27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Maryam
تفسير سورة مريم
Mustadrak Al Hakim 3421
Sayyiduna Sa'di (رضی اللہ عنہ) narrates: I asked Murrah Hamdani (رضی اللہ عنہ) regarding the explanation of this verse: "وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا (مريم: 71)" (And there is not one of you but will pass over it (Hell); [it is] a decree already ordained from your Lord.) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan (رحمة الله عليه). He replied that Abdullah bin Mas'ud (رضی اللہ عنہ) narrates that the Messenger of Allah (ﷺ) stated: “People will be brought over Hell, then they will pass over it according to their deeds. The first ones will pass over it like a flash of lightning.” Then (those below them in rank) will pass over it like the wind (and those below them in rank) will pass like a swift horse. Then (those below them in rank) will pass over it like a racing steed, then (those below them in rank) will pass over it like a beast of burden, and then (those below them in rank) will pass over it like people walking. ** This Hadith is Sahih according to the criteria of Imam Bukhari (رحمة الله عليه) and Imam Muslim (رحمة الله عليه) but the two Sheikhs (رحمة الله عليهما) did not narrate it.
" حضرت سدی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں : میں حضرت مرہ ہمدانی رضی اللہ عنہ سے اللہ تعالیٰ کے ارشاد : وَاِنْ مِّنْکُمْ اِلَّا وَارِدُہھا کَانَ عَلٰی رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا ( مریم : 71 ) ’’ اور تم میں ایسا کوئی نہیں ہے جس کا گزر دوزخ پر نہ ہو تمہارے رب کے ذمہ پر ضرور ٹھہری ہوئی بات ہے ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق پوچھا تو انہوں نے بتایا کہ حضرت عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : لوگوں کو دوزخ پر لایا جائے گا ، پھر لوگ اپنے اپنے اعمال کی مطابقت سے وہاں سے گزریں گے ، سب سے پہلے لوگ بجلی کی چمک کی طرح گزر جائیں گے ، پھر ( جو ان سے نچلے درجے کے ہوں گے وہ ) ہوا کی طرح گزریں گے ( اور جو ان سے نچلے درجے کے ہوں گے وہ ) تیز رفتار گھوڑے کی طرح گزریں گے ۔ پھر ( جو ان سے نچلے درجے کے ہوں گے وہ ) تیز دوڑ والے گھوڑے کی طرح ( پھر جو ان سے نچلے درجے کے لوگ ہوئے وہ ) بوجھ اٹھانے والے جانور کی طرح اور پھر ( جو ان سے نچلے درجے کے ہوں گے وہ ) پیدل لوگوں کی طرح وہاں سے گزریں گے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Sadi razi Allah anhu kehte hain : mein Hazrat Murrah Hamdani razi Allah anhu se Allah ta'ala ke irshad : Wa in minkum illa wariduha kana ala rabbika hatma maqziya ( Maryam : 71 ) '' Aur tum mein aisa koi nahin hai jis ka guzar dozakh par na ho tumhare rab ke zimme par zaroor thahri hui baat hai ''. ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih ) ke mutalliq poocha to unhon ne bataya ki Hazrat Abdullah bin Masood razi Allah anhu farmate hain ki Rasul Allah ﷺ ne irshad farmaya : Logon ko dozakh par laya jaye ga, phir log apne apne amal ki mutabiqat se wahan se guzren ge, sab se pehle log bijli ki chamak ki tarah guzar jayen ge, phir ( jo un se nichle darje ke hon ge wo ) hawa ki tarah guzren ge ( aur jo un se nichle darje ke hon ge wo ) tez raftar ghore ki tarah guzren ge . Phir ( jo un se nichle darje ke hon ge wo ) tez daud wale ghore ki tarah ( phir jo un se nichle darje ke log hue wo ) bojh uthane wale janwar ki tarah aur phir ( jo un se nichle darje ke hon ge wo ) paidal logon ki tarah wahan se guzren ge . ** Yeh hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain rehmatullah alaihima ne ise naqal nahin kiya .
أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْمَحْبُوبِيُّ، ثنا سَعِيدُ بْنُ مَسْعُودٍ، ثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى، أَنْبَأَ إِسْرَائِيلُ، عَنِ السُّدِّيِّ، قَالَ: سَأَلْتُ مُرَّةَ الْهَمْدَانِيَّ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ: {وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيًّا} [مريم: 71] فَحَدَّثَنِي أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مَسْعُودٍ حَدَّثَهُمْ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «يَرِدُ النَّاسُ النَّارَ، ثُمَّ يَصْدُرُونَ بِأَعْمَالِهِمْ فَأَوَّلُهُمْ كَلَمْعِ الْبَرْقِ، ثُمَّ كَمَرِّ الرِّيحِ، ثُمَّ كَحُضْرِ الْفَرَسِ، ثُمَّ كَالرَّاكِبِ، ثُمَّ كَشَدِّ الرِّحَالِ، ثُمَّ كَمَشْيِهِمْ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3421 - على شرط مسلم