Az-Zuhri narrated from Salim from his father that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) had a letter written about charity, but he had not dispatched it to his governors until he died, he kept it with him along with his sword. When he died, Abu Bakr ( رضي الله تعالى عنه) implemented it until he died, as did Umar (رضي الله تعالى عنه) until he died. In it was a sheep (is due) on five camels, two sheep on ten, three sheep on fifteen, four sheep for twenty, a Bint Makhad on twenty-five to thirty-five. When it is more than that, then a Bint Labun, (is due, till the number of the camels reaches) forty-five. When it is more than that, then a Hiqqah until sixty. When it is more than that, then a Jadhah until seventy-five. When it is more than one hundred and twenty, then a Hiqqah on every fifty, and a Bint Labun on every forty. For sheep, one sheep (is due) for every forty sheep until one hundred and twenty. When it is more than that, then two sheep until two hundred. When it is more than that, then three sheep until three hundred sheep. When it is more than three hundred sheep, then a sheep on every hundred sheep. Then there is nothing until it reaches four hundred. There is no combining the (property of) individuals nor separating the collective (property) fearing Sadaqah. And for whatever is mixed together that two own, then they are to refer to the total. Neither an old nor defective (animal) may be taken for charity. Az-Zuhri said, ‘when the charity collector comes, he divides the sheep into three: The choicest in one-third, the average in one third, and the worst in one third. Then the charity collector takes from the average.’ And Az-Zuhri did not mention cows. There are narrations on this topic from Abu Bakr As-Siddiq, Bahz bin Hakim from his father, from his grandfather; and, from Abu Dharr and Anas (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith. This Hadith is acted upon according to the Fuqaha in general.’ Yunus bin Yazid and others reported this Hadith from Az-Zuhri, from Salim, and they did not narrate it in Marfu form. It was only narrated as Marfu by Sufyan bin Husain (رضي الله تعالى عنه).
Grade: Sahih
عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے زکاۃ کی دستاویز تحریر کرائی، ابھی اسے عمال کے پاس روانہ بھی نہیں کر سکے تھے کہ آپ کی وفات ہو گئی، اور اسے آپ نے اپنی تلوار کے پاس رکھ دیا ۱؎، آپ وفات فرما گئے تو ابوبکر رضی الله عنہ اس پر عمل پیرا رہے یہاں تک کہ وہ بھی فوت ہو گئے، ان کے بعد عمر رضی الله عنہ بھی اسی پر عمل پیرا رہے، یہاں تک کہ وہ بھی فوت ہو گئے، اس کتاب میں تحریر تھا: ”پانچ اونٹوں میں، ایک بکری زکاۃ ہے۔ دس میں دو بکریاں، پندرہ میں تین بکریاں اور بیس میں چار بکریاں ہیں۔ پچیس سے لے کر پینتیس تک میں ایک سال کی اونٹنی کی زکاۃ ہے، جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو پینتالیس تک میں دو سال کی اونٹنی کی زکاۃ ہے۔ اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو ساٹھ تک میں تین سال کی ایک اونٹنی کی زکاۃ ہے۔ اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو پچہتر تک میں چار سال کی ایک اونٹنی کی زکاۃ ہے اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو نوے تک میں دو سال کی دو اونٹوں کی زکاۃ ہے۔ اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو ان میں ایک سو بیس تک تین سال کی دو اونٹوں کی زکاۃ ہے۔ جب ایک سو بیس سے زائد ہو جائیں تو ہر پچاس میں تین سال کی ایک اونٹنی اور ہر چالیس میں دو سال کی ایک اونٹنی زکاۃ میں دینی ہو گی۔ اور بکریوں کے سلسلہ میں اس طرح تھا: چالیس بکریوں میں ایک بکری کی زکاۃ ہے، ایک سو بیس تک، اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو دو سو تک میں دو بکریوں کی زکاۃ ہے، اور جب اس سے زیادہ ہو جائیں تو تین سو تک میں تین بکریوں کی زکاۃ ہے۔ اور جب تین سو سے زیادہ ہو جائیں تو پھر ہر سو پر ایک بکری کی زکاۃ ہے۔ پھر اس میں کچھ نہیں یہاں تک کہ وہ چار سو کو پہنچ جائیں، اور ( زکاۃ والے ) متفرق ( مال ) کو جمع نہیں کیا جائے گا ۲؎ اور جو مال جمع ہو اسے صدقے کے خوف سے متفرق نہیں کیا جائے گا ۳؎ اور جن میں دو ساجھی دار ہوں ۴؎ تو وہ اپنے اپنے حصہ کی شراکت کے حساب سے دیں گے۔ صدقے میں کوئی بوڑھا اور عیب دار جانور نہیں لیا جائے گا“۔ زہری کہتے ہیں: جب صدقہ وصول کرنے والا آئے تو وہ بکریوں کو تین حصوں میں تقسیم کرے، پہلی تہائی بہتر قسم کی ہو گی، دوسری تہائی اوسط درجے کی اور تیسری تہائی خراب قسم کی ہو گی، پھر صدقہ وصول کرنے والا اوسط درجے والی بکریوں میں سے لے۔ زہری نے گائے کا ذکر نہیں کیا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عمر کی حدیث حسن ہے، ۲- یونس بن یزید اور دیگر کئی لوگوں نے بھی یہ حدیث زہری سے، اور زہری نے سالم سے روایت کی ہے، اور ان لوگوں نے اسے مرفوع بیان نہیں کیا۔ صرف سفیان بن حسین ہی نے اسے مرفوعاً روایت کیا ہے، ۳- اور اسی پر عام فقہاء کا عمل ہے، ۴- اس باب میں ابوبکر صدیق بہز بن حکیم عن أبیہ عن جدہ معاویۃ بن حیدۃ قشیری ہے ابوذر اور انس رضی الله عنہما سے بھی احادیث آئی ہیں۔
``Abd-ul-Laah bin Umar radiya Allahu 'anhuma kehte hain ke Rasool-ul-Laah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne zakaat ki dastaveez tahreer karaai, abhi usay 'umal ke paas rawana bhi nahin kar sake the ke aap ki wafat ho gai, aur usay aap ne apni talwaar ke paas rakh diya 1؎, aap wafat farma gaye to Abu Bakr radiya Allahu 'anhu is par 'amal peera rahe yahaan tak ke woh bhi fot ho gaye, un ke baad Umar radiya Allahu 'anhu bhi isi par 'amal peera rahe, yahaan tak ke woh bhi fot ho gaye, is kitab mein tahreer tha: "Paanch unton mein, ek bakri zakaat hai. Das mein do bakriyan, pandrah mein teen bakriyan aur bis mein chaar bakriyan hain. Pachchis se le kar paintas tak mein ek saal ki untni ki zakaat hai, jab is se zyada ho jaayen to paintaliis tak mein do saal ki untni ki zakaat hai. Aur jab is se zyada ho jaayen to saath tak mein teen saal ki ek untni ki zakaat hai. Aur jab is se zyada ho jaayen to pachhattar tak mein chaar saal ki ek untni ki zakaat hai aur jab is se zyada ho jaayen to nauwe tak mein do saal ki do unton ki zakaat hai. Aur jab is se zyada ho jaayen to in mein ek so bis tak teen saal ki do unton ki zakaat hai. Jab ek so bis se zyada ho jaayen to har pachchas mein teen saal ki ek untni aur har chaalis mein do saal ki ek untni zakaat mein deni hogi. Aur bakriyon ke silsilay mein is tarah tha: chaalis bakriyon mein ek bakri ki zakaat hai, ek so bis tak, aur jab is se zyada ho jaayen to do so tak mein do bakriyon ki zakaat hai, aur jab is se zyada ho jaayen to teen so tak mein teen bakriyon ki zakaat hai. Aur jab teen so se zyada ho jaayen to phir har so par ek bakri ki zakaat hai. Phir is mein kuchh nahin yahaan tak ke woh chaar so ko pahunch jaayen, aur ( zakaat walay ) mutfarrik ( maal ) ko jama nahin kiya jaayega 2؎ aur jo maal jama ho usay sadqe ke khouf se mutfarrik nahin kiya jaayega 3؎ aur jin mein do saajhi daar hon 4؎ to woh apne apne hisse ki sharikat ke hisaab se denge. Sadqe mein koi boorha aur aib daar jaanwar nahin liya jaayega". Zahri kehte hain: Jab sadaqa wasool karnay wala aaye to woh bakriyon ko teen hisson mein taqseem kare, pahli tahai behtar qism ki hogi, dusri tahai aوسط darjay ki aur teesiri tahai kharab qism ki hogi, phir sadaqa wasool karnay wala aوسط darjay wali bakriyon mein se le. Zahri ne gaye ka zikr nahin kiya. Imam Tirmizi kehte hain: 1- Ibn Umar ki hadees hasan hai, 2- Yunus bin Yazid aur digar kai logon ne bhi yeh hadees Zahri se, aur Zahri ne Salim se riwayat ki hai, aur in logon ne isay marfoo' bayan nahin kiya. Sirf Sufiyan bin Hussain hi ne isay marfoo'an riwayat kiya hai, 3- aur isi par aam fuqaha ka 'amal hai, 4- is bab mein Abu Bakr Siddiq Bahz bin Hakim 'an Abihi 'an Jaddi Muawiyah bin Haidhah Qashri hai Abu Dhar aur Anas radiya Allahu 'anhuma se bhi ahadees aai hain.
