6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ


44
Chapter: What Has Been Related About Salat Al-Kusuf (The Eclipse Prayer)

٤٤
باب مَا جَاءَ فِي صَلاَةِ الْكُسُوفِ

Jami` at-Tirmidhi 560

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) prayed during the eclipse. He recited, then bowed, then recited, then bowed, then recited, then bowed, (three times), then he performed two prostrations, and the next one (rak'a) was the same. There are narrations on this topic from Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها), Ali, Abdullah bin Amr, An-Nu'man bin Bashir, Al-Mughirah bin Shu'bah, Abu Mas'ud, Abu Bakrah, Samurah, Ibn Mas'ud, Asma bint Abi Bakr (As-Siddiq), Ibn Umar, Qablsah Al-Hilali, Jabir bin Abdullah, Abu Musa, Abdur Rahman bin Samurah, and Ubayy bin Ka'b (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. It has been reported from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) prayed four bowings with four prostrations during an eclipse.’ This is the view of Ash-Shafi'i, Ahmad, and Ishaq. He said, ‘the people of knowledge differ over the recitation for the eclipse prayer.’ Some of the people of knowledge held the view that the recitation was silent if it was during the day. Some of them held the view that it was loud just as in the case with the two Eid prayers and the Friday prayer. This was the view of Malik, Ahmad, and Ishaq, they thought that it should be loud. Ash-Shafi'i said that it is not loud. Both practices are correctly narrated from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم). It is correct that he prayed four bowings with four prostrations, and it is also correct that he prayed six bowings with four prostrations. This is permissible according to the people of knowledge, based upon the length of the eclipse. If the eclipse is long then he prays six bowings with four prostrations, then this is allowed. If he prays four bowings with four prostrations and lengthens his recitation in it then that is allowed. Our companions thought that the eclipse prayer was to be held in congregation during the eclipse of the sun and the moon.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے سورج گرہن کی نماز پڑھی تو آپ نے قرأت کی، پھر رکوع کیا، پھر قرأت کی پھر رکوع کیا، پھر قرأت کی پھر رکوع کیا، تین بار قرأت کی اور تین بار رکوع کیا، پھر دو سجدے کئے، اور دوسری رکعت بھی اسی طرح تھی۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عباس رضی الله عنہما کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں علی، عائشہ، عبداللہ بن عمرو، نعمان بن بشیر، مغیرہ بن شعبہ، ابومسعود، ابوبکرہ، سمرہ، ابوموسیٰ اشعری، ابن مسعود، اسماء بنت ابی بکر صدیق، ابن عمر، قبیصہ ہلالی، جابر بن عبداللہ، عبدالرحمٰن بن سمرہ، اور ابی بن کعب رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- ابن عباس رضی الله عنہما نے نبی اکرم ﷺ سے یوں بھی روایت کی ہے کہ آپ نے سورج گرہن کی نماز میں چار سجدوں میں چار رکوع کیے، شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ اسی کے قائل ہیں، ۴- سورج گرہن کی نماز میں اہل علم کا اختلاف ہے: بعض اہل علم کی رائے ہے کہ دن میں قرأت سری کرے گا۔ بعض کی رائے ہے کہ عیدین اور جمعہ کی طرح اس میں بھی جہری قرأت کرے گا۔ یہی مالک، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی کہتے ہیں کہ اس میں جہری قرأت کرے۔ اور شافعی کہتے ہیں کہ جہر نہیں کرے گا۔ اور نبی اکرم ﷺ سے دونوں ہی قسم کی احادیث آئی ثابت ہیں۔ آپ سے یہ بھی ثابت ہے کہ آپ نے چار سجدوں میں چار رکوع کیے۔ اور یہ بھی ثابت ہے کہ آپ نے چار سجدوں میں چھ رکوع کیے۔ اور یہ اہل علم کے نزدیک گرہن کی مقدار کے مطابق ہے اگر گرہن لمبا ہو جائے تو چار سجدوں میں چھ رکوع کرے، یہ بھی جائز ہے، اور اگر چار سجدوں میں چار ہی رکوع کرے اور قرأت لمبی کر دے تو بھی جائز ہے، ہمارے اصحاب الحدیث کا خیال ہے کہ گرہن کی نماز جماعت کے ساتھ پڑھے خواہ گرہن سورج کا ہو یا چاند کا۔

Abdul-Allah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Sooraj grahan ki namaz padhi to aap ne qirat ki, phir rukoo kiya, phir qirat ki phir rukoo kiya, phir qirat ki phir rukoo kiya, teen baar qirat ki aur teen baar rukoo kiya, phir do sajdey kiye, aur doosri rakat bhi isi tarah thi. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ki hadees hasan sahih hai, 2. is bab mein Ali, Ayesha, Abdul-Allah bin Amr, Nauman bin Bashir, Mughirah bin Shaabah, Abu Masood, Abu Bakrah, Samurah, Abu Musa Ash'ari, Ibn Masood, Asma bint Abi Bakr Siddiq, Ibn Umar, Qabeesa Hilali, Jaber bin Abdul-Allah, Abdul Rahman bin Samurah, aur Abi bin Ka'ab (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain, 3. Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se yun bhi riwayat ki hai ke aap ne Sooraj grahan ki namaz mein char sajdon mein char rukoo kiye, Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah isi ke qail hain, 4. Sooraj grahan ki namaz mein ahl-e-ilm ka ikhtilaf hai: baaz ahl-e-ilm ki raay hai ke din mein qirat sari karega. baaz ki raay hai ke Eidin aur Juma ki tarah is mein bhi jahri qirat karega. yahi Malik, Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah bhi kehte hain ke is mein jahri qirat kare. aur Shafi'i kehte hain ke jahar nahi karega. aur Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se dono hi qism ki ahadees aayi sabit hain. aap se yeh bhi sabit hai ke aap ne char sajdon mein char rukoo kiye. aur yeh bhi sabit hai ke aap ne char sajdon mein chhe rukoo kiye. aur yeh ahl-e-ilm ke nazdeek grahan ki miqdar ke mutabiq hai agar grahan lamba ho jaaye to char sajdon mein chhe rukoo kare, yeh bhi jaiz hai, aur agar char sajdon mein char hi rukoo kare aur qirat lambi kar de to bhi jaiz hai, hamare ashab-ul-hadeeth ka khyal hai ke grahan ki namaz jamaat ke sath padhe khawah grahan Sooraj ka ho ya chand ka.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ حَبِيبِ بْنِ أَبِي ثَابِتٍ، عَنْ طَاوُسٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ صَلَّى فِي كُسُوفٍ فَقَرَأَ ثُمَّ رَكَعَ ثُمَّ قَرَأَ ثُمَّ رَكَعَ ثُمَّ قَرَأَ ثُمَّ رَكَعَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ سَجَدَ سَجْدَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْأُخْرَى مِثْلُهَا . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَالنُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي بَكْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَسَمُرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَبِيصَةَ الْهِلَالِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَمُرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ. وَقَدْ رُوِيَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ صَلَّى فِي كُسُوفٍ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ . وَبِهِ يَقُولُ الشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق. قَالَ:‏‏‏‏ وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي الْقِرَاءَةِ فِي صَلَاةِ الْكُسُوفِ، ‏‏‏‏‏‏فَرَأَى بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ يُسِرَّ بِالْقِرَاءَةِ فِيهَا بِالنَّهَارِ. وَرَأَى بَعْضُهُمْ أَنْ يَجْهَرَ بِالْقِرَاءَةِ فِيهَا كَنَحْوِ صَلَاةِ الْعِيدَيْنِ وَالْجُمُعَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ مَالِكٌ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاقُ يَرَوْنَ الْجَهْرَ فِيهَا. وقَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ لَا يَجْهَرُ فِيهَا، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ صَحَّ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِلْتَا الرِّوَايَتَيْنِ. صَحَّ عَنْهُ أَنَّهُ صَلَّى أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ ، ‏‏‏‏‏‏وَصَحَّ عَنْهُ أَيْضًا أَنَّهُ صَلَّى سِتَّ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ . وَهَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ جَائِزٌ عَلَى قَدْرِ الْكُسُوفِ، ‏‏‏‏‏‏إِنْ تَطَاوَلَ الْكُسُوفُ فَصَلَّى سِتَّ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ فَهُوَ جَائِزٌ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنْ صَلَّى أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ وَأَطَالَ الْقِرَاءَةَ فَهُوَ جَائِزٌ، ‏‏‏‏‏‏وَيَرَى أَصْحَابُنَا أَنْ تُصَلَّى صَلَاةُ الْكُسُوفِ فِي جَمَاعَةٍ فِي كُسُوفِ الشَّمْسِ وَالْقَمَرِ.

Jami` at-Tirmidhi 561

Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) narrated that the sun was eclipsed during the time of the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), so the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) led the people in prayer. He recited a lengthy recitation, then he bowed a lengthy bowing, then he raised his head and recited a lengthy recitation that was less than the first. Then he bowed a lengthy bowing that was less than the first. Then he raised his head and prostrated. Then he did (like) that in the second rak'a. Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih. The views of Ash-Shafi'i, Ahmad, and Ishaq are based on this Hadith. They held the view that the eclipse prayer was four rak'a with four prostrations.’ Ash-Shafi'i said, ‘he recites Umm Al-Quran (Al-Fatihah) in the first rak'a and something the length of Surat Al-Baqarah silently if it is during the day. Then he bows a lengthy bowing about the length of his recitation. Then he raises his head with the Takbir and stays standing as he is, and he recites Umm Al-Quran again and something the length of Surah Al Imran. Then he bows a lengthy bowing about the length of his recitation. The he raises his head, then he says - َُّ ُ ل مَنْ حَم دَهسَم عَ َّللا [Allah listens to those who praise Him] then he performs two complete prostrations, and he remains in each prostration for the length he remained bowing. Then he stands and recites Umm Al-Quran and something the length of Surah An-Nisa, then he bows a lengthy bowing about the length of his recitation. Then he raises his head with the Takbir and remains standing. Then he recites the length of Surah Al-Ma'idah, then he bows a lengthy bowing about the length of his recitation. Then he raises, and he says - َُّ ُ ل مَنْ حَم دَهسَم عَ َّللا [Allah listens to those who praise Him]. Then he performs two prostrations, then he says the Tashah-hud and the Taslim.’


Grade: Sahih

ام المؤمنین عائشہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ کے زمانے میں سورج گرہن لگا تو آپ ﷺ نے لوگوں کو نماز پڑھائی، اور لمبی قرأت فرمائی، پھر آپ نے رکوع کیا تو رکوع بھی لمبا کیا، پھر اپنا سر اٹھایا اور لمبی قرأت فرمائی، یہ پہلی قرأت سے کم تھی، پھر رکوع کیا اور لمبا رکوع کیا اور یہ پہلے رکوع سے ہلکا تھا، پھر اپنا سر اٹھایا اور سجدہ کیا پھر اسی طرح دوسری رکعت میں کیا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی اسی حدیث کی بناء پر کہتے ہیں کہ گرہن کی نماز میں چار سجدوں میں چار رکوع ہے۔ شافعی کہتے ہیں: پہلی رکعت میں سورۃ فاتحہ پڑھے اور سورۃ البقرہ کے بقدر، اگر دن ہو تو سری قرأت کرے، پھر قرأت کے برابر لمبا رکوع کرے۔ پھر اللہ اکبر کہہ کر سر اٹھائے۔ اور کھڑا رہے جیسے پہلے کھڑا تھا اور سورۃ فاتحہ پڑھے اور آل عمران کے بقدر قرأت کرے پھر اپنی قرأت کے برابر لمبا رکوع کرے، پھر سر اٹھائے۔ پھر «سمع الله لمن حمده‏» کہے۔ پھر اچھی طرح دو سجدے کرے۔ اور ہر سجدے میں اسی قدر ٹھہرے جتنا رکوع میں ٹھہرا تھا۔ پھر کھڑا ہو اور سورۃ فاتحہ پڑھے اور سورۃ نساء کے بقدر قرأت کرے پھر اپنی قرأت کے برابر لمبا رکوع کرے پھر اللہ اکبر کہہ کر اپنا سر اٹھائے اور سیدھا کھڑا ہو، پھر سورۃ المائدہ کے برابر قرأت کرے۔ پھر اپنی قرأت کے برابر لمبا رکوع کرے، پھر سر اٹھائے اور «سمع الله لمن حمده‏» کہے، پھر دو سجدے کرے پھر تشہد پڑھے اور سلام پھیر دے۔

Am-ul-Momineen Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) kahti hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke zamane mein sooraj grahan laga to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne logoon ko namaz padhai, aur lambi qiraat farmaai, phir aap ne rukoo kia to rukoo bhi lamba kia, phir apna sar uthaya aur lambi qiraat farmaai, yeh pehli qiraat se kam thi, phir rukoo kia aur lamba rukoo kia aur yeh pehle rukoo se halka tha, phir apna sar uthaya aur sajdah kia phir isi tarah doosri rakat mein kia. Imam Tirmizi kahte hain: 1. Yeh hadees hasan sahih hai, 2. Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah bhi isi hadees ki bana per kahte hain ke grahan ki namaz mein char sajdon mein char rukoo hain. Shafi'i kahte hain: Pehli rakat mein surah Fatiha padhe aur surah al-Baqarah ke badar, agar din ho to sari qiraat kare, phir qiraat ke barabar lamba rukoo kare. Phir Allah Akbar keh kar sar uthaye. Aur khada rahe jaise pehle khada tha aur surah Fatiha padhe aur al-Imran ke badar qiraat kare phir apni qiraat ke barabar lamba rukoo kare, phir sar uthaye. Phir «Sama'a Allahu Liman Hamde» kahe. Phir achhi tarah do sajday kare. Aur har sajday mein usi qadar thahre jitana rukoo mein thahra tha. Phir khada ho aur surah Fatiha padhe aur surah Nisa ke badar qiraat kare phir apni qiraat ke barabar lamba rukoo kare phir Allah Akbar keh kar apna sar uthaye aur seedha khada ho, phir surah al-Ma'idah ke badar qiraat kare. Phir apni qiraat ke barabar lamba rukoo kare, phir sar uthaye aur «Sama'a Allahu Liman Hamde» kahe, phir do sajday kare phir tashahhud padhe aur salam phir de.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي الشَّوَارِبِ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ، حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّهَا قَالَتْ:‏‏‏‏ خَسَفَتِ الشَّمْسُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَصَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالنَّاسِ، ‏‏‏‏‏‏فَأَطَالَ الْقِرَاءَةَ ثُمَّ رَكَعَ، ‏‏‏‏‏‏فَأَطَالَ الرُّكُوعَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَأَطَالَ الْقِرَاءَةَ هِيَ دُونَ الْأُولَى، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَكَعَ فَأَطَالَ الرُّكُوعَ وَهُوَ دُونَ الْأَوَّلِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَسَجَدَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ فَعَلَ مِثْلَ ذَلِكَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهَذَا الْحَدِيثِ يَقُولُ الشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق:‏‏‏‏ يَرَوْنَ صَلَاةَ الْكُسُوفِ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ فِي أَرْبَعِ سَجَدَاتٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ يَقْرَأُ فِي الرَّكْعَةِ الْأُولَى بِأُمِّ الْقُرْآنِ، ‏‏‏‏‏‏وَنَحْوًا مِنْ سُورَةِ الْبَقَرَةِ سِرًّا إِنْ كَانَ بِالنَّهَارِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَكَعَ رُكُوعًا طَوِيلًا نَحْوًا مِنْ قِرَاءَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ بِتَكْبِيرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَثَبَتَ قَائِمًا كَمَا هُوَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَرَأَ أَيْضًا بِأُمِّ الْقُرْآنِ وَنَحْوًا مِنْ آلِ عِمْرَانَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَكَعَ رُكُوعًا طَوِيلًا نَحْوًا مِنْ قِرَاءَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ قَالَ:‏‏‏‏ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ سَجَدَ سَجْدَتَيْنِ تَامَّتَيْنِ وَيُقِيمُ فِي كُلِّ سَجْدَةٍ نَحْوًا مِمَّا أَقَامَ فِي رُكُوعِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ قَامَ فَقَرَأَ بِأُمِّ الْقُرْآنِ وَنَحْوًا مِنْ سُورَةِ النِّسَاءِ ثُمَّ رَكَعَ رُكُوعًا طَوِيلًا نَحْوًا مِنْ قِرَاءَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ بِتَكْبِيرٍ وَثَبَتَ قَائِمًا، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ قَرَأَ نَحْوًا مِنْ سُورَةِ الْمَائِدَةِ ثُمَّ رَكَعَ رُكُوعًا طَوِيلًا نَحْوًا مِنْ قِرَاءَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ رَفَعَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ سَجَدَ سَجْدَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ تَشَهَّدَ وَسَلَّمَ.