23.
Statement of Marriage
٢٣-
بیان النکاح


Mustadrak Al Hakim 2692

Aisha (May Allah be pleased with her) narrated, Abu Hudaifa bin 'Utba bin Rabia bin 'Abd Shams, who was among the companions of Badr (May Allah be pleased with them), adopted an Ansari woman's slave named Salim as his son and married him to Hind, the daughter of his brother Walid bin 'Utba bin Rabia. Just as the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had adopted Zaid as his son, similarly Hudaifa also adopted Salim. It was customary among those people that they would call the adopted son by the lineage of the one who adopted him and he would also inherit from him. Then this verse was revealed: "(Call them (adopted sons) by (the names of) their fathers, that is more just with Allah. But if you know not their father's (names, call them) your brothers in faith, and Mawalikum (your freed slaves). (Al-Ahzab: 5)" "Call them by their fathers, that is more just with Allah. But if you know not their father's (names, call them) your brothers in faith, or your Mawla." (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza) So people started calling them by their father's names, and if someone's father was unknown, then his master or religious brother had more right over him. Umm al-Mu'minin Aisha (May Allah be pleased with her) said: Sahla, the daughter of Suhail bin Amr al-Qurashi al-'Amiri, was married to Abu Hudaifa bin 'Utba bin Rabia. When this verse was revealed, she came to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and said: "O Messenger of Allah! We used to consider Salim as our child, and the Messenger of Allah gave shelter to his adopted son in his own house, similarly he also lives with Abu Hudaifa in his house. And I am in the house dress and he sees me. And now the verse of the Holy Quran has also been revealed, which you know very well. So, O Messenger of Allah, what should I do in this regard?" The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) advised her to breastfeed him. Sahla breastfed him five times. So he became unlawful for her, after that he became like her suckling sons. ** This hadith is sahih according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in Sahihayn. And in this is: "A noble woman can marry every Muslim."

" حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا روایت کرتی ہیں ، ابوحذیفہ بن عتبہ بن ربیعہ بن عبد شمس بدری صحابہ رضی اللہ عنہم میں سے ہیں ، انہوں نے ایک انصاری خاتون کے غلام ’’ سالم ‘‘ کو منہ بولا بیٹا بنایا اور اپنے بھائی ولید بن عتبہ بن ربیعہ کی بیٹی ہند کے ساتھ اس کا نکاح کر دیا ۔ جیسے نبی اکرم ﷺ نے زید کو منہ بولا بیٹا بنایا تھا اسی طرح حذیفہ نے بھی سالم کو منہ بولا بیٹا بنا لیا ۔ اور ان لوگوں کی عادت یہ تھی لوگ اس بیٹے کو اس متبنی ( جس نے بیٹا بنایا ہے ) کے نسب سے پکارا کرتے تھے اور اس کی وراثت سے حصہ بھی دیتے تھے ۔ پھر یہ آیت نازل ہو گئی : ( اُدْعُوْھُمْ لِاٰبَآئِھِمْ ھُوَ اَقْسَطُ عِنْدَ اللّٰہِ فَاِنْ لَّمْ تَعْلَمُوْآ ٰابَآئَ ھُمْ فَاِخْوَانُکُمْ فِی الدِّیْنِ وَ مَوَالِیْکُمْ ) ( الاحزاب : 5 ) ’’ انہیں ان کے باپ ہی کا کہہ کر پکارو یہ اللہ کے نزدیک زیادہ ٹھیک ہے پھر اگر تمہیں ان کے باپ معلوم نہ ہوں تو دین میں تمہارے بھائی ہیں اور بشریت میں تمہارے چچازاد ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا ) تو لوگوں نے ان کو ان کے باپ کے ناموں سے پکارنا شروع کر دیا اور جس کے باپ کا پتہ نہ چل سکے تو پھر اس کا آقا یا دینی بھائی زیادہ مستحق ہیں ۔ ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : سہیل بن عمرو القرشی عامری کی بیٹی سہلہ ، ابوحذیفہ بن عتبہ بن ربیعہ کے نکاح میں تھیں ۔ جب یہ آیت نازل ہوئی تو وہ نبی اکرم ﷺ کی بارگاہ میں حاضر ہوئیں اور عرض کی : یا رسول اللہ ! ہم تو سالم کو بچہ سمجھتے ہیں ، اور رسول اللہ نے اپنے منہ بولے بیٹے کو اپنے گھر میں رہائش دی تھی اسی طرح یہ بھی ابوحذیفہ کے ہمراہ انہی کے گھر میں رہتے ہیں ۔ اور میں گھر کے کپڑوں میں ہوتی ہوں اور مجھ پر اس کی نظر پڑتی ہے ۔ اور اب تو قرآن کریم کی آیت بھی نازل ہو چکی ہے ۔ جس کو آپ باخوبی جانتے ہیں ۔ تو یا رسول اللہ ﷺ میں اس سلسلے میں کیا کروں ؟ رسول اللہ ﷺ نے اسے مشورہ دیا کہ تو اس کو دودھ پلا دے ۔ سہلہ نے اس کو پانچ گھونٹ دودھ پلا دیا ۔ تو وہ ان پر حرام ہو گیا ، اس کے بعد وہ اس کے رضاعی بیٹوں کی طرح ہو گیا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔ اور اس میں یہ ہے ’’ شریف عورت کا ہر مسلمان سے نکاح ہو سکتا ہے ‘‘۔"

Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) riwayat karti hain, Abu Huzaifa bin Utba bin Rabia bin Abd Shams Badri Sahaba (رضي الله تعالى عنه) mein se hain, unhon ne ek Ansaari khatoon ke ghulam ''Salim'' ko munh bola beta banaya aur apne bhai Waleed bin Utba bin Rabia ki beti Hind ke sath uska nikah kar diya. Jaise Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Zaid ko munh bola beta banaya tha isi tarah Huzaifa ne bhi Salim ko munh bola beta bana liya. Aur in logon ki aadat yeh thi log is bete ko is mutbanni (jisne beta banaya hai) ke nasab se pukara karte the aur iski wirasat se hissa bhi dete the. Phir yeh ayat nazil ho gayi: (Ud'oohum li'aabaa'ihim huwa aqsatoo 'ind-Allahi fa'in lam ta'lamooo aabaaa'ahum fa'ikhwanukum fiddeeni wa mawaaleekum) (Al-Ahzab: 5) ''Inhen in ke baap hi ka keh kar pukaro yeh Allah ke nazdeek zyada theek hai phir agar tumhen in ke baap maloom na hon to deen mein tumhare bhai hain aur bashariyat mein tumhare chachazad''. (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza). To logon ne in ko in ke baap ke naamon se pukarna shuru kar diya aur jis ke baap ka pata na chal sake to phir uska aqa ya deeni bhai zyada mustahiq hain. Ummul Momineen Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain: Suhail bin Amr Al-Qarshi Aamri ki beti Sahla, Abu Huzaifa bin Utba bin Rabia ke nikah mein thin. Jab yeh ayat nazil hui to woh Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki bargah mein hazir huin aur arz ki: Ya Rasulullah! hum to Salim ko bachcha samajhte hain, aur Rasulullah ne apne munh bole bete ko apne ghar mein rahaish di thi isi tarah yeh bhi Abu Huzaifa ke hamrah unhi ke ghar mein rehte hain. Aur mein ghar ke kapdon mein hoti hun aur mujh par is ki nazar padti hai. Aur ab to Quran Kareem ki ayat bhi nazil ho chuki hai. Jis ko aap bakhoobi jante hain. To Ya Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) mein is silsile mein kya karun? Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ise mashwara diya ke tu is ko doodh pila de. Sahla ne is ko panch ghont doodh pila diya. To woh in par haram ho gaya, is ke baad woh is ke razaai beton ki tarah ho gaya. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise Sahihain mein naqal nahin kiya gaya. Aur is mein yeh hai ''sharif aurat ka har musalman se nikah ho sakta hai''."

أَخْبَرَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْبَغْدَادِيُّ، ثنا هَاشِمُ بْنُ يُونُسَ الْعَصَّارُ، بِمِصْرَ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ صَالِحٍ، حَدَّثَنِي اللَّيْثُ، حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ خَالِدٍ هُوَ ابْنُ مُسَافِرٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، وَعَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، أَنَّ أَبَا حُذَيْفَةَ بْنَ عُتْبَةَ بْنِ رَبِيعَةَ بْنِ عَبْدِ شَمْسٍ، وَكَانَ مِمَّنْ شَهِدَ بَدْرًا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، تَبَنَّى سَالِمًا وَأَنْكَحَهُ بِنْتَ أَخِيهِ هِنْدَ ابْنَةَ الْوَلِيدِ بْنِ عُتْبَةَ بْنِ رَبِيعَةَ بْنِ عَبْدِ شَمْسٍ وَهُوَ مَوْلًى لِامْرَأَةٍ مِنَ الْأَنْصَارِ فَتَبَنَّاهُ، كَمَا تَبَنَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ زَيْدًا، وَكَانَ مَنْ تَبَنَّى رَجُلًا فِي الْجَاهِلِيَّةِ، دَعَاهُ النَّاسُ إِلَيْهِ، وَوَرِثَ مِنْ مِيرَاثِهِ، حَتَّى أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى فِي ذَلِكَ: {ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ، فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوا آبَاءَهُمْ، فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ} [الأحزاب: 5] فَرَدُّوهُمْ إِلَى آبَائِهِمْ فَمَنْ لَمْ يُعْلَمْ لَهُ أَبٌ، كَانَ مَوْلَاهُ أَوْ أَخَاهُ فِي الدِّينِ، قَالَتْ عَائِشَةُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا: وَإِنَّ سَهْلَةَ بِنْتَ سُهَيْلِ بْنِ عَمْرٍو الْقُرَشِيِّ ثُمَّ الْعَامِرِيِّ وَكَانَتْ تَحْتَ أَبِي حُذَيْفَةَ بْنِ عُتْبَةَ بْنِ رَبِيعَةَ، جَاءَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ أَنْزَلَ اللَّهُ ذَلِكَ فَقَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّا كُنَّا نَرَى سَالِمًا وَلَدًا، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ آوَاهُ، فَكَانَ يَأْوِي مَعَهُ، وَمَعَ أَبِي حُذَيْفَةَ فِي بَيْتٍ وَاحِدٍ، وَيَرَانِي وَأَنَا فَضْلٌ، وَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِمْ مَا قَدْ عَلِمْتَ، فَمَا تَرَى فِي شَأْنِهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَرْضِعِيهِ» فَأَرْضَعَتْهُ خَمْسَ رَضَعَاتٍ، فَحُرِّمَ بِهِنَّ، وَكَانَ بِمَنْزِلَةِ وَلَدِهَا مِنَ الرَّضَاعَةَ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الْبُخَارِيِّ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، وَفِيهِ أَنَّ الشَّرِيفَةَ تُزَوَّجُ مِنْ كُلِّ مُسْلِمٍ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 2692 - على شرط البخاري