے مطابق اجر و ثواب عطا فرماتا ہے ( پھر آپ ﷺ نے پوچھا ) تم شہادت کس کو شمار کرتے ہو ؟ صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے عرض کی :’’ قتل فی سبیل اللہ ‘‘ ( یعنی اللہ تعالیٰ کی راہ میں قتل ہونا ) رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : قتل فی سبیل اللہ کے علاوہ بھی سات قسم کی شہادت ہے ( 1 ) طاعون زدہ شہید ہے ۔ ( 2 ) ڈوب کر مرنے والا ( 3 ) ذات الجنب کی بیماری میں مرنے والا ( 4 ) پیٹ کی بیماری میں مرنے والا ( 5 ) جل کر مرنے والا ( 6 ) دب کر مرنے والا ( 7 ) اور وہ عورت جو بچہ پیدا کرتے ہوئے مر جائے ۔ ( سب شہید ہیں ) ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ، اس کے تمام راوی مدنی ہیں قریشی ہیں ۔ مسلم بن حجاج نے مالک کی حدیث جمع کی ہے اور یہ حدیث انہوں نے مالک کے شیوخ سے شروع کی ہے ۔"

Hazrat Jabir bin Atik (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Hazrat Abdullah bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ki ayadat ke liye tashreef laaye to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne dekha ki un par mout ka ghalba ho chuka tha . Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne un ko awaz di , lekin un ki taraf se koi jawab nahin aaya to Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne " Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Raji'un " padha . Aur farmaya : Aye Abu alrrabi ! humein tum par ghalba diya gaya . To aurtein rone aur chikhne lagi aur Ibn Atik un ko khamosh karane lage . Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Un ko chhor do ! kyunki jab wajib ho jayega to koi rone wali nahin royegi . Sahaba kiram (رضي الله تعالى عنه) ne puchha ! Wujoob kya hota hai ? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Jab wo mar jayega . Us ki beti apne baap ko mukhatib kar ke boli : Khuda ki qasam ! main to aap ke shaheed hone ki aarzoo rakhti thi kyunki aap ne apni mukammal taiyari kar rakhi thi . To Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Allah Ta'ala niyat ke mutabiq ajr o sawab ata farmata hai ( phir aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne puchha ) tum shahadat kis ko shumar karte ho ? Sahaba kiram (رضي الله تعالى عنه) ne arz ki :" Qatal fi sabilillah " ( yani Allah Ta'ala ki rah mein qatl hona ) Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Qatal fi sabilillah ke ilawa bhi sat qism ki shahadat hai ( 1 ) Ta'un zada shaheed hai . ( 2 ) Doob kar marne wala ( 3 ) Zat aljanb ki bimari mein marne wala ( 4 ) Pet ki bimari mein marne wala ( 5 ) Jal kar marne wala ( 6 ) Dab kar marne wala ( 7 ) Aur wo aurat jo bachcha paida karte hue mar jaye . ( Sab shaheed hain ) * * Yah hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne is ko naql nahin kiya , is ke tamam rawi madani hain quraishi hain . Muslim bin Hajjaj ne Malik ki hadees jama ki hai aur yah hadees unhon ne Malik ke shuyukh se shuru ki hai .

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا بَحْرُ بْنُ نَصْرٍ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ، أَخْبَرَنِي مَالِكٌ، وَأَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي نَصْرٍ الْمَرْوَزِيُّ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى الْقَاضِي، ثنا الْقَعْنَبِيُّ، فِيمَا قُرِئَ عَلَى مَالِكٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَابِرِ بْنِ عَتِيكٍ، أَنَّ عَتِيكَ بْنَ الْحَارِثِ بْنِ عَتِيكٍ، وَهُوَ جَدُّ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ أَبُو أُمِّهِ أَخْبَرَهُ، أَنَّ جَابِرَ بْنَ عَتِيكٍ أَخْبَرَهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَاءَ يَعُودُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ ثَابِتٍ فَوَجَدَهُ قَدْ غُلِبَ فَصَاحَ بِهِ فَلَمْ يُجِبْهُ، فَاسْتَرْجَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقَالَ: «غُلِبْنَا عَلَيْكَ يَا أَبَا الرَّبِيعِ» ، فَصَاحَ النِّسْوَةُ وَبَكَيْنَ، فَجَعَلَ ابْنُ عَتِيكٍ يُسَكِّتُهُنَّ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «دَعْهُنَّ فَإِذَا وَجَبَ فَلَا تَبْكِيَنَّ بَاكِيَةٌ» قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَمَا الْوُجُوبُ؟ قَالَ: «إِذَا مَاتَ» . فَقَالَتِ ابْنَتُهُ: وَاللَّهِ إِنِّي كُنْتُ أَرْجُو أَنْ تَكُونَ شَهِيدًا، فَإِنَّكَ قَدْ كُنْتَ قَضَيْتَ جِهَازَكَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «قَدْ أَوْقَعَ اللَّهُ أَجْرَهُ عَلَى قَدْرِ نِيَّتِهِ، وَمَا تَعُدُّونَ الشَّهَادَةَ؟» قَالُوا: الْقَتْلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " الشَّهَادَةُ سَبْعٌ سِوَى الْقَتْلِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ: الْمَطْعُونُ شَهِيدٌ، وَالْغَرِيقُ شَهِيدٌ، وَصَاحِبُ ذَاتِ الْجَنْبِ شَهِيدٌ، وَالْمَبْطُونُ شَهِيدٌ، وَصَاحِبُ الْحَرِيقِ شَهِيدٌ، وَالَّذِي يَمُوتُ تَحْتَ الْهَدْمِ شَهِيدٌ، وَالْمَرْأَةُ تَمُوتُ بِجَمْعٍ شَهِيدَةٌ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» رُوَاتُهُ مَدَنِيُّونَ قُرَشِيُّونَ، وَعِنْدَ حَدِيثِ مَالِكٍ جَمَعَ مُسْلِمُ بْنُ الْحَجَّاجِ بَدَأَ بِهَذَا الْحَدِيثِ مِنْ شُيُوخِ مَالِكٍ "