45.
Book of Trials
٤٥-
كِتَابُ الْفِتَنِ
What Was Mentioned About Uthman
مَا ذُكِرَ فِي عُثْمَانَ
Musannaf Ibn Abi Shaybah 37670
It is narrated from Abd al-Aziz ibn Rafi that when Hazrat Ali left for the Battle of Siffin, he appointed Abu Mas'ud as his successor over the people. So when he delivered the sermon on Friday, he noticed the small number of people. Then he said, "O people! Go out, whoever goes out will find peace. By Allah, we are seeing your preference in this burdensome matter. Go out, whoever goes out will find peace. By Allah, we do not consider it peace that the two armies clash with each other, one of them escapes from his companion, but we consider it peace that Allah reforms the Ummah of Muhammad and establishes love and harmony between them. Shall I not tell you about Uthman and why people were angry with him? Shall I not tell you? People did not leave Uthman and his mistake to Allah, that He would punish him or forgive him. And they did not leave him with what they demanded from him because they envied him for what Allah had given him." When Hazrat Ali arrived, they said to him, "You have said what has reached me. O chick, have you lost your mind?" Abu Mas'ud said, "My mother gave me a better name than that. Have I lost my mind, even though Allah and the Messenger (peace and blessings of Allah be upon him) have made Paradise obligatory for me? Do you know? It is because of what is left of my mind that we used to say that every other evil." Saying this, he left. When Abu Mas'ud came before the people at Silaheen or Qadisiyyah, water was dripping from his hair. People saw that he had prepared for Ihram. When he set foot in the stirrup and grabbed the pommel, people gathered around him and began to say, "Give us some advice." So Abu Mas'ud said, "Hold fast to piety and hold fast to the Jama'ah (community). Verily, Allah will not gather the Ummah of Muhammad upon misguidance." They again asked for advice, so he again said, "Hold fast to piety and hold fast to the Jama'ah! Indeed, the righteous and righteous are at peace" or he said, "Peace is attained from the wicked."
عبدالعزیز بن رفیع سے منقول ہے کہ جب حضرت علی جنگ صفین کے لیے روانہ ہوئے تو ابو مسعود کو لوگوں پر پیچھے نائب بنایا پس انھوں نے جمعہ کے دن خطبہ دیا تو انھوں نے لوگوں کی قلت محسوس کی پھر فرمایا اے لوگو ! نکلو جو نکلے گا وہ امن پائے گا۔ اللہ کی قسم ہم اس بوجھل معاملے میں تمہاری پسندیدگی کو دیکھ رہے ہیں۔ تم نکلو جو نکلے گا وہ امن پائے گا۔ اللہ کی قسم ہم عافیت اسے شمار نہیں کرتے کہ دولشکروں کی آپس میں مڈھ بھیڑ ہو ان میں سے ایک اپنے ساتھی سے بچتا پھرے بلکہ ہم عافیت اسے سمجھتے ہیں کہ اللہ امت محمدیہ کی اصلاح فرمادے اور اس کے مابین محبت و الفت قائم فرمادے۔ کیا میں تم کو حضرت عثمان کے بارے میں نہ بتلاؤں اور ان سے لوگ کیوں ناراض ہوئے میں تم کو نہ بتلاؤں ؟ لوگوں نے حضرت عثمان اور ان کی خطا کو اللہ کے سپرد نہیں کیا کہ وہ اس کو عذاب دیتا یا معاف کرتا۔ اور وہ اس کو بھی نہ پاسکے جس کی انھیں طلب تھی کیونکہ انھوں نے ان سے اس پر حسد کیا جو اللہ تعالیٰ نے ان کو عطا کیا تھا۔ جب حضرت علی تشریف لائے تو ان سے کہا کہ آپ نے کہی ہے وہ بات جو مجھے پہنچی ہے اے چوزے تمہاری عقل جاتی رہی ہے حضرت ابو مسعود نے فرمایا کہ میری ماں نے اس نام سے بہتر نام رکھا ہے۔ کیا میری عقل جاتی رہی حالانکہ اللہ اور رسول (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے میرے لیے جنت واجب کی کیا تم جانتے ہو ؟ جو میری عقل سے باقی ہے اسی وجہ سے ہم باتیں کرتے تھے کہ ہر دوسرا شر ہے یہ کہہ کر وہ نکل گئے۔ جب ابو مسعود سیلحین یا قادسیہ میں لوگوں کے سامنے آئے تو ان کی زلفوں سے پانی ٹپک رہا تھا، لوگوں نے دیکھا کہ وہ احرام کے لیے تیاری کرچکے ہیں اور انھوں نے جب رکاب میں پاؤں رکھا اور کجاوے کو پکڑا تو لوگ ان کے آس پاس کھڑے ہو کر کہنے لگے کہ آپ ہمیں کوئی نصیحت فرمائیں۔ تو ابو مسعود نے فرمایا کہ تم تقویٰ کو لازم پکڑو اور جماعت کو لازم پکڑو بیشک اللہ تعالیٰ امت محمدیہ کو گمراہی پر جمع نہیں کرے گا۔ انھوں نے پھر نصیحت کا مطالبہ کیا تو انھوں نے پھر فرمایا تم تقویٰ کو لازم پکڑو اور جماعت کو لازم پکڑو ! بیشک نیک صالح ہی اطمینان پاتا ہے یا یہ فرمایا کہ فاجر سے اطمینان حاصل ہوتا ہے۔
Abdul Aziz bin Rafi se manqol hai ki jab Hazrat Ali jang Safeen ke liye rawana huye to Abu Masood ko logon par peeche nayab banaya pas unhon ne juma ke din khutba diya to unhon ne logon ki qillat mehsoos ki phir farmaya aye logo niklo jo niklega woh aman paye ga Allah ki qasam hum is bojhal mamle mein tumhari pasandgi ko dekh rahe hain tum niklo jo niklega woh aman paye ga Allah ki qasam hum afait usay shumar nahi karte ki do lashkaron ki aapas mein mudh bheer ho un mein se ek apne saathi se bachta phire balkeh hum afait usay samajhte hain ki Allah ummat Muhammadiya ki islaah farmade aur uske mabain muhabbat o ulfat qaem farmade kya main tum ko Hazrat Usman ke bare mein na batlaoon aur unse log kyon naraaz huye main tum ko na batlaoon logon ne Hazrat Usman aur unki khata ko Allah ke supurd nahi kiya ki woh usko azab deta ya maaf karta aur woh usko bhi na paaske jiski unhen talab thi kyonki unhon ne unse us par hasad kiya jo Allah Ta'ala ne unko ata kiya tha jab Hazrat Ali tashreef laye to unse kaha ki aap ne kahi hai woh baat jo mujhe pahunchi hai aye chuze tumhari aql jati rahi hai Hazrat Abu Masood ne farmaya ki meri maa ne is naam se behtar naam rakha hai kya meri aql jati rahi halanki Allah aur Rasool (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne mere liye jannat wajib ki kya tum jante ho jo meri aql se baqi hai isi wajah se hum baaten karte the ki har doosra shar hai yeh keh kar woh nikal gaye jab Abu Masood Salhin ya Qadsiya mein logon ke samne aaye to unki zulfon se pani tapak raha tha logon ne dekha ki woh ehram ke liye taiyari kar chuke hain aur unhon ne jab rikab mein paon rakha aur kajave ko pakda to log unke aas paas khde ho kar kehne lage ki aap hamein koi nasihat farmaen to Abu Masood ne farmaya ki tum taqwa ko laazim pakdo aur jamaat ko laazim pakdo beshak Allah Ta'ala ummat Muhammadiya ko gumrahi par jama nahi karega unhon ne phir nasihat ka mutalba kiya to unhon ne phir farmaya tum taqwa ko laazim pakdo aur jamaat ko laazim pakdo beshak nek saleh hi itminan pata hai ya yeh farmaya ki fajr se itminan hasil hota hai.
