32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم


Mention of Hazrat Amir bin Qatadah Laisi (RA)

ذكر حضرت عمير بن قتادة ليثي رضي الله عنه

Mustadrak Al Hakim 6628

Umair bin Qatada Laithi (may Allah be pleased with him) narrates: "I had some questions in my heart and I was constantly worried that I could not ask the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) about them, nor did anyone else ask those things from the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) that I could hear. I was waiting for a suitable time. One day I appeared in the court of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), at that time you (peace and blessings of Allah be upon him) were performing ablution. I found those two states in the presence of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) which I wished you (peace and blessings of Allah be upon him) to be in and that I should meet you in those two states. One of them was that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was free and the second was that your (peace and blessings of Allah be upon him) mood was very pleasant. I submitted: 'O Messenger of Allah! May I ask you some questions?' You (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'Yes, ask whatever you want to ask.' I said: 'O Messenger of Allah! What is faith?' You (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'Generosity and patience.' I asked: 'O Messenger of Allah! Whose faith is the best among the believers?' You (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'The one whose character is the best.' I asked: 'O Messenger of Allah! Whose Islam is the best among the Muslims?' You (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'The one from whose hand and tongue other Muslims are safe.' I asked: 'Which Jihad is the best?' You (peace and blessings of Allah be upon him) bowed your head and remained silent for a long time. After such a long silence, I began to fear that perhaps I had put the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) in trouble, and I wished that I had not asked this question at all, while the previous day I had heard the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saying that the biggest criminal among Muslims is the one because of whose question such a thing becomes forbidden which was permissible before his question. I said: 'I seek refuge in Allah from the wrath of Allah and from the wrath of the Messenger of Allah.' Then the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) raised his head and said: 'What did you ask?' I said: 'Which Jihad is the best?' The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'To speak the word of truth in front of an unjust ruler.' ** The narrator of this hadith is Abu Bakr, and he is narrating from Abdullah bin Ubayd bin Umair. His name is Bashar bin Hakam. He is Sheikh al-Hadith in Basra. He has narrated several hadiths from Thabit al-Banani besides this hadith."

" حضرت عمیر بن قتادہ لیثی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : میرے دل میں کچھ سوالات تھے اور میں ہر وقت اس پریشانی میں رہتا تھا کہ میں ان کے بارے میں رسول اللہ ﷺ سے پوچھ نہیں سکا ، اور نہ ہی کسی اور نے وہ باتیں رسول اللہ ﷺ سے پوچھیں کہ میں سن لیتا ، میں کسی مناسب وقت کی تاک میں تھا ۔ ایک دن میں رسول اللہ ﷺ کی بارگاہ میں حاضر ہوا ، اس وقت آپ ﷺ وضو کر رہے تھے ، مجھے حضور ﷺ میں وہ دو کیفیتیں مل گئیں جن کے بارے میں میری خواہش تھی کہ آپ ﷺ ان دو کیفیتوں میں ہوں اور میری ملاقات ہو جائے ، ان میں سے ایک بات تو یہ تھی کہ حضور ﷺ فارغ تھے اور دوسری بات یہ تھی کہ آپ ﷺ کا مزاج شریف بہت خوشگوار تھا ، میں نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ کیا مجھے کچھ سوالات پوچھنے کی اجازت ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : ہاں تم جو پوچھنا چاہتے ہو ، پوچھو ۔ میں نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ ! ایمان کیا ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : سخاوت اور صبر ۔ میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ کس مومن کا ایمان سب سے افضل ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : جس کا اخلاق سب سے افضل ہے ۔ میں نے پوچھا : یا رسول اللہ ﷺ کس مسلمان کا اسلام سب سے افضل ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : جس کے ہاتھ اور زبان سے دوسرے مسلمان محفوظ ہوں ۔ میں نے پوچھا : کون سا جہاد سب سے افضل ہے ؟ آپ ﷺ نے اپنا سر جھکا لیا اور بہت دیر تک خاموش رہے ، اتنی دیر خاموشی سے مجھے یہ خوف ہونے لگا کہ شاید میں نے رسول اللہ ﷺ کو مشقت میں مبتلا کر دیا ہے ، اور میری یہ خواہش ہونے لگی کہ کاش میں نے یہ سوال ہی نہ کیا ہوتا ، جبکہ گزشتہ دن میں نے حضور ﷺ کو یہ فرماتے ہوئے بھی سنا تھا کہ مسلمانوں میں سب سے بڑا مجرم وہ شخص ہے جس کے سوال کی وجہ سے ایسی چیز حرام ہو جائے جو اس کے سوال سے پہلے حلال تھی ۔ میں نے کہا : میں اللہ کے غضب سے اور اللہ کے رسول کے غضب سے اللہ کی پناہ مانگتا ہوں ۔ پھر حضور ﷺ نے اپنا سر اٹھایا اور فرمایا : تم نے کیا پوچھا تھا ؟ میں نے کہا : کون سا جہاد سب سے افضل ہے ؟ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : ظالم حکمران کے سامنے کلمہ حق بولنا ۔ ٭٭ اس حدیث کے راوی جو ابوبدر ہیں اور عبداللہ بن عبید بن عمیر سے روایت کر رہے ہیں ، ان کا نام بشار بن حکم ہے ۔ یہ بصرہ میں شیخ الحدیث ہیں ۔ انہوں نے ثابت البنانی سے اس حدیث کے علاوہ بھی کئی احادیث روایت کی ہیں ۔"

