7.
The Book on Zakat
٧-
كتاب الزكاة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


15
Chapter: What Has Been Related About Zakat On The Orphan's Wealth

١٥
باب مَا جَاءَ فِي زَكَاةِ مَالِ الْيَتِيمِ

Jami` at-Tirmidhi 641

Amr bin Shu'aib narrated from his father, from his grandfather that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) addressed the people and said, ‘as for one who is the guardian of an orphan who has wealth, then let him do business with it and not leave it until it becomes consumed by charity.’ Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith was only reported through this route, and there is some criticism of its chain because Al-Muthanna bin As-Sabbah was considered weak in Hadith. Some of them reported this Hadith from Amr bin Shu'aib that Umar bin Al-Khattab (رضي الله تعالى عنه), mentioned this Hadith. The people of knowledge differ over this topic. More than one of the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), held the view that there was Zakat due on the wealth of the orphan. Among them are Umar, Ali, Ibn Umar (رضي الله تعالى عنهم) and Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها). This is the saying of Malik, Ash-Shafi'i, Almad and Ishaq. A group of the people of knowledge said that there is no Zakat on the orphan's wealth. This is the view of Sufyan Ath-Thawrl and Abdullah bin Al-Mubarak. Amr bin Shu'aib is Ibn Muhammad bin Abdullah bin Amr bin Al-As. Shu'aib heard from his grandfather Abdullah bin Amr. Yaya bin Sa'eed criticized the narrations of Amr bin Shu'aib and said, ‘’he is feeble.’ Those who considered him weak only said that because he narrated from the scroll of his grandfather Abdullah bin Amr. As for most of the people of Hadith, they use the narrations of Amr bin Shu'aib for proof and considered him trustworthy, among them are Ahmad, Ishaq and others.


Grade: Da'if

عبداللہ بن عمرو رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے لوگوں سے خطاب کیا تو فرمایا: ”جو کسی ایسے یتیم کا ولی ( سر پرست ) ہو جس کے پاس کچھ مال ہو تو وہ اسے تجارت میں لگا دے، اسے یونہی نہ چھوڑ دے کہ اسے زکاۃ کھا لے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث صرف اسی سند سے مروی ہے اور اس کی سند میں کلام ہے اس لیے کہ مثنیٰ بن صباح حدیث میں ضعیف گردانے جاتے ہیں، ۲- بعض لوگوں نے یہ حدیث عمرو بن شعیب سے روایت کی ہے کہ عمر بن خطاب نے کہا: … اور آگے یہی حدیث ذکر کی، ۳- عمرو: شعیب کے بیٹے ہیں، اور شعیب محمد بن عبداللہ بن عمرو بن العاص کے بیٹے ہیں۔ اور شعیب نے اپنے دادا عبداللہ بن عمرو سے سماعت کی ہے، یحییٰ بن سعید نے عمرو بن شعیب کی حدیث میں کلام کیا ہے۔ وہ کہتے ہیں: یہ ہمارے نزدیک ضعیف ہیں، اور جس نے انہیں ضعیف قرار دیا ہے صرف اس وجہ سے ضعیف کہا ہے کہ انہوں نے اپنے دادا عبداللہ بن عمرو کے صحیفے سے حدیث بیان کی ہے۔ لیکن اکثر اہل حدیث علماء عمرو بن شعیب کی حدیث سے دلیل لیتے ہیں اور اسے ثابت مانتے ہیں جن میں احمد اور اسحاق بن راہویہ وغیرہما بھی شامل ہیں، ۴- اس باب میں اہل علم کا اختلاف ہے، صحابہ کرام میں سے کئی لوگوں کی رائے ہے کہ یتیم کے مال میں زکاۃ ہے، انہیں میں عمر، علی، عائشہ، اور ابن عمر ہیں۔ اور یہی مالک، شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی کہتے ہیں، ۵- اور اہل علم کی ایک جماعت کہتی ہے کہ یتیم کے مال میں زکاۃ نہیں ہے۔ سفیان ثوری اور عبداللہ بن مبارک کا یہی قول ہے ۲؎۔

