27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Yusuf

تفسير سورة يوسف

Mustadrak Al Hakim 3330

Narrated Urwa bin Zubair (رضي الله تعالى عنه): I said to Aisha (رضي الله تعالى عنه) regarding the verse: “Even so (was Our promise fulfilled) when the messengers despaired (of the coming of Our help) and thought that they were rejected.” (Yusuf:110) [Translation: Kanz-ul-Iman by Imam Ahmad Raza Khan (رضي الله تعالى عنه)] “Did they really despair that they had been rejected?” Aisha (رضي الله تعالى عنه) replied: “Glory be to Allah! The noble Prophets (A.S) cannot think of Allah in such a way. Rather, it were their followers, when the help of Allah was delayed for them and trials became severe, they thought that they were being rejected.” ** This Hadith is Sahih according to the criteria of Imam Bukhari (رضي الله تعالى عنه) and Imam Muslim (رضي الله تعالى عنه) but the two Sheikhs [Bukhari (رضي الله تعالى عنه) and Muslim (رضي الله تعالى عنه)] have not narrated it.

" حضرت عروہ بن الزبیر رضی اللہ عنہ سے روایت ہے ( وہ فرماتے ہیں ) میں نے اللہ تعالیٰ کے ارشاد : حَتّٰٓی اِذَا اسْتَیْئَسَ الرُّسُلُ وَ ظَنُّوْآ اَنَّھُمْ قَدْ کُذِبُوْا ( یوسف : 110 ) ’’ یہاں تک کہ جب رسولوں کو ظاہری اسباب کی امید نہ رہی اور لوگ سمجھے کہ رسولوں نے غلط کہا تھا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) میں نے حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا سے کہا : واقعی وہ لوگ ناامید ہو گئے تھے کہ ان کو لوگوں نے جھٹلا دیا تھا ، ام المومنین رضی اللہ عنہا نے فرمایا : معاذاللہ ! انبیاء کرام علیہم السلام ، اللہ تعالیٰ کے متعلق ایسا نظریہ نہیں رکھ سکتے وہ تو رسولوں کے پیروکار لوگ تھے ، جب ان سے اللہ تعالیٰ کی مدد میں تاخیر ہوئی اور ان پر آزمائشیں سخت تر ہو گئیں تو رسولوں نے یہ گمان کیا ان کے پیروکاروں کو جھٹلا دیا گیا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Urwa bin al-Zubair (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai (wo farmate hain) maine Allah Ta'ala ke irshad: Hataaa iza istai'asar rusulu wa zannoo annahum qad kuziboo (Yusuf: 110) ''Yahaan tak ke jab Rasoolon ko zahiri asbaab ki umeed na rahi aur log samjhe ke Rasoolon ne ghalat kaha tha'' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) maine Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se kaha: waqai wo log na umeed ho gaye the ke unko logon ne jhutla diya tha, Ummul Momineen ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne farmaya: Maazallah! Anbiya Kiraam Alaihimussalam, Allah Ta'ala ke mutalliq aisa nazariya nahi rakh sakte wo to Rasoolon ke pairakar log the, jab unse Allah Ta'ala ki madad mein takheer hui aur unpar aazmaishein sakht tar ho gayin to Rasoolon ne ye gumaan kiya unke pairakaron ko jhutla diya gaya hai. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhein Rahmatullah Alaihema ne ise naqal nahi kiya.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَالَوَيْهِ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْمَعْمَرِيُّ، ثنا أَبُو مُسْلِمٍ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ وَاقِدٍ الْحَرَّانِيُّ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، حَدَّثَنِي صَالِحُ بْنُ كَيْسَانَ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، قَالَ: قُلْتُ لَهَا: قَوْلُهُ تَعَالَى "" {حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ، وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا} [يوسف: 110] قُلْتُ: لَقَدِ اسْتَيْأَسُوا أَنَّهُمْ كُذِبُوا حَقِيقَةً؟ قَالَتْ: مُعَاذَ اللَّهِ أَنْ تَكُونَ الرُّسُلُ تَظُنُّ ذَلِكَ بِرَبِّهَا، إِنَّمَا هُمْ أَتْبَاعُ الرُّسُلِ، لَمَّا اسْتَأْخَرَ عَنْهُمُ النَّصْرُ، وَاشْتَدَّ عَلَيْهِمُ الْبَلَاءُ، ظَنَّتِ الرُّسُلُ أَنَّ أَتْبَاعَهُمُ قَدْ كُذِبُوا «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3330 - على شرط البخاري ومسلم