27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Ar-Ra'd

تفسير سورة الرعد

Mustadrak Al Hakim 3332

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said regarding the statement of Allah Almighty: یَمْحُوا اللّٰہُ مَا یَشَآئُ ( الرعد : 39 ) "Allah eliminates whatever He wills." (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him): This refers to one of the two books. Those two books: from one He eliminates whatever He wills and preserves whatever He wills, and with Him is the "Umm ul-Kitab", meaning the entire Book. **Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) has narrated the hadiths of Akrama (may Allah be pleased with him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) has narrated the hadiths of Hammad. And this hadith, with the chain of narration of Sulaiman Al-Taymi, is Gharib Sahih (odd but authentic), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) have not narrated it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد : یَمْحُوا اللّٰہُ مَا یَشَآئُ ( الرعد : 39 ) ’’ اللہ جو چاہے مٹاتا ہے ۔ ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : یہ دو کتابوں میں سے ایک کی بات ہے ۔ وہ دو کتابیں ہیں ، ان میں سے ایک کتاب میں جو چاہتا ہے مٹا دیتا ہے اور جو چاہتا ہے ثابت رکھتا ہے اور اس کے پاس ’’ ام الکتاب ‘‘ ہے یعنی پوری کتاب ہے ۔ ٭٭ امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ نے عکرمہ رضی اللہ عنہ کی روایات نقل کی ہیں اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے حماد کی روایات نقل کی ہیں اور یہ حدیث سلیمان التیمی کی سند کے ہمراہ غریب صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ہے ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a Allah Ta'ala ke Irshad : Yem-huwallahu Ma Yashao ( Ar-Ra'd : 39 ) " Allah jo chahe mitata hai " ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ke mutalliq farmate hain : Yeh do kitabon mein se ek ki baat hai. Wo do kitabein hain, in mein se ek kitab mein jo chahta hai mita deta hai aur jo chahta hai sabit rakhta hai aur uske paas " Umm ul Kitab " hai yani puri kitab hai. ** Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ne Akrama (رضي الله تعالى عنه) ki riwayaten naqal ki hain aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Hammad ki riwayaten naqal ki hain aur yeh hadees Sulaiman At-Timi ki sanad ke hamra ghareeb sahih hai lekin Shaikhayn Rahmatullah Alaihima ne isko naqal nahin kiya hai.

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّغَانِيُّ، ثنا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ سُلَيْمَانَ التَّيْمِيِّ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ {يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ} [الرعد: 39] قَالَ: "" مِنْ أَحَدِ الْكِتَابَيْنِ هُمَا كِتَابَانِ يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءَ مِنْ أَحَدِهِمَا {وَيُثْبِتُ، وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ} [الرعد: 39] أَيْ جُمْلَةُ الْكِتَابِ «قَدِ احْتَجَّ مُسْلِمٌ بِحَمَّادٍ وَاحْتَجَّ الْبُخَارِيُّ بِعِكْرِمَةَ» وَهُوَ غَرِيبٌ صَحِيحٌ مِنْ حَدِيثِ سُلَيْمَانِ التَّيْمِيِّ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3332 - صحيح غريب