Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that he heard the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) saying, ‘for one of you to go out early to gather firewood and carry it on his back so that he can give charity from it and be free of need from the people, is better for him than to ask a man who may give that to him or refuse. Indeed the upper hand (giving) is more virtuous than the lower hand (receiving), and begin with (those who are) your dependents.’ There are narrations on this topic from Hakim bin Hizam, Abu Sa'eed Al-Khudri, Az-Zubair bin A1-Awwam, Atiyyah As-Sa'di, Abdullah bin Mas'ud, Mas'ud bin Amr, Ibn Abbas, Thawban, Ziyad bin Al-Uarith A-Suda'i, Anas, Hubshi bin Junadah, Qabisah bin Mukhariq, Samurah, and Ibn Umar (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Haditth of Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Gharib Hadith. It is Gharib as a narration of Bayan from Qais.’
Grade: Sahih
ابوہریرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے سنا: ”تم میں سے کوئی شخص صبح سویرے جائے اور لکڑیوں کا گٹھر اپنی پیٹھ پر رکھ کر لائے اور اس میں سے ( یعنی اس کی قیمت میں سے ) صدقہ کرے اور اس طرح لوگوں سے بے نیاز رہے ( یعنی ان سے نہ مانگے ) اس کے لیے اس بات سے بہتر ہے کہ وہ کسی سے مانگے، وہ اسے دے یا نہ دے ۱؎ کیونکہ اوپر والا ہاتھ نیچے والے ہاتھ سے افضل ہے ۲؎، اور پہلے اسے دو جس کی تم خود کفالت کرتے ہو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوہریرہ کی حدیث حسن صحیح غریب ہے، ۲- وہ بیان کی حدیث سے جسے انہوں نے قیس سے روایت کی ہے غریب جانی جاتی ہے، ۳- اس باب میں حکیم بن حزام، ابو سعید خدری، زبیر بن عوام، عطیہ سعدی، عبداللہ بن مسعود، مسعود بن عمرو، ابن عباس، ثوبان، زیاد بن حارث صدائی، انس، حبشی بن جنادہ، قبیصہ بن مخارق، سمرہ اور ابن عمر رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔
Abo Hurairah (رضي الله تعالى عنه) kahte hain ke mein ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate suna: "Tum mein se koi shakhs subh sawere jaaye aur lakriyon ka guttthar apni peeth per rakh kar laaye aur us mein se ( yani us ki qimat mein se ) sadqa kare aur is tarah logoon se be niyaz rahe ( yani in se na maange ) is ke liye is baat se behtar hai ke woh kisi se maange, woh use de ya na de 1¹ kyon ke ooper wala hath niche wale hath se afzal hai 2¹, aur pehle usse do jis ki tum khud kifalat karte ho"۔ Imam Tirmidhi kahte hain: 1. Abo Hurairah ki hadees Hassan Sahih Garib hai, 2. woh bayan ki hadees se jise unhon ne Qais se riwayat ki hai Garib jaani jati hai, 3. is bab mein Hakeem bin Hizam, Abu Sa'eed Khudri, Zubair bin Awam, Atyah Sa'di, Abdullah bin Mas'ood, Mas'ood bin Amr, Ibn Abbas, Thuban, Ziyaad bin Haris Sada'i, Anas, Habshi bin Jinadah, Qabaisa bin Makhariq, Samrah aur Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain.
حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا أَبُو الْأَحْوَصِ، عَنْ بَيَانِ بْنِ بِشْرٍ، عَنْ قَيْسِ بْنِ أَبِي حَازِمٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، يَقُولُ: لَأَنْ يَغْدُوَ أَحَدُكُمْ فَيَحْتَطِبَ عَلَى ظَهْرِهِ فَيَتَصَدَّقَ مِنْهُ فَيَسْتَغْنِيَ بِهِ عَنِ النَّاسِ، خَيْرٌ لَهُ مِنْ أَنْ يَسْأَلَ رَجُلًا أَعْطَاهُ أَوْ مَنَعَهُ ذَلِكَ، فَإِنَّ الْيَدَ الْعُلْيَا أَفْضَلُ مِنَ الْيَدِ السُّفْلَى، وَابْدَأْ بِمَنْ تَعُولُ . قَالَ: وَفِي الْبَاب عَنْ حَكِيمِ بْنِ حِزَامٍ، وَأَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، وَالزُّبَيْرِ بْنِ الْعَوَّامِ، وَعَطِيَّةَ السَّعْدِيِّ، وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، وَمَسْعُودِ بْنِ عَمْرٍو، وَابْنِ عَبَّاسٍ، وَثَوْبَانَ، وَزِيَادِ بْنِ الْحَارِثِ الصُّدَائِيِّ، وَأَنَسٍ، وَحُبْشِيِّ بْنِ جُنَادَةَ، وَقَبِيصَةَ بْنِ مُخَارِقٍ، وَسَمُرَةَ، وَابْنِ عُمَرَ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ أَبِي هُرَيْرَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ، يُسْتَغْرَبُ مِنْ حَدِيثِ بَيَانٍ، عَنْ قَيْسٍ.