Jabir bin Abdullah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) went to Makkah in the Year of the Conquest, so he fasted until he reached Kura Al-Ghamim and the people were fasting with him. Then it was said to him, ‘the fast has become difficult for the people, and they are watching you to see what you will do. So after Asr, he called for a cup of water and drank it while the people were looking at him. Some of them broke the fast while some of them continued their fasting. It was conveyed to him that people were still fasting, so he said, ‘those are the disobedient.’ There are narrations on this topic from Ka'b bin Asim, Ibn Abbas, and Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Jabir (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith.’ It has been reported that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘it is not from righteousness to fast while traveling.’ The people of knowledge disagree over fasting while traveling. Some of the people of knowledge, among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others, held the view that breaking the fast is more virtuous. Some of them even thought that one has to repeat it if he fasted while traveling. Ahmad and Ishaq preferred breaking the fast when traveling. Some of the people of knowledge, among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others, said that if one has the strength and he fasts then that is good, and this is more virtuous, and if he breaks the fast then that is good. And this is the view of Sufyan Ath-Thawri, Malik bin Anas, and Abdullah bin Al-Mubarak (رضي الله تعالى عنهم). Ash-Shafi'i said, ‘the meaning of the saying of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), “It is not from righteousness to fast while traveling” and his saying when it was conveyed to him that people were fasting, “Those are the disobedient.” This refers to the case when the person's heart does not accept the permission that Allah (جَلَّ ذُو) granted, as for the one who thought that breaking the fast is allowed, and he fasted while he had the strength for that, then this is more preferable to me.’
Grade: Sahih
جابر بن عبداللہ رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ فتح مکہ کے سال مکہ کی طرف نکلے تو آپ نے روزہ رکھا، اور آپ کے ساتھ لوگوں نے بھی روزہ رکھا، یہاں تک کہ آپ کراع غمیم ۱؎ پر پہنچے تو آپ سے عرض کیا گیا کہ لوگوں پر روزہ رکھنا گراں ہو رہا ہے اور لوگ آپ کے عمل کو دیکھ رہے ہیں۔ ( یعنی منتظر ہیں کہ آپ کچھ کریں ) تو آپ نے عصر کے بعد ایک پیالہ پانی منگا کر پیا، لوگ آپ کو دیکھ رہے تھے، تو ان میں سے بعض نے روزہ توڑ دیا اور بعض رکھے رہے۔ آپ کو معلوم ہوا کہ کچھ لوگ ( اب بھی ) روزے سے ہیں، آپ نے فرمایا: ”یہی لوگ نافرمان ہیں“ ۲؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- جابر رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں کعب بن عاصم، ابن عباس اور ابوہریرہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- نبی اکرم ﷺ سے یہ بھی مروی ہے کہ آپ نے فرمایا: ”سفر میں روزہ رکھنا نیکی نہیں ہے“، ۴- سفر میں روزہ رکھنے کے سلسلے میں اہل علم کا اختلاف ہے، صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم کا خیال ہے کہ سفر میں روزہ نہ رکھنا افضل ہے، یہاں تک بعض لوگوں کی رائے ہے کہ جب وہ سفر میں روزہ رکھ لے تو وہ سفر سے لوٹنے کے بعد پھر دوبارہ رکھے، احمد اور اسحاق بن راہویہ نے بھی سفر میں روزہ نہ رکھنے کو ترجیح دی ہے۔ ۵- اور صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم کا کہنا ہے کہ اگر وہ طاقت پائے اور روزہ رکھے تو یہی مستحسن اور افضل ہے۔ سفیان ثوری، مالک بن انس اور عبداللہ بن مبارک اسی کے قائل ہیں، ۶- شافعی کہتے ہیں: نبی اکرم ﷺ کے قول ”سفر میں روزہ رکھنا نیکی نہیں“ اور جس وقت آپ کو معلوم ہوا کہ کچھ لوگ روزے سے ہیں تو آپ کا یہ فرمانا کہ ”یہی لوگ نافرمان ہیں“ ایسے شخص کے لیے ہے جس کا دل اللہ کی دی ہوئی رخصت اور اجازت کو قبول نہ کرے، لیکن جو لوگ سفر میں روزہ نہ رکھنے کو مباح سمجھتے ہوئے روزہ رکھے اور اس کی قوت بھی رکھتا ہو تو یہ مجھے زیادہ پسند ہے۔
