Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) entered a grave during the night, so a torch was lit for him. He took it (the deceased) in from the direction of the Qiblah, and he said, ‘May Allah have mercy upon you, you were often invoking (Allah) by reciting the Quran.’ And he said, ‘Allahu Akbar four times.’ There are narrations on this topic from Jabir, and Yazid bin Thabit (the elder brother of Zaid bin Thabit) (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ Some of the people of knowledge followed this. He said, ‘the deceased is entered into the grave from the direction of the Qiblah (with his head pointing towards it). Some of them say (he is brought in with his feet toward the Qiblah), and most of the people of knowledge permitted burial at night.’
Grade: صحيح
عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ ایک قبر میں رات کو داخل ہوئے تو آپ کے لیے ایک چراغ روشن کیا گیا۔ آپ نے میت کو قبلے کی طرف سے لیا۔ اور فرمایا: اللہ تم پر رحم کرے! تم بہت نرم دل رونے والے، اور بہت زیادہ قرآن کی تلاوت کرنے والے تھے۔ اور آپ نے اس پر چار تکبیریں کہیں۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عباس کی حدیث حسن ہے، ۲- اس باب میں جابر اور یزید بن ثابت سے بھی احادیث آئی ہیں اور یزید بن ثابت، زید بن ثابت کے بھائی ہیں، اور ان سے بڑے ہیں، ۳- بعض اہل علم اسی طرف گئے ہیں، وہ کہتے ہیں کہ میت کو قبر میں قبلے کی طرف سے اتارا جائے گا ۱؎، ۴- بعض کہتے ہیں: پائتانے کی طرف سے رکھ کر کھینچ لیں گے ۲؎، ۵- اور اکثر اہل علم نے رات کو دفن کرنے کی اجازت دی ہے ۳؎۔
Abd-al-llah bin Abbas radiya Allahu anhuma kehte hain ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ek qabr mein raat ko daakhil hue to aap ke liye ek chiragh roshan kiya gaya. Aap ne mit ko qible ki taraf se liya aur farmaya: Allahu tum par rehmat kare! Tum bahut naram dil rone wale aur bahut ziyada Quran ki tilaawat karne wale the. Aur aap ne is par chaar takbeerein kaheen. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Ibn Abbas ki hadees Hasan hai, 2. Is bab mein Jaber aur Yazid bin Thabit se bhi ahadees aayi hain aur Yazid bin Thabit, Zaeed bin Thabit ke bhai hain, aur in se bade hain, 3. Baaz ahl-e-ilm isi taraf gaye hain, wo kehte hain ke mit ko qabr mein qible ki taraf se utara jaega, 4. Baaz kehte hain: Paaytaane ki taraf se rakh kar kheench leinge, 5. Aur aksar ahl-e-ilm ne raat ko dafan karne ki ijazat de hai.
حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو السَّوَّاقُ، قَالَا: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ الْيَمَانِ، عَنْ الْمِنْهَالِ بْنِ خَلِيفَةَ، عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ أَرْطَاةَ، عَنْ عَطَاءٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَخَلَ قَبْرًا لَيْلًا فَأُسْرِجَ لَهُ سِرَاجٌ فَأَخَذَهُ مِنْ قِبَلِ الْقِبْلَةِ، وَقَالَ: رَحِمَكَ اللَّهُ إِنْ كُنْتَ لَأَوَّاهًا تَلَّاءً لِلْقُرْآنِ، وَكَبَّرَ عَلَيْهِ أَرْبَعًا . قَالَ: وَفِي الْبَاب، عَنْ جَابِرٍ، وَيَزِيدَ بْنِ ثَابِتٍ وَهُوَ أَخُو زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ أَكْبَرُ مِنْهُ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ، وَقَدْ ذَهَبَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، وَقَالُوا: يُدْخَلُ الْمَيِّتُ الْقَبْرَ مِنْ قِبَلِ الْقِبْلَةِ، وقَالَ بَعْضُهُمْ: يُسَلُّ سَلًّا، وَرَخَّصَ أَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ فِي الدَّفْنِ بِاللَّيْلِ.