7.
The Book on Zakat
٧-
كتاب الزكاة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


25
Chapter: What Has Been Related About It Being Disliked For The Prophet, His Household, and His Mawali To Accept Charity

٢٥
باب مَا جَاءَ فِي كَرَاهِيَةِ الصَّدَقَةِ لِلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم وَأَهْلِ بَيْتِهِ وَمَوَالِيهِ

Jami` at-Tirmidhi 656

Bahz bin Hakim narrated from his father, from his grandfather who said, ‘when something was brought to him, the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) would ask, ‘is this charity or a gift?’ If they said, ‘Charity, he would not eat it’, and if they said, ‘A gift, he would eat it.’ There are narrations on this topic from Salman, Abu Hurairah, Anas, Al-Hasan bin Ali, Abu Amirah the grandfather of Mu'arraf bin Wasil, and his name is Rushaid bin Malik, and Maimun (bin) Mihran, Ibn Abbas, Abdullah bin Amr, and Abu Rafi', and Abdur-Rahman bin Alqamah (رضي الله تعالى عنهم). This Hadith has also been reported from Abdur-Rahman bin Alqamah, from Abdur-Rahman bin Abi Aqil from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم). The name of Bahz bin Hakim's grandfather was Mu'awiyah bin Haidah Al-Qushairi. Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Bahz bin Hakim is a Hasan Gharib Hadith.’


Grade: Sahih

معاویہ بن حیدہ قشیری رضی الله عنہ کہتے ہیں: رسول اللہ ﷺ کے پاس جب کوئی چیز لائی جاتی تو آپ پوچھتے: ”صدقہ ہے یا ہدیہ؟“ اگر لوگ کہتے کہ صدقہ ہے تو آپ نہیں کھاتے اور اگر کہتے کہ ہدیہ ہے تو کھا لیتے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- بہز بن حکیم کی یہ حدیث حسن غریب ہے، ۲- اس باب میں سلمان، ابوہریرہ، انس، حسن بن علی، ابوعمیرہ ( معرف بن واصل کے دادا ہیں ان کا نام رشید بن مالک ہے ) ، میمون ( یا مہران ) ، ابن عباس، عبداللہ بن عمرو، ابورافع اور عبدالرحمٰن بن علقمہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- نیز یہ حدیث عبدالرحمٰن بن علقمة، سے بھی مروی ہے انہوں نے اسے عبدالرحمٰن بن أبي عقيل سے اور عبدالرحمٰن نے نبی ﷺ سے روایت کی ہے۔

Muawiya bin Haida Qushairi RA kehte hain: Rasool Allah SAW ke paas jab koi cheez laayi jaati to aap poochte: “Sadqa hai ya hadiya?” Agar log kehte ke sadqa hai to aap nahin khate aur agar kehte ke hadiya hai to kha lete. Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Behz bin Hakeem ki yeh hadees hasan ghareeb hai, 2- Is baab mein Salman, Abu Hurairah, Anas, Hasan bin Ali, Abu Umaira (Maroof bin Wasil ke dada hain in ka naam Rasheed bin Malik hai), Maimoon (ya Mehran), Ibn Abbas, Abdullah bin Amr, Abu Rafi aur Abdur Rahman bin Alqama RA se bhi ahadees aayi hain, 3- Neez yeh hadees Abdur Rahman bin Alqama, se bhi marvi hai unhon ne ise Abdur Rahman bin Abi Aqeel se aur Abdur Rahman ne Nabi SAW se riwayat ki hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا مَكِّيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، وَيُوسُفُ بْنُ يَعْقُوبَ الضُّبَعِيُّ السَّدُوسِيُّ، قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا بَهْزُ بْنُ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، قَالَ:‏‏‏‏ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أُتِيَ بِشَيْءٍ سَأَلَ أَصَدَقَةٌ هِيَ أَمْ هَدِيَّةٌ ؟ فَإِنْ قَالُوا:‏‏‏‏ صَدَقَةٌ لَمْ يَأْكُلْ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنْ قَالُوا:‏‏‏‏ هَدِيَّةٌ أَكَلَ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ سَلْمَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي عَمِيرَةَ جَدِّ مُعَرِّفِ بْنِ وَاصِلٍ وَاسْمُهُ رُشَيْدُ بْنُ مَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏وَمَيْمُونِ بْنِ مِهْرَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي رَافِعٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَلْقَمَةَ. وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ أَيْضًا، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَلْقَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي عَقِيلٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَجَدُّ بَهْزِ بْنِ حَكِيمٍ اسْمُهُ مُعَاوِيَةُ بْنُ حَيْدَةَ الْقُشَيْرِيُّ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَحَدِيثُ بَهْزِ بْنِ حَكِيمٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ.