`Abdul-Allah ibn `Amr radi-Allahu `anhuma kehte hain ke Nabi-e-Akram sall-Allahu `alaihi wa sallam ne logoon se khatab kiya to farmaaya: "Jo kisi aise yateem ka wali ( sar parast ) ho jis ke paas kuchh maal ho to woh usay tijarat mein laga de, usay yunhi nah chhoor de ke usay zakaat kha le. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees sirf isi sand se marwi hai aur is ki sand mein kalam hai is liye ke Musanni bin Sabah hadees mein za`eef gardane jaate hain, 2. ba`dh logoon ne yeh hadees `Amr bin Shu`aib se riwayat ki hai ke `Umar bin Khatab ne kaha: ... aur aage yahi hadees zikr ki, 3. `Amr: Shu`aib ke bete hain, aur Shu`aib Muhammad bin `Abdul-Allah bin `Amr bin al-`Aas ke bete hain. Aur Shu`aib ne apne dada `Abdul-Allah bin `Amr se sama`at ki hai, Yahya bin Sa`eed ne `Amr bin Shu`aib ki hadees mein kalam kiya hai. Woh kehte hain: yeh hamare nazdeek za`eef hain, aur jis ne unhein za`eef qarar diya hai sirf is wajah se za`eef kaha hai ke unhon ne apne dada `Abdul-Allah bin `Amr ke saheefe se hadees bayan ki hai. Lekin aksar ahl-e-hadees ulama `Amr bin Shu`aib ki hadees se dalil lete hain aur isay sabit mante hain jin mein Ahmad aur Ishaq bin Rahaviya wa ghairhum bhi shamil hain, 4. is bab mein ahl-e-ilm ka ikhtilaf hai, Sahaba-e-kiram mein se kai logoon ki raaye hai ke yateem ke maal mein zakaat hai, unhein mein `Umar, Ali, `Aisha, aur Ibn `Umar hain. Aur yahi Malik, Shafi`i, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviya bhi kehte hain, 5. aur ahl-e-ilm ki ek jama`at kehti hai ke yateem ke maal mein zakaat nahin hai. Sufyan Thauri aur `Abdul-Allah bin Mubarak ka yahi qoul hai 2؎."

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيل، حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُوسَى، حَدَّثَنَا الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ، عَنْ الْمُثَنَّى بْنِ الصَّبَّاحِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَطَبَ النَّاسَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَلَا مَنْ وَلِيَ يَتِيمًا لَهُ مَالٌ فَلْيَتَّجِرْ فِيهِ وَلَا يَتْرُكْهُ حَتَّى تَأْكُلَهُ الصَّدَقَةُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَإِنَّمَا رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَفِي إِسْنَادِهِ مَقَالٌ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّ الْمُثَنَّى بْنَ الصَّبَّاحِ يُضَعَّفُ فِي الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَى بَعْضُهُمْ هَذَا الْحَدِيثَ عَنْ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ فَذَكَرَ هَذَا الْحَدِيثَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدِ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي هَذَا الْبَاب، ‏‏‏‏‏‏فَرَأَى غَيْرُ وَاحِدٍ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي مَالِ الْيَتِيمِ زَكَاةً، ‏‏‏‏‏‏مِنْهُمْ عُمَرُ، ‏‏‏‏‏‏وَعَلِيٌّ، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةُ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ مَالِكٌ، ‏‏‏‏‏‏وَالشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ لَيْسَ فِي مَالِ الْيَتِيمِ زَكَاةٌ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْمُبَارَكِ، ‏‏‏‏‏‏وَعَمْرُو بْنُ شُعَيْبٍ هُوَ ابْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ، ‏‏‏‏‏‏وَشُعَيْبٌ قَدْ سَمِعَ مِنْ جَدِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ تَكَلَّمَ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ فِي حَدِيثِ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ:‏‏‏‏ هُوَ عِنْدَنَا وَاهٍ وَمَنْ ضَعَّفَهُ فَإِنَّمَا ضَعَّفَهُ مِنْ قِبَلِ أَنَّهُ يُحَدِّثُ مِنْ صَحِيفَةِ جَدِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا أَكْثَرُ أَهْلِ الْحَدِيثِ فَيَحْتَجُّونَ بِحَدِيثِ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ فَيُثْبِتُونَهُ، ‏‏‏‏‏‏مِنْهُمْ أَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق وَغَيْرُهُمَا.