حَدَّثَنَا زِيَادُ بْنُ أَيُّوبَ الْبَغْدَادِيُّ، وَإِبْرَاهِيمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْهَرَوِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ كَامِلٍ الْمَرْوَزِيُّ الْمَعْنَى وَاحِدٌ، قَالُوا: حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ الْعَوَّامِ، عَنْ سُفْيَانَ بْنِ حُسَيْنٍ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَالِمٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَتَبَ كِتَابَ الصَّدَقَةِ، فَلَمْ يُخْرِجْهُ إِلَى عُمَّالِهِ حَتَّى قُبِضَ فَقَرَنَهُ بِسَيْفِهِ فَلَمَّا قُبِضَ، عَمِلَ بِهِ أَبُو بَكْرٍ حَتَّى قُبِضَ، وَعُمَرُ حَتَّى قُبِضَ، وَكَانَ فِيهِ فِي خَمْسٍ مِنَ الْإِبِلِ شَاةٌ، وَفِي عَشْرٍ شَاتَانِ، وَفِي خَمْسَ عَشَرَةَ ثَلَاثُ شِيَاهٍ، وَفِي عِشْرِينَ أَرْبَعُ شِيَاهٍ، وَفِي خَمْسٍ وَعِشْرِينَ بِنْتُ مَخَاضٍ إِلَى خَمْسٍ وَثَلَاثِينَ، فَإِذَا زَادَتْ فَفِيهَا ابْنَةُ لَبُونٍ إِلَى خَمْسٍ وَأَرْبَعِينَ، فَإِذَا زَادَتْ فَفِيهَا حِقَّةٌ إِلَى سِتِّينَ، فَإِذَا زَادَتْ فَجَذَعَةٌ إِلَى خَمْسٍ وَسَبْعِينَ، فَإِذَا زَادَتْ فَفِيهَا ابْنَتَا لَبُونٍ إِلَى تِسْعِينَ، فَإِذَا زَادَتْ فَفِيهَا حِقَّتَانِ إِلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِذَا زَادَتْ عَلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ فَفِي كُلِّ خَمْسِينَ حِقَّةٌ وَفِي كُلِّ أَرْبَعِينَ ابْنَةُ لَبُونٍ، وَفِي الشَّاءِ فِي كُلِّ أَرْبَعِينَ شَاةً شَاةٌ إِلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِذَا زَادَتْ فَشَاتَانِ إِلَى مِائَتَيْنِ، فَإِذَا زَادَتْ فَثَلَاثُ شِيَاهٍ إِلَى ثَلَاثِ مِائَةِ شَاةٍ فَإِذَا زَادَتْ عَلَى ثَلَاثِ مِائَةِ شَاةٍ فَفِي كُلِّ مِائَةِ شَاةٍ شَاةٌ، ثُمَّ لَيْسَ فِيهَا شَيْءٌ حَتَّى تَبْلُغَ أَرْبَعَ مِائَةِ وَلَا يُجْمَعُ بَيْنَ مُتَفَرِّقٍ وَلَا يُفَرَّقُ بَيْنَ مُجْتَمِعٍ مَخَافَةَ الصَّدَقَةِ، وَمَا كَانَ مِنْ خَلِيطَيْنِ فَإِنَّهُمَا يَتَرَاجَعَانِ بِالسَّوِيَّةِ، وَلَا يُؤْخَذُ فِي الصَّدَقَةِ هَرِمَةٌ وَلَا ذَاتُ عَيْبٍ. وقَالَ الزُّهْرِيُّ: إِذَا جَاءَ الْمُصَدِّقُ قَسَّمَ الشَّاءَ أَثْلَاثًا: ثُلُثٌ خِيَارٌ وَثُلُثٌ أَوْسَاطٌ وَثُلُثٌ شِرَارٌ، وَأَخَذَ الْمُصَدِّقُ مِنَ الْوَسَطِ وَلَمْ يَذْكُرْ الزُّهْرِيُّ الْبَقَرَ. وَفِي الْبَاب عَنْ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، وَبَهْزِ بْنِ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ وَأَبِي ذَرٍّ، وَأَنَسٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ ابْنِ عُمَرَ حَدِيثٌ حَسَنٌ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا الْحَدِيثِ عِنْدَ عَامَّةِ الْفُقَهَاءِ، وَقَدْ رَوَى يُونُسُ بْنُ يَزِيدَ وَغَيْرُ وَاحِدٍ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَالِمٍ بِهَذَا الْحَدِيثِ وَلَمْ يَرْفَعُوهُ، وَإِنَّمَا رَفَعَهُ سُفْيَانُ بْنُ حُسَيْنٍ.