32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم
The virtues of Hazrat Masoor bin Mukhrama Zahri (RA)
فضائل حضرت مسور بن مخرمة زهري رضي الله عنه
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
al-miswar bn makhramah | Al-Masur ibn Mukhrama al-Qurashi | Sahaba |
muḥammad bn qaysin | Muhammad ibn Qays al-Qurashi | He has a vision |
ibn jurayjin | Ibn Juraij al-Makki | Trustworthy |
shu‘bah | Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki | Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout |
‘abd al-wārith bn sa‘īdin | Abd al-Warith ibn Sa'id al-'Anbari | Trustworthy, Firm |
‘abd al-raḥman bn al-mubārak | Abd al-Rahman ibn al-Mubarak al-'Ayshi | Trustworthy |
al-‘abbās bn al-faḍl al-asfāṭī | Al-Abbas ibn al-Fadl al-Asfati | Trustworthy, good in hadith |
‘alī bn ḥamshādh al-‘adl | Ali ibn Hamshad al-Naysaburi | Trustworthy Imam |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ | المسور بن مخرمة القرشي | صحابي |
مُحَمَّدِ بْنِ قَيْسٍ | محمد بن قيس القرشي | له رؤية |
ابْنِ جُرَيْجٍ | ابن جريج المكي | ثقة |
شُعْبَةَ | شعبة بن الحجاج العتكي | ثقة حافظ متقن عابد |
عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ | عبد الوارث بن سعيد العنبري | ثقة ثبت |
عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ الْمُبَارَكِ | عبد الرحمن بن المبارك العيشي | ثقة |
الْعَبَّاسُ بْنُ الْفَضْلِ الأَسْفَاطِيُّ | العباس بن الفضل الأسفاطي | صدوق حسن الحديث |
عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ | علي بن حمشاد النيسابوري | ثقة إمام |
Mustadrak Al Hakim 6229
Masroor bin Mukhrammah (may Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (peace be upon him) delivered a sermon to us in Arafah. After praising and glorifying Allah, he said: “Now then, surely the polytheists and idolaters used to depart from here when the sun would be over the mountains, like a turban on a man’s head. While we will depart from here after sunset. And they would depart from Mash’ar al-Haram (i.e. Muzdalifah) after sunrise.” **This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but they did not narrate it. And it is clear from my statement that Masroor bin Mukhrammah (may Allah be pleased with him) heard it directly from the Messenger of Allah (peace be upon him). And the reality is not as some of our companions have understood, that Masroor bin Mukhrammah is among those who narrated without hearing (directly from the Prophet).**
" حضرت مسور بن مخرمہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ نے ہمیں عرفات میں خطبہ دیا ، اللہ تعالیٰ کی حمد و ثناء کے بعد فرمایا : امابعد ، بے شک مشرکین اور بتوں کے پجاری لوگ یہاں سے اس وقت روانہ ہو جاتے تھے جب کہ سورج پہاڑوں کے اوپر ایسے ہوتا تھا جیسے آدمی کے سر پر عمامہ ہو ۔ جبکہ ہم سورج غروب ہونے کے بعد یہاں سے نکلیں گے ۔ اور وہ لوگ مشعر الحرام سے ( یعنی مزدلفہ سے ) اس وقت روانہ ہوتے تھے جبکہ سورج طلوع ہو چکا ہوتا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ اور میرے بیان سے یہ بات واضح ہو گئی ہے کہ حضرت مسور بن مخرمہ رضی اللہ عنہ کا رسول اللہ ﷺ سے سماع ثابت ہے ۔ اور حقیقت حال ویسی نہیں ہے جو ہمارے ساتھیوں نے سمجھ رکھی ہے کہ مسور بن مخرمہ ان لوگوں میں شامل ہیں جو بغیر سماع کے روایت کرتے ہیں ۔"
Hazrat Masoor bin Mukhrima (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ki Rasul Allah ne hamen Arafat mein khutba diya, Allah Ta'ala ki hamd o sana ke bad farmaya: Amabad, be shak mushrikeen aur buton ke pujari log yahan se us waqt rawana ho jate the jab keh sooraj paharon ke upar aise hota tha jaise aadmi ke sar par amama ho. Jabkeh hum sooraj ghuroob hone ke bad yahan se niklenge. Aur wo log Mash'ar al-Haram se (yani Muzdalifah se) us waqt rawana hote the jabkeh sooraj taloo ho chuka hota. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin sheikhain ne isko naqal nahin kiya. Aur mere bayan se ye baat wazeh ho gayi hai ki Hazrat Masoor bin Mukhrima (رضي الله تعالى عنه) ka Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se samaa sabit hai. Aur haqeeqat haal waisi nahin hai jo hamare sathiyon ne samajh rakhi hai ki Masoor bin Mukhrima un logon mein shamil hain jo baghair samaa ke riwayat karte hain.
كَمَا حَدَّثَنَاهُ عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، ثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ الْفَضْلِ الْأَسْفَاطِيُّ، ثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ الْمُبَارَكِ، ثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ شُعْبَةَ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قَيْسٍ، عَنِ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ، قَالَ: خَطَبَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِعَرَفَاتٍ فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ: «أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ أَهْلَ الشِّرْكِ وَالْأَوْثَانِ كَانُوا يَدْفَعُونَ مِنْ هَذَا الْمَوْضِعِ إِذَا كَانَتِ الشَّمْسُ عَلَى رُءوُسِ الْجِبَالِ كَأَنَّهَا عَمَائِمُ الرِّجَالِ فِي وُجُوهِهَا، وَإِنَّا نَدْفَعُ بَعْدَ أَنْ تَغِيبَ، وَكَانُوا يَدْفَعُونَ مِنَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ إِذَا كَانَتِ الشَّمْسُ مُنْبَسِطَةً» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ «قَدْ صَحَّ وَثَبَتَ بِمَا ذَكَرْتُهُ سَمَاعَ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا كَمَا يَتَوَهَّمَهُ رَعَاعُ أَصْحَابِنَا أَنَّهُ مِمَّنْ لَهُ رِوَايَةٌ بِلَا سَمَاعٍ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 6229 - على شرط البخاري ومسلم