Narrated Ibn 'Umar: The Messenger of Allah (ﷺ) burnt the palm trees of Bani Nadir and cut them down at Al-Buwairah. So Allah revealed: Whatever you cut down of their palm trees, or you left them standing on their trunks, then it was by the permission of Allah, and in the order to disgrace the rebellious.(59:5) Imam Tirmidhi says: 1- This hadith is Hasan (good) and Sahih (authentic), 2- It is also narrated from Ibn Abbas (may Allah be pleased with him), 3- Some people of knowledge hold this view, considering there is no harm in cutting trees and destroying forts, 4- Some people of knowledge consider it undesirable, this is the view of Al-Awza'i, 5- Al-Awza'i says: Abu Bakr As-Siddiq (may Allah be pleased with him) forbade Yazid from cutting fruit-bearing trees and demolishing buildings, and the Muslims followed this practice after him, 6- Ash-Shafi'i says: There is no harm in setting fire, cutting trees, and fruits in the enemy's territory, 7- Ahmad says: The Islamic army sometimes finds itself in a situation where there is no alternative, but fire should not be set without necessity, 8- Ishaq bin Rahwayh says: Setting fire is Sunnah when it leads to the defeat and humiliation of the disbelievers.
Grade: Sahih
عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے بنو نضیر کے کھجوروں کے درخت جلوا اور کٹوا دیئے ۱؎، یہ مقام بویرہ کا واقعہ ہے، اس پر اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل کی «ما قطعتم من لينة أو تركتموها قائمة على أصولها فبإذن الله وليخزي الفاسقين» ” ( مسلمانو! ) ، ( یہود بنی نضیر کے ) کھجوروں کے درخت جو کاٹ ڈالے ہیں یا ان کو ہاتھ بھی نہ لگایا اور اپنے تنوں پر ہی ان کو کھڑا چھوڑ دیا تو یہ سب اللہ کے حکم سے تھا اور اللہ عزوجل کو منظور تھا کہ وہ نافرمانوں کو ذلیل کرے“ ( الحشر: ۵ ) ۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں ابن عباس رضی الله عنہما سے بھی روایت ہے، ۳- بعض اہل علم کا یہی مسلک ہے، وہ درخت کاٹنے اور قلعے ویران کرنے میں کوئی حرج نہیں سمجھتے ہیں، ۴- بعض اہل علم اس کو مکروہ سمجھتے ہیں، اوزاعی کا یہی قول ہے، ۵- اوزاعی کہتے ہیں: ابوبکر صدیق رضی الله عنہ نے یزید کو پھل دار درخت کاٹنے اور مکان ویران کرنے سے منع کیا، ان کے بعد مسلمانوں نے اسی پر عمل کیا، ۶- شافعی کہتے ہیں: دشمن کے ملک میں آگ لگانے، درخت اور پھل کاٹنے میں کوئی حرج نہیں ہے ۲؎۔ ۷- احمد کہتے ہیں: اسلامی لشکر کبھی کبھی ایسی جگہ ہوتا ہے جہاں اس کے سوا کوئی چارہ نہیں ہوتا، لیکن بلا ضرورت آگ نہ لگائی جائے، ۸- اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں: آگ لگانا سنت ہے، جب یہ کافروں کی ہار و رسوائی کا باعث ہو۔
Abdul-Allah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) aa se riwayat hai ke Rasool-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Banu Nadhir ke khajooron ke darakht jalwa aur katwa diye 1؎, yeh maqaam Bwaira ka waqia hai, is par Allah Ta'ala ne yeh ayat naazil ki «Ma qata'tum min linaa au tarktumooha qaimatan ala asooliha fa bi-iznillah wali khzi al-fasqeen» ” ( Musalmano! ) , ( Yahud Bani Nadhir ke ) khajooron ke darakht jo kaat dalay hain ya in ko hath bhi nah lagaya aur apne tanon per hi in ko khada chhor diya to yeh sab Allah ke hukm se tha aur Allah Azza Wa Jal ko manzoor tha ke woh nafarmanon ko zeel kare“ ( al-Hashr: 5 ) ۔ Imam Tirmidhi kahtay hain: 1- Yeh hadees hasan sahih hai, 2- Is bab mein Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) aa se bhi riwayat hai, 3- Baaz ahl-e-ilm ka yehi maslak hai, woh darakht kaatne aur qilae veeran karne mein koi harj nahin samjhte hain, 4- Baaz ahl-e-ilm is ko makruh samjhte hain, Oza'i ka yehi qoul hai, 5- Oza'i kahtay hain: Abu Bakr Siddiq (رضي الله تعالى عنه) ne Yazid ko phal dar darakht kaatne aur makan veeran karne se mana kiya, in ke baad musalmanon ne isi par amal kiya, 6- Shafi'i kahtay hain: Dushman ke mulk mein aag lagane, darakht aur phal kaatne mein koi harj nahin hai 2؎. 7- Ahmad kahtay hain: Islami lashkar kabhi kabhi aisi jagah hota hai jahan is ke siwa koi chara nahin hota, lekin bila zarurat aag nah lagayi jaaye, 8- Ishaq bin Rahwayah kahtay hain: Aag lagana sunnat hai, jab yeh kafiron ki haar o ruswai ka ba'is ho.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: حَرَّقَ نَخْلَ بَنِي النَّضِيرِ وَقَطَعَ، وَهِيَ الْبُوَيْرَةُ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ: مَا قَطَعْتُمْ مِنْ لِينَةٍ أَوْ تَرَكْتُمُوهَا قَائِمَةً عَلَى أُصُولِهَا فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيُخْزِيَ الْفَاسِقِينَ سورة الحشر آية 5 ، وَفِي الْبَاب، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَقَدْ ذَهَبَ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، وَلَمْ يَرَوْا بَأْسًا بِقَطْعِ الْأَشْجَارِ وَتَخْرِيبِ الْحُصُونِ، وَكَرِهَ بَعْضُهُمْ ذَلِكَ، وَهُوَ قَوْلُ الْأَوْزَاعِيِّ، قَالَ الْأَوْزَاعِيُّ: وَنَهَى أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ أَنْ يَقْطَعَ شَجَرًا مُثْمِرًا، أَوْ يُخَرِّبَ عَامِرًا، وَعَمِلَ بِذَلِكَ الْمُسْلِمُونَ بَعْدَهُ، وقَالَ الشَّافِعِيُّ: لَا بَأْسَ بِالتَّحْرِيقِ فِي أَرْضِ الْعَدُوِّ وَقَطْعِ الْأَشْجَارِ وَالثِّمَارِ، وقَالَ أَحْمَدُ: وَقَدْ تَكُونُ فِي مَوَاضِعَ لَا يَجِدُونَ مِنْهُ بُدًّا، فَأَمَّا بِالْعَبَثِ، فَلَا تُحَرَّقْ، وقَالَ إِسْحَاق: التَّحْرِيقُ سُنَّةٌ إِذَا كَانَ أَنْكَى فِيهِمْ.