Hazrat Umair bin Qatadah Laithi (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : mere dil mein kuch sawalat the aur mein har waqt is pareshani mein rehta tha ke mein in ke bare mein Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam se puchh nahin saka, aur na hi kisi aur ne woh baaten Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam se puchhin ke mein sun leta, mein kisi munasib waqt ki tak mein tha. Ek din mein Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ki bargah mein hazir hua, is waqt aap SallAllahu Alaihi Wasallam wuzu kar rahe the, mujhe huzur SallAllahu Alaihi Wasallam mein woh do kaifiyat mil gayin jin ke bare mein meri khwahish thi ke aap SallAllahu Alaihi Wasallam in do kaifiyat mein hon aur meri mulaqat ho jaye, in mein se ek baat to yeh thi ke huzur SallAllahu Alaihi Wasallam farigh the aur dusri baat yeh thi ke aap SallAllahu Alaihi Wasallam ka mizaj sharif bahut khushgawar tha, mein ne arz ki : Ya Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam kya mujhe kuch sawalat puchhne ki ijazat hai? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya : haan tum jo puchhna chahte ho, puchho. Mein ne kaha : Ya Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ! iman kya hai? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya : sakhawat aur sabr. Mein ne puchha : Ya Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam kis moman ka iman sab se afzal hai? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya : jis ka akhlaq sab se afzal hai. Mein ne puchha : Ya Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam kis musalman ka islam sab se afzal hai? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya : jis ke hath aur zaban se dusre musalman mahfooz hon. Mein ne puchha : kaun sa jihad sab se afzal hai? Aap SallAllahu Alaihi Wasallam ne apna sar jhuka liya aur bahut der tak khamosh rahe, itni der khamoshi se mujhe yeh khauf hone laga ke shayad mein ne Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ko mashaqqat mein mubtala kar diya hai, aur meri yeh khwahish hone lagi ke kash mein ne yeh sawal hi na kiya hota, jabke guzishta din mein ne huzur SallAllahu Alaihi Wasallam ko yeh farmate huye bhi suna tha ke musalmanon mein sab se bada mujrim woh shakhs hai jis ke sawal ki wajah se aisi cheez haram ho jaye jo us ke sawal se pehle halal thi. Mein ne kaha : mein Allah ke ghazab se aur Allah ke Rasul ke ghazab se Allah ki panaah mangta hun. Phir huzur SallAllahu Alaihi Wasallam ne apna sar uthaya aur farmaya tum ne kya puchha tha? Mein ne kaha : kaun sa jihad sab se afzal hai? Rasul Allah SallAllahu Alaihi Wasallam ne farmaya : zalim hakumran ke samne kalma haq bolna. ** is hadees ke ravi jo Abu Bakr hain aur Abdullah bin Ubaid bin Umair se riwayat kar rahe hain, in ka naam Bashar bin Hukm hai. Yeh Basra mein Sheikh-ul-Hadees hain. Inhon ne Sabit Al Banani se is hadees ke ilawa bhi kai ahadees riwayat ki hain.

أَخْبَرَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْبَغْدَادِيُّ، ثَنَا أَبُو عُلَاثَةَ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سَلَمَةَ الْحَرَّانِيُّ، عَنْ بَكْرِ بْنِ خُنَيْسٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ عُمَيْرٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، قَالَ: كَانَتْ فِي نَفْسِي مَسْأَلَةٌ قَدْ أَحْزَنَنِي أَنِّي لَمْ أَسْأَلْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْهَا، وَلَمْ أَسْمَعْ أَحَدًا يَسْأَلُهُ عَنْهَا فَكُنْتُ أَتَحَيَّنُهُ فَدَخَلْتُ عَلَيْهِ ذَاتَ يَوْمٍ وَهُوَ يَتَوَضَّأُ فَوَافَقْتُهُ عَلَى حَالَتَيْنِ كُنْتُ أُحِبُّ أَنْ أُوَافِقَهُ عَلَيْهِمَا وَجَدْتُهُ فَارِغًا وَطَيِّبَ النَّفْسِ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَتَأْذَنُ لِي أَنْ أَسْأَلَكَ؟ قَالَ: «نَعَمْ، سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ» قُلْتُ "" يَا رَسُولَ اللَّهِ، مَا الْإِيمَانُ؟ قَالَ: «السَّمَاحَةُ وَالصَّبْرُ» قُلْتُ: فَأَيُّ الْمُؤْمِنِينَ أَفْضَلُ إِيمَانًا؟ قَالَ: «أَحْسَنُهُمْ خُلُقًا» قُلْتُ: فَأَيُّ الْمُسْلِمِينَ أَفْضَلُهُمْ إِسْلَامًا؟ قَالَ: «مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَيَدِهِ» قُلْتُ: فَأَيُّ الْجِهَادِ أَفْضَلُ؟ فَطَأْطَأَ رَأْسَهُ فَصَمَتَ طَوِيلًا حَتَّى خِفْتُ أَنْ أَكُونَ قَدْ شَقَقْتُ عَلَيْهِ، وَتَمَنَّيْتُ إِنْ لَمْ أَكُنْ سَأَلْتُهُ وَقَدْ سَمِعْتُهُ بِالْأَمْسِ، يَقُولُ: «إِنَّ أَعْظَمَ الْمُسْلِمِينَ فِي الْمُسْلِمِينَ جُرْمًا لِمَنْ سَأَلَ عَنْ شَيْءٍ لَمْ يُحَرَّمْ عَلَيْهِمْ فَحُرِّمَ عَلَيْهِمْ مِنْ أَجْلِ مَسْأَلَتِهِ» فَقُلْتُ: أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَغَضَبِ رَسُولِهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَرَفَعَ رَأْسَهُ، فَقَالَ: «كَيْفَ قُلْتَ؟» قُلْتُ: أَيُّ الْجِهَادِ أَفْضَلُ؟ فَقَالَ: «كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ» أَبُو بَدْرٍ الرَّاوِي، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ عُمَيْرٍ، اسْمُهُ بَشَّارُ بْنُ الْحَكَمِ شَيْخٌ مِنَ الْبَصْرَةِ وَقَدْ رَوَى عَنْ ثَابِتٍ الْبُنَانِيِّ غَيْرَ حَدِيثٍ [التعليق - من تلخيص الذهبي] 6628 - أورد له الحاكم حديثا ضعيفا يعني هذا الحديث