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ لَيْثٍ ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ ، قَالَ : لَمَّا سَارَ عَلِيٌّ إِلَى ⦗ص:٥١٧⦘ صِفِّينَ اسْتَخْلَفَ أَبَا مَسْعُودٍ عَلَى النَّاسِ فَخَطَبَهُمْ فِي يَوْمِ جُمُعَةٍ فَرَأَى فِيهِمْ قِلَّةً ، فَقَالَ : " أَيُّهَا النَّاسُ ، اخْرُجُوا فَمَنْ خَرَجَ فَهُوَ آمِنٌ ، إِنَّا وَاللَّهِ نَعْلَمُ أَنَّ مِنْكُمُ الْكَارِهَ لِهَذَا الْوَجْهِ وَالْمُتَثَاقِلَ عَنْهُ فَاخْرُجُوا ، فَمَنْ خَرَجَ فَهُوَ آمِنٌ ، إِنَّا وَاللَّهِ مَا نُعِدُّ عَافِيَةً أَنْ يَلْتَقِيَ هَذَانِ الْغَارَانِ يَتَّقِي أَحَدُهُمَا صَاحِبَهُ ، وَلَكِنَّنَا نُعِدُّهَا عَافِيَةً أَنْ يُصْلِحَ اللَّهُ أُمَّةَ مُحَمَّدٍ وَيَجْمَعَ أُلْفَتَهَا ، أَلَا أُخْبِرُكُمْ عَنْ عُثْمَانَ وَمَا نَقَمَ النَّاسُ عَلَيْهِ ، إِنَّهُمْ لَنْ يَدَعُوهُ وَذَنْبَهُ حَتَّى يَكُونَ اللَّهُ هُوَ يُعَذِّبُهُ أَوْ يَعْفُوَ عَنْهُ ، وَلَمْ يُدْرِكُوا الَّذِي طَلَبُوهُ ، إِذْ حَسَدُوهُ مَا آتَاهُ اللَّهُ إِيَّاهُ ، فَلَمَّا قَدِمَ عَلِيٌّ قَالَ لَهُ : أَنْتَ الْقَائِلُ مَا بَلَغَنِي عَنْكَ يَا فَرُّوجُ ، إِنَّكَ شَيْخٌ قَدْ ذَهَبَ عَقْلُكَ ; قَالَ : لَقَدْ سَمَّتْنِي أُمِّي بِاسْمٍ هُوَ أَحْسَنُ مِنْ هَذَا ، أَذْهَبَ عَقْلِي وَقَدْ وَجَبَتْ لِي الْجَنَّةُ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ، تَعْلَمُهُ أَنْتَ ، وَمَا بَقِيَ مِنْ عَقْلِي فَإِنَّا كُنَّا نَتَحَدَّثُ بِأَنَّ الْآخِرَ فَالْآخِرَ شَرٌّ ، ثُمَّ خَرَجَ ، فَلَمَّا كَانَ بِالسَّيْلَحِينِ أَوْ بِالْقَادِسِيَّةِ خَرَجَ عَلَيْهِمْ وَظُفْرَاهُ يَقْطُرَانِ ، يَرَوْنَ أَنَّهُ قَدْ تَهَيَّأَ لِلْإِحْرَامِ ، فَلَمَّا وَضَعَ رِجْلَهُ فِي الْغَرْزِ وَأَخَذَ بِمُؤَخَّرِ وَاسِطَةِ الرَّحْلِ قَامَ إِلَيْهِ نَاسٌ مِنَ النَّاسِ " فَقَالُوا لَهُ : لَوْ عَهِدْتَ إِلَيْنَا يَا أَبَا مَسْعُودٍ ، قَالَ : " بِتَقْوَى اللَّهِ وَالْجَمَاعَةِ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَجْمَعُ أُمَّةَ مُحَمَّدٍ عَلَى ضَلَالَةٍ ، قَالَ : فَأَعَادُوا عَلَيْهِ ، فَقَالَ : عَلَيْكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَالْجَمَاعَةِ ، فَإِنَّمَا يَسْتَرِيحُ بَرٌّ أَوْ يُسْتَرَاحُ مِنْ فَاجِرٍ "