Jaber bin Abdullah ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Fath Makkah ke saal Makkah ki taraf nikle to Aap ne roza rakha, aur Aap ke sath logoon ne bhi roza rakha, yahaan tak ke Aap Keraa-e-Ghameeem 1 par pahunche to Aap se arz kiya gaya ke logoon par roza rakhna gran ho raha hai aur log Aap ke amal ko dekh rahe hain. ( yani muntazir hain ke Aap kuchh karen) to Aap ne Asr ke baad ek piyala pani manga kar piya, log Aap ko dekh rahe the, to un mein se baaz ne roza tod diya aur baaz rakhe rahe. Aap ko maalum hua ke kuchh log ( ab bhi) rozay se hain, Aap ne farmaya: "Yahi log nafarman hain" 2. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Jaber (رضي الله تعالى عنه) ki hadees Hasan sahih hai, 2. is baab mein Ka'ab bin Aasim, Ibn Abbas aur Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain, 3. Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se yeh bhi marwi hai ke Aap ne farmaya: "Safar mein roza rakhna neeki nahin hai", 4. Safar mein roza rakhne ke silsile mein ahl ilm ka ikhtilaf hai, Sahaba e keraam waghaira hum mein se baaz ahl ilm ka khyal hai ke safar mein roza na rakhna afzal hai, yahaan tak baaz logon ki raay hai ke jab woh safar mein roza rakh le to woh safar se lautne ke baad phir dobara rakhe, Ahmed aur Ishaq bin Rahawiah ne bhi safar mein roza na rakhne ko tarjeeh di hai. 5. Aur Sahaba e keraam waghaira hum mein se baaz ahl ilm ka kahna hai ke agar woh taqat paye aur roza rakhe to yehi mustahsan aur afzal hai. Sufyan Thauri, Malik bin Anas aur Abdullah bin Mubarak isi ke qael hain, 6. Shafi'i kehte hain: Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke qoul "Safar mein roza rakhna neeki nahin" aur jis waqt Aap ko maalum hua ke kuchh log rozay se hain to Aap ka yeh farmana ke "Yahi log nafarman hain" aise shakhs ke liye hai jis ka dil Allah ki di hui rakhsat aur ijazat ko qabool na kare, lekin jo log safar mein roza na rakhne ko mubah samjhte hue roza rakhe aur is ki quwat bhi rakhta ho to yeh mujhe ziada pasand hai.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ إِلَى مَكَّةَ عَامَ الْفَتْحِ، فَصَامَ حَتَّى بَلَغَ كُرَاعَ الْغَمِيمِ وَصَامَ النَّاسُ مَعَهُ، فَقِيلَ لَهُ: إِنَّ النَّاسَ قَدْ شَقَّ عَلَيْهِمُ الصِّيَامُ، وَإِنَّ النَّاسَ يَنْظُرُونَ فِيمَا فَعَلْتَ، فَدَعَا بِقَدَحٍ مِنْ مَاءٍ بَعْدَ الْعَصْرِ، فَشَرِبَ وَالنَّاسُ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ، فَأَفْطَرَ بَعْضُهُمْ وَصَامَ بَعْضُهُمْ، فَبَلَغَهُ أَنَّ نَاسًا صَامُوا، فَقَالَ: أُولَئِكَ الْعُصَاةُ . قَالَ: وَفِي الْبَاب عَنْ كَعْبِ بْنِ عَاصِمٍ، وَابْنِ عَبَّاسٍ، وَأَبِي هُرَيْرَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ جَابِرٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَقَدْ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ: لَيْسَ مِنَ الْبِرِّ الصِّيَامُ فِي السَّفَرِ وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي الصَّوْمِ فِي السَّفَرِ، فَرَأَى بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، أَنَّ الْفِطْرَ فِي السَّفَرِ أَفْضَلُ، حَتَّى رَأَى بَعْضُهُمْ عَلَيْهِ الْإِعَادَةَ إِذَا صَامَ فِي السَّفَرِ. وَاخْتَارَ أَحْمَدُ، وَإِسْحَاق الْفِطْرَ فِي السَّفَرِ. وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ: إِنْ وَجَدَ قُوَّةً فَصَامَ فَحَسَنٌ، وَهُوَ أَفْضَلُ، وَإِنْ أَفْطَرَ فَحَسَنٌ، وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، وَمَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُبَارَكِ. وقَالَ الشَّافِعِيُّ: وَإِنَّمَا مَعْنَى قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَيْسَ مِنَ الْبِرِّ الصِّيَامُ فِي السَّفَرِ ، وَقَوْلِهِ حِينَ بَلَغَهُ أَنَّ نَاسًا صَامُوا، فَقَالَ: أُولَئِكَ الْعُصَاةُ ، فَوَجْهُ هَذَا إِذَا لَمْ يَحْتَمِلْ قَلْبُهُ قَبُولَ رُخْصَةِ اللَّهِ، فَأَمَّا مَنْ رَأَى الْفِطْرَ مُبَاحًا وَصَامَ وَقَوِيَ عَلَى ذَلِكَ فَهُوَ أَعْجَبُ إِلَيَّ