Jami` at-Tirmidhi 657

Abu Rafi (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) sent a man from Banu Makhzun to collect charity, so he said to Abu Rafi, ‘Accompany me so that perhaps you may have some of it.’ So he said, ‘Not until I ask the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم).’ So he went to the Prophet (صلى هللا عليه و آله وسلم) to ask him, and he said, ‘Charity is not lawful for us, and to be the Mawda of a people to be the same as them.’ Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih.’ The name of Abu Rafi ( رضي الله تعالى عنه), the Mawla of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), is Aslam, and the son of Abi Rafi' is Ubaidullah bin Abi Rafi' (رضي الله تعالى عنه), the scribe of Ali bin Abi Talib ( رضي الله تعالى عنه).


Grade: Sahih

ابورافع رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے بنی مخزوم کے ایک شخص کو صدقہ کی وصولی پر بھیجا تو اس نے ابورافع سے کہا: تم میرے ساتھ چلو تاکہ تم بھی اس میں سے حصہ پاس کو، مگر انہوں نے کہا: نہیں، یہاں تک کہ میں جا کر رسول اللہ ﷺ سے پوچھ لوں، چنانچہ انہوں نے نبی اکرم ﷺ کے پاس جا کر پوچھا تو آپ نے فرمایا: ”ہمارے لیے صدقہ حلال نہیں، اور قوم کے موالی بھی قوم ہی میں سے ہیں“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- ابورافع نبی اکرم ﷺ کے مولیٰ ہیں، ان کا نام اسلم ہے اور ابن ابی رافع کا نام عبیداللہ بن ابی رافع ہے، وہ علی بن ابی طالب رضی الله عنہ کے منشی تھے۔

Abu Raaf’ رضی اللہ عنہ kehte hain ke Nabi-e-Akram صلی اللہ علیہ وسلم ne Bani Makhzum ke ek shakhs ko sadaqah ki wasuli per bheja to us ne Abu Raaf’ se kaha: Tum mere sath chalo taka tum bhi is mein se hissa paas ko, magar unhon ne kaha: Nahin, yahan tak ke main ja kar Rasool-ul-Allah صلی اللہ علیہ وسلم se puchh lun, chananche unhon ne Nabi-e-Akram صلی اللہ علیہ وسلم ke pass ja kar poocha to aap ne farmaya: ”Humare liye sadaqah halal nahin, aur qoum ke mawali bhi qoum hi mein se hain“ ۱؎۔ Imam Tirmidhi kehte hain: ۱- Yeh hadees hasan sahih hai, ۲- Abu Raaf’ Nabi-e-Akram صلی اللہ علیہ وسلم ke molai hain, un ka naam Aslam hai aur Ibn Abi Raaf’ ka naam Ubaidullah bin Abi Raaf’ hai, woh Ali bin Abi Talib رضی اللہ عنہ ke manshi the.

حَدَّثَنَا مُحَمّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، قَالَ:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ الْحَكَمِ، عَنْ ابْنِ أَبِي رَافِعٍ، عَنْ أَبِي رَافِعٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعَثَ رَجُلًا مِنْ بَنِي مَخْزُومٍ عَلَى الصَّدَقَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ لِأَبِي رَافِعٍ:‏‏‏‏ اصْحَبْنِي كَيْمَا تُصِيبَ مِنْهَا، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ لَا حَتَّى آتِيَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَسْأَلَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَانْطَلَقَ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَسَأَلَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّ الصَّدَقَةَ لَا تَحِلُّ لَنَا وَإِنَّ مَوَالِيَ الْقَوْمِ مِنْ أَنْفُسِهِمْ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبُو رَافِعٍ مَوْلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اسْمُهُ:‏‏‏‏ أَسْلَمُ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ أَبِي رَافِعٍ هُوَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي رَافِعٍ، ‏‏‏‏‏‏كَاتِبُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ.