1.
The Book on Purification
١-
كتاب الطهارة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


18
Chapter: What Has Been Related About Siwak

١٨
باب مَا جَاءَ فِي السِّوَاكِ

Jami` at-Tirmidhi 22

Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) said : 'If it were not that it would be difficult on my nation, then I would have ordered them to use the Siwak for each prayer.' Imam Tirmidhi said, this Hadith has been reported by Mohammad bin Ishaq, from Mohammad bin Irahim, from Abu Salamah, from Zaid bin Khalid, from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). The Hadith of Abu Salamah from Abu Huraira, that of Zaid bin Khalid (رضي الله تعالى عنهم) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) - both of them are Sahih in my view. Because this Hadith has been reported from more than one route, from Abu Huraira (رضي الله تعال ی عنہ), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). And Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) is only correct because it has been reported through more than one route. As for Mohammad bin Ismail, he claimed that the Hadith of Abu Salamah from Zaid bin Khalid is more correct. There are narrations on this topic from Abu Bakr Siddique, Ali, Aisha, Ibn Abbas, Hudhaifa, Zaid bin Khalid, Anas, Abdullah bin Umar, Umm Habiba, Ibn Umar, Abu Umamah, Abu Ayyub, Tammam bin Abbas, Abdullah bin Hanzalah, Umm Salamah, Wathilah bin al-Asqa and Abu Musa (رضي الله تعالى عنهم اجمعين).


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ صلی الله علیہ وسلم نے فرمایا: ”اگر مجھے اپنی امت کو حرج اور مشقت میں مبتلا کرنے کا خطرہ نہ ہوتا تو میں انہیں ہر نماز کے وقت مسواک کرنے کا حکم دیتا“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- بروایت ابوسلمہ، ابوہریرہ اور زید بن خالد رضی الله عنہما کی مروی دونوں حدیثیں میرے نزدیک صحیح ہیں، محمد بن اسماعیل بخاری کا خیال ہے کہ ابوسلمہ کی زید بن خالد رضی الله عنہ سے مروی حدیث زیادہ صحیح ہے ۲؎، ۲- اس باب میں ابوبکر صدیق، علی، عائشہ، ابن عباس، حذیفہ، زید بن خالد، انس، عبداللہ بن عمرو، ابن عمر، ام حبیبہ، ابوامامہ، ابوایوب، تمام بن عباس، عبداللہ بن حنظلہ، ام سلمہ، واثلہ بن الاسقع اور ابوموسیٰ اشعری رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔

Aboo-Hureera Radiallahu anhu kehte hain ke Rasool-Allah Sallallahu alayhi wasallam ne farmaya: "Agar mujhe apni ummat ko harj aur mushqit mein mubtala karne ka khatra na hota to main unhein har namaz ke waqt miswaak karne ka hukm deta" 1؎. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Barwayat Abu-Salma, Aboo-Hureera aur Zaid bin Khalid Radiallahu anhuma ki marwi dono hadeesen mere nazdeek sahi hain, Muhammad bin Ismaeel Bukhari ka khayal hai ke Abu-Salma ki Zaid bin Khalid Radiallahu anhu se marwi hadees ziyada sahi hai 2؎, 2. Is bab mein Abu-Bakr Siddique, Ali, Ayesha, Ibn Abbas, Huzaifa, Zaid bin Khalid, Anas, Abdullah bin Amr, Ibn Umar, Umm Habeeba, Abu-Mama, Abu-Ayoub, Tamm bin Abbas, Abdullah bin Hunzala, Umm Salama, Wathila bin al-Asqa' aur Abu-Musa Ash'ari Radiallahu anhum se bhi ahadeeth aai hain.

حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ لَوْلَا أَنْ أَشُقَّ عَلَى أُمَّتِي لَأَمَرْتُهُمْ بِالسِّوَاكِ عِنْدَ كُلِّ صَلَاةٍ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَقَدْ رَوَى هَذَا الْحَدِيثَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ زَيْدِ بْنِ خَالِدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ أَبِي سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ،‏‏‏‏ وَزَيْدِ بْنِ خَالِدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِلَاهُمَا عِنْدِي صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّهُ قَدْ رُوِيَ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هَذَا الْحَدِيثُ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ أَبِي هُرَيْرَةَ إِنَّمَا صَحَّ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّهُ قَدْ رُوِيَ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيل فَزَعَمَ أَنَّ حَدِيثَ أَبِي سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ زَيْدِ بْنِ خَالِدٍ أَصَحُّ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ،‏‏‏‏ وَعَلِيٍّ،‏‏‏‏ وَعَائِشَةَ،‏‏‏‏ وَابْنِ عَبَّاسٍ،‏‏‏‏ وَحُذَيْفَةَ،‏‏‏‏ وَزَيْدِ بْنِ خَالِدٍ،‏‏‏‏ وَأَنَسٍ،‏‏‏‏ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو،‏‏‏‏ وَابْنِ عُمَرَ،‏‏‏‏ وَأُمِّ حَبِيبَةَ،‏‏‏‏ وَأَبِي أُمَامَةَ،‏‏‏‏ وَأَبِي أَيُّوبَ،‏‏‏‏ وَتَمَّامِ بْنِ عَبَّاسٍ،‏‏‏‏ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَنْظَلَةَ،‏‏‏‏ وَأُمِّ سَلَمَةَ،‏‏‏‏ وَوَاثِلَةَ بْنِ الْأَسْقَعِ،‏‏‏‏ وَأَبِي مُوسَى.

Jami` at-Tirmidhi 23

Zaid bin Khalid Al-Juhani (رضي الله تعالى عنه) said, I heard Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) saying : 'If it were not that it would be difficult on my nation then, I would have ordered them to use the Siwak for each prayer and to delay the Isha prayer until the third of the night.' He (Abu Salamah, one of the narrators) said : Zaid bin Khalid wouId attend the prayer in the Masjid and his Siwak would be on his ear in the location of the pen on the ear of a writer. He would not get up to pray without cleaning his teeth, then returning it to its location.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih.


Grade: Sahih

زید بن خالد جہنی رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ صلی الله علیہ وسلم کو یہ فرماتے ہوئے سنا ہے: ”اگر مجھے اپنی امت کو حرج و مشقت میں مبتلا کرنے کا خطرہ نہ ہوتا تو میں انہیں ہر صلاۃ کے وقت ( وجوباً ) مسواک کرنے کا حکم دیتا، نیز میں عشاء کو تہائی رات تک مؤخر کرتا ( راوی حدیث ) ابوسلمہ کہتے ہیں: اس لیے زید بن خالد رضی الله عنہ نماز کے لیے مسجد آتے تو مسواک ان کے کان پر بالکل اسی طرح ہوتی جیسے کاتب کے کان پر قلم ہوتا ہے، وہ نماز کے لیے کھڑے ہوتے تو مسواک کرتے پھر اسے اس کی جگہ پر واپس رکھ لیتے ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

Zayd bin Khalid Jahni (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke main ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko yeh farmate huwe suna hai: "Agar mujhe apni ummat ko harj o mushqit mein mubtala karne ka khatra na hota to main unhen har salah ke waqt (wajuban) miswak karne ka hukm deta, neez main isha ko tahayi rat tak mauqur karta (ravi hadees) Abu Sulama kehte hain: Is liye Zayd bin Khalid (رضي الله تعالى عنه) namaz ke liye masjid aate to miswak un ke kan per bilkul isi tarah hoti jaise katib ke kan per qalam hota hai, wo namaz ke liye khare hote to miswak karte phir usse uski jagah per vapas rakh lete 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: Yeh hadees hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاق، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ زَيْدِ بْنِ خَالِدٍ الْجُهَنِيِّ، قَالَ:‏‏‏‏ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:‏‏‏‏ لَوْلَا أَنْ أَشُقَّ عَلَى أُمَّتِي لَأَمَرْتُهُمْ بِالسِّوَاكِ عِنْدَ كُلِّ صَلَاةٍ وَلَأَخَّرْتُ صَلَاةَ الْعِشَاءِ إِلَى ثُلُثِ اللَّيْلِ . قال:‏‏‏‏ فَكَانَ زَيْدُ بْنُ خَالِدٍ يَشْهَدُ الصَّلَوَاتِ فِي الْمَسْجِدِ وَسِوَاكُهُ عَلَى أُذُنِهِ مَوْضِعَ الْقَلَمِ مِنْ أُذُنِ الْكَاتِبِ، ‏‏‏‏‏‏لَا يَقُومُ إِلَى الصَّلَاةِ إِلَّا أُسْتَنَّ ثُمَّ رَدَّهُ إِلَى مَوْضِعِهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