27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Mustadrak Al Hakim 2999

Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) said: “Do you know the vastness of Hellfire?” I said: “I do not know.” He said: “Yes, by Allah, you do not know. Between the earlobes of the people of Hell and their shoulders will be a distance of forty years. In it will be flowing valleys of blood and pus.” I asked: “Will there be canals flowing?” He said: “No, but valleys will be flowing.” Then Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) said: “Ummul Mumineen Aisha (may Allah be pleased with her) told me that she asked the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) about this verse (number 67) of Surah Zumar: “(And they have not esteemed Allah with the esteem due to Him, and the entire earth will be [in the extent of] His grip on the Day of Resurrection, and the heavens will be folded in His right hand.)” (Translation Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan) He (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Allah Almighty will say: 'I am Al-Jabbar (The Compeller, The All-Mighty).' And the Lord Almighty Himself will describe His greatness.” Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) said: "The Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) pulpit began to shake until we feared that he would fall." ** This hadith is Sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : کیا تم جانتے ہو کہ جہنم کی وسعت کیا ہے ؟ میں نے کہا : میں نہیں جانتا ۔ آپ نے فرمایا : جی ہاں خدا کی قسم آپ نہیں جانتے ہو ان جہنمیوں کے کانوں کی دونوں لوؤں اور ان کے کندھوں کے درمیان چالیس سال کی مسافت ہو گی ان میں خون اور پیپ کی وادیاں بہہ رہی ہوں گی ، میں نے پوچھا : کیا نہریں جاری ہوں گی ؟ آپ نے فرمایا : نہیں بلکہ وادیاں جاری ہوں گی ۔ پھر حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما نے فرمایا : مجھے ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا نے بتایا کہ انہوں نے رسول اللہ ﷺ سے ( سورۂ زمر کی ) اس آیت ( نمبر : 67 ) : ( وَمَا قَدَرُوا اللّٰہَ حَقَّ قَدْرِہِ وَالْاَرْضُ جَمِیْعًا قَبْضَتُہٗ یَوْمَ الْقِیٰمَۃِ وَ السَّمَوَاتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِیْنِہٖ ) اور انہوں نے اللہ کی قدر نہ کی جیسا کہ اس کا حق تھا اور وہ قیامت کے دن سب زمینوں کو سمیٹ دے گا اور اس کی قدرت سے سب آسمان لپیٹ دیئے جائیں گے ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق پوچھا ، تو آپ ﷺ نے فرمایا : اللہ تعالیٰ فرمائے گا : میں جبار ہوں اور رب تعالیٰ خود اپنی بزرگی بیان کرے گا ۔ حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما کہتے ہیں : رسول اللہ ﷺ کا منبر شریف کانپنے لگا حتیٰ کہ ہمیں یہ خدشہ ہوا کہ آپ گر پڑیں گے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Ibn Abbas raza Allahu anhuma farmate hain : kya tum jante ho ke jahannam ki wasat kya hai ? main ne kaha : main nahin janta . aap ne farmaya : ji han khuda ki kasam aap nahin jante ho un jahanmiyon ke kano ki donon louon aur un ke kandhon ke darmiyan chalis sal ki musafat ho gi un mein khoon aur peep ki wadiyan beh rahi hongi , main ne puchha : kya nahrein jari hongi ? aap ne farmaya : nahin balke wadiyan jari hongi . phir Hazrat Ibn Abbas raza Allahu anhuma ne farmaya : mujhe Ummulmomineen Hazrat Ayesha raza Allahu anha ne bataya ke unhon ne Rasul Allah ﷺ se ( sura e zumar ki ) is ayat ( number : 67 ) : ( "Wa ma qadarullaha haqqa qadrihi wal arzu jami'an qabzatuhu yawma alqiyamati was samawatu matwiyatun biyaminihi" ) "aur unhon ne Allah ki qadr nah ki jaisa ke is ka haq tha aur woh qayamat ke din sab zameenon ko samet de ga aur us ki qudrat se sab aasman lapet diye jayenge '' . ( tarjuma kanzul iman , Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih ) ke mutalliq puchha , to aap ﷺ ne farmaya : Allah ta'ala farmaye ga : main jabbar hon aur Rab ta'ala khud apni bazurgi bayan kare ga . Hazrat Ibn Abbas raza Allahu anhuma kahte hain : Rasul Allah ﷺ ka mimbar sharif kanpne laga hatta ke hamen ye khadsha hua ke aap gir padenge . ** ye hadees sahih al isnad hai lekin Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne ise naql nahin kiya .

أَخْبَرَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مُوسَى الْعَدْلُ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ أَيُّوبَ، أَنْبَأَ يَحْيَى بْنُ الْمُغِيرَةِ السَّعْدِيُّ، ثنا هَارُونُ بْنُ الْمُغِيرَةَ، ثنا عَنْبَسَةُ، عَنْ حَبِيبِ بْنِ أَبِي عَمْرَةَ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، أَنَّهُ قَالَ: «هَلْ تَدْرُونَ مَا سَعَةُ جَهَنَّمَ؟» قَالَ: قُلْتُ: لَا أَدْرِي، قَالَ: «أَجَلْ وَاللَّهِ مَا تَدْرِي، إِنَّ بَيْنَ سَعَةِ شَحْمَةِ أُذُنِهِمْ وَعَاتِقِهِ، مَسِيرَةَ سَبْعِينَ خَرِيفًا، تَجْرِي فِيهَا أَوْدِيَةُ الْقَيْحِ وَالدَّمِ» ، فَقُلْتُ: أَنْهَارًا؟ قَالَ: «لَا، بَلْ أَوْدِيَةٌ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 2999 - صحيح ثُمَّ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: حَدَّثَتْنِي عَائِشَةُ أُمُّ الْمُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا: أَنَّهَا سَأَلَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ هَذِهِ الْآيَةِ: {وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّمَوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ} قَالَ: يَقُولُ: «أَنَا الْجَبَّارُ أَنَا أَنَا، وَيُمَجِّدُ الرَّبُّ نَفْسَهُ» قَالَ: فَرَجَفَ بِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْبَرُهُ حَتَّى قُلْنَا لَيَخِرَّنَّ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ»