6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ


52
Chapter: What Has Been Related About The One Who Did Not Prostrate For It

٥٢
باب مَا جَاءَ مَنْ لَمْ يَسْجُدْ فِيهِ

Jami` at-Tirmidhi 576

Zaid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) narrated, ‘I recited Surat An-Najm to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), and he did not prostrate for it.’ Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Zaid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. Some of the people of knowledge gave this Hadith some interpretation, saying that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) did not prostrate, only because Zaid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) (who recited it) did not prostrate when he was reciting it. And they say that the prostration is obligatory on anyone who hears it, and they were not given any exception (by the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) not to prostrate. And they say that if a man hears it and he does not have Wudu, then he prostrates when he has Wudu. This is the view of Sufyan (Ath Thawri) and the people of Al Kufah, and it was the saying of Ishaq. Some of the people of knowledge say that the prostration is only for the one who wants to prostrate for it and to obtain its reward, and they are permitted to not to do so if they do not want to. They argue using the Marfu' Hadith of Zaid bin Thabit ( رضي الله تعالى عنه) who said, ‘I recited (Surat) an-Najm to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) , and he did not prostrate for it.’ They said, ‘if the prostration was obligatory then the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) would not have left Zaid (رضي الله تعالى عنه) alone until he prostrated, and the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) would have prostrated, too. They also cited as proof the Hadith of Umar (رضي الله تعالى عنه), that he recited an (Ayah of) prostration while on the Minbar, so he descended to prostrate. Then he recited it on the second Friday, so the people got up to prostrate and he said, ‘it has not been made obligatory for us, unless we want to do it’ so he did not prostrate nor did they. Some of the people of knowledge followed this, and it is the view of Ash Shafi'i and Ahmad.


Grade: Sahih

زید بن ثابت رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کے سامنے سورۃ النجم پڑھی مگر آپ نے سجدہ نہیں کیا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- زید بن ثابت رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- بعض اہل علم نے اس حدیث کی تاویل کی ہے، انہوں نے کہا ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے سجدہ اس لیے نہیں کیا کہ زید بن ثابت رضی الله عنہ نے جس وقت یہ سورۃ پڑھی تو خود انہوں نے بھی سجدہ نہیں کیا، اس لیے نبی اکرم ﷺ نے بھی سجدہ نہیں کیا۔ وہ کہتے ہیں: یہ سجدہ ہر اس شخص پر واجب ہے جو اسے سنے، ان لوگوں نے اسے چھوڑنے کی اجازت نہیں دی ہے، وہ کہتے ہیں کہ آدمی اگر اسے سنے اور وہ بلا وضو ہو تو جب وضو کر لے سجدہ کرے۔ اور یہی سفیان ثوری اور اہل کوفہ کا قول ہے، اسحاق بن راہویہ بھی اسی کے قائل ہیں۔ اور بعض اہل علم کہتے ہیں: یہ سجدہ صرف اس پر ہے جو سجدہ کرنے کا ارادہ کرے، اور اس کی خیر و برکت کا طلب گار ہو، انہوں نے اسے ترک کرنے کی اجازت دی ہے، اگر وہ ترک کرنا چاہے، ۳- اور انہوں نے حدیث مرفوع یعنی زید بن ثابت رضی الله عنہ کی حدیث سے جس میں ہے میں نے نبی اکرم ﷺ کے سامنے سورۃ النجم پڑھی، لیکن آپ نے اس میں سجدہ نہیں کیا۔ استدلال کیا ہے وہ کہتے ہیں کہ اگر یہ سجدہ واجب ہوتا تو نبی اکرم ﷺ زید کو سجدہ کرائے بغیر نہ چھوڑتے اور خود نبی اکرم ﷺ بھی سجدہ کرتے۔ اور ان لوگوں نے عمر رضی الله عنہ کی حدیث سے بھی استدلال ہے کہ انہوں نے منبر پر سجدہ کی آیت پڑھی اور پھر اتر کر سجدہ کیا، اسے دوسرے جمعہ میں پھر پڑھا، لوگ سجدے کے لیے تیار ہوئے تو انہوں نے کہا: یہ ہم پر فرض نہیں ہے سوائے اس کے کہ ہم چاہیں تو چنانچہ نہ تو انہوں نے سجدہ کیا اور نہ لوگوں نے کیا، بعض اہل علم اسی طرف گئے ہیں اور یہی شافعی اور احمد کا بھی قول ہے۔

Zayd bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke main ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke samne Surah-al-Najm parhi magar aap ne Sajda nahin kiya. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Zayd bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ki hadees Hasan Sahih hai, 2. baaz Ahl-e-Ilm ne is hadees ki ta'weel ki hai, unhon ne kaha hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Sajda is liye nahin kiya ke Zayd bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ne jis waqt yeh Surah parhi to khud unhon ne bhi Sajda nahin kiya, is liye Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne bhi Sajda nahin kiya. Woh kehte hain: yeh Sajda har us shakhs par wajib hai jo isse sune, in logoon ne isse chhodne ki ijazat nahin di hai, woh kehte hain ke aadmi agar isse sune aur woh bila wazu ho to jab wazu kar le Sajda kare. Aur yahi Sufyan Thauri aur Ahl-e-Kufa ka qoul hai, Ishaq bin Rahaviyah bhi isi ke qa'il hain. Aur baaz Ahl-e-Ilm kehte hain: yeh Sajda sirf us par hai jo Sajda karne ka irada kare, aur is ki khair-o-barakat ka talabgar ho, unhon ne isse tark karne ki ijazat di hai, agar woh tark karna chahe, 3. aur unhon ne hadees Marfoo' yani Zayd bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ki hadees se jis mein hai main ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke samne Surah-al-Najm parhi, lekin aap ne is mein Sajda nahin kiya. Istidlaal kiya hai woh kehte hain ke agar yeh Sajda wajib hota to Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) Zayd ko Sajda kara'e baghair nah chhodte aur khud Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) bhi Sajda karte. Aur in logoon ne Umar (رضي الله تعالى عنه) ki hadees se bhi istidlaal hai ke unhon ne mimbar par Sajda ki aayat parhi aur phir utar kar Sajda kiya, isse doosre Juma mein phir parhi, log Sajda ke liye tayyar hue to unhon ne kaha: yeh hum par farz nahin hai siwaye is ke ke hum chahen to chananch nah to unhon ne Sajda kiya aur nah logoon ne kiya, baaz Ahl-e-Ilm isi taraf gaye hain aur yahi Shafi'i aur Ahmad ka bhi qoul hai.

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ مُوسَى، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ ابْنِ أَبِي ذِئْبٍ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قُسَيْطٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَرَأْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النَّجْمَ فَلَمْ يَسْجُدْ فِيهَا . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَتَأَوَّلَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ هَذَا الْحَدِيثَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّمَا تَرَكَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ السُّجُودَ لِأَنَّ زَيْدَ بْنَ ثَابِتٍ حِينَ قَرَأَ فَلَمْ يَسْجُدْ لَمْ يَسْجُدِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالُوا:‏‏‏‏ السَّجْدَةُ وَاجِبَةٌ عَلَى مَنْ سَمِعَهَا فَلَمْ يُرَخِّصُوا فِي تَرْكِهَا، ‏‏‏‏‏‏وَقَالُوا:‏‏‏‏ إِنْ سَمِعَ الرَّجُلُ وَهُوَ عَلَى غَيْرِ وُضُوءٍ، ‏‏‏‏‏‏فَإِذَا تَوَضَّأَ سَجَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ وَأَهْلِ الْكُوفَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ إِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ إِنَّمَا السَّجْدَةُ عَلَى مَنْ أَرَادَ أَنْ يَسْجُدَ فِيهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْتَمَسَ فَضْلَهَا وَرَخَّصُوا فِي تَرْكِهَا إِنْ أَرَادَ ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏وَاحْتَجُّوا بِالْحَدِيثِ الْمَرْفُوعِ، ‏‏‏‏‏‏حَدِيثِ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ، ‏‏‏‏‏‏حَيْثُ قَالَ:‏‏‏‏ قَرَأْتُ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النَّجْمَ فَلَمْ يَسْجُدْ فِيهَا، ‏‏‏‏‏‏فَقَالُوا:‏‏‏‏ لَوْ كَانَتِ السَّجْدَةُ وَاجِبَةً لَمْ يَتْرُكِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ زَيْدًا حَتَّى كَانَ يَسْجُدَ، ‏‏‏‏‏‏وَيَسْجُدَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. وَاحْتَجُّوا بِحَدِيثِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَرَأَ سَجْدَةً عَلَى الْمِنْبَرِ فَنَزَلَ فَسَجَدَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ قَرَأَهَا فِي الْجُمُعَةِ الثَّانِيَةَ فَتَهَيَّأَ النَّاسُ لِلسُّجُودِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّهَا لَمْ تُكْتَبْ عَلَيْنَا إِلَّا أَنْ نَشَاءَ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمْ يَسْجُدْ وَلَمْ يَسْجُدُوا. فَذَهَبَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ.