10.
The Book on Jana''iz (Funerals)
١٠-
كتاب الجنائز عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
45
Chapter: What Has Been Related About Where The Imam Is To Stand For the Man And For The Women
٤٥
باب مَا جَاءَ أَيْنَ يَقُومُ الإِمَامُ مِنَ الرَّجُلِ وَالْمَرْأَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
abī ghālibin | Hazur al-Bahli | Saduq (truthful) but makes mistakes |
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
‘abd al-wārith bn sa‘īdin | Abd al-Warith ibn Sa'id al-'Anbari | Trustworthy, Firm |
anasin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
abī ghālibin | Hazur al-Bahli | Saduq (truthful) but makes mistakes |
ghālibin | Hazur al-Bahli | Saduq (truthful) but makes mistakes |
hammāmin | Hammam ibn Yahya al-Awdi | Thiqah (Trustworthy) |
sa‘īd bn ‘āmirin | Sa'id ibn 'Amir al-Dab'i | Trustworthy |
hammāmin | Hammam ibn Yahya al-Awdi | Thiqah (Trustworthy) |
‘abd al-lah bn munīrin | Abdullah ibn Munir al-Marwazi | Trustworthy |
wakī‘un | Wakee' ibn al-Jarrah al-Ra'asi | Trustworthy Hafez Imam |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَبِي غَالِبٍ | حزور الباهلي | صدوق يخطئ |
أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ | عبد الوارث بن سعيد العنبري | ثقة ثبت |
أَنَسٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
أَبِي غَالِبٍ | حزور الباهلي | صدوق يخطئ |
غَالِبٍ | حزور الباهلي | صدوق يخطئ |
هَمَّامٍ | همام بن يحيى العوذي | ثقة |
سَعِيدِ بْنِ عَامِرٍ | سعيد بن عامر الضبعي | ثقة |
هَمَّامٍ | همام بن يحيى العوذي | ثقة |
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُنِيرٍ | عبد الله بن منير المروزي | ثقة |
وَكِيعٌ | وكيع بن الجراح الرؤاسي | ثقة حافظ إمام |
Jami` at-Tirmidhi 1034
Abu Ghalib narrated, ‘I prayed for the funeral of a man with Anas bin Malik ( رضي الله تعالى عنه), so he stood parallel to his head. Then they came with the body of a woman from the Quraish. They said, ‘O Abu Hamzah (رضي الله تعالى عنه) perform the prayer for her.’ So he stood parallel to her waist. Al-Ala bin Ziyad said to him, ‘iIs this how you saw the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) standing in the place for the funeral as you did for her, and for a place that you stood for the man?’ He said, ‘yes.’ When he was finished he said, ‘Remember (this)’.’ There is something about this topic from Samurah (رضي الله تعالى عنه). Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith of Anas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ Others have reported it similarly from Hammam. Waki' reported this Hadith from Hammam but he made a mistake in it, he said, “from Ghalib, from Anas (رضي الله تعالى عنه)” and what is correct is “from Abu Ghalib.” Abdul-Warith bin Sa'eed, and others, reported this Hadith from Abu Ghalib the same as Hammam did. They disagree over the name of this Abu Ghalib. Some of them said his name is Nafi' and they also say it was Rafi'. Some of the people of knowledge followed this, and it is the view of Ahmad and Ishaq.
Grade: Sahih
ابوغالب کہتے ہیں کہ میں نے انس بن مالک کے ساتھ ایک آدمی کی نماز جنازہ پڑھی تو وہ اس کے سر کے سامنے کھڑے ہوئے۔ پھر لوگ قریش کی ایک عورت کا جنازہ لے کر آئے اور کہا: ابوحمزہ! اس کی بھی نماز جنازہ پڑھا دیجئیے، تو وہ چارپائی کے بیچ میں یعنی عورت کی کمر کے سامنے کھڑے ہوئے، تو ان سے علاء بن زیاد نے پوچھا: آپ نے نبی اکرم ﷺ کو عورت اور مرد کے جنازے میں اسی طرح کھڑے ہوتے دیکھا ہے۔ جیسے آپ کھڑے ہوئے تھے؟ تو انہوں نے کہا: ہاں ۱؎۔ اور جب جنازہ سے فارغ ہوئے تو کہا: اس طریقہ کو یاد کر لو۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- انس کی یہ حدیث حسن ہے، ۲- اور کئی لوگوں نے بھی ہمام سے اسی کے مثل روایت کی ہے۔ وکیع نے بھی یہ حدیث ہمام سے روایت کی ہے، لیکن انہیں وہم ہوا ہے۔ انہوں نے «عن غالب عن أنس» کہا ہے اور صحیح «عن ابی غالب» ہے، عبدالوارث بن سعید اور دیگر کئی لوگوں نے ابوغالب سے روایت کی ہے جیسے ہمام کی روایت ہے، ۳- اس باب میں سمرہ سے بھی روایت ہے، ۴- بعض اہل علم اسی طرف گئے ہیں۔ اور یہی احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی قول ہے۔ فائدہ ۱؎: اس حدیث سے معلوم ہوا کہ عورت کی نماز جنازہ ہو تو امام اس کی کمر کے پاس کھڑا ہو گا، اور امام کو مرد کے سر کے بالمقابل کھڑا ہونا چاہیئے کیونکہ انس بن مالک نے عبداللہ بن عمیر کا جنازہ ان کے سر کے پاس ہی کھڑے ہو کر پڑھایا تھا اور علاء بن زیاد کے پوچھنے پر انہوں نے کہا تھا کہ میں نے نبی اکرم ﷺ کو ایسے ہی کرتے دیکھا ہے۔
Abu Ghalib kehte hain ke main ne انس bin Malik ke sath aik aadamı ki namaz janaza parhi to woh us ke sar ke samne kharey hue. Phir log Quraish ki ek aurat ka janaza le kar aaye aur kaha: Abu Hamza! Is ki bhi namaz janaza parh dijiye, to woh charpai ke beech mein yani aurat ki kamar ke samne kharey hue, to un se Alaa bin Ziad ne poocha: Aap ne Nabi e Akram صلى الله عليه وسلم ko aurat aur mard ke janaze mein isi tarah kharey hote dekha? Jaise aap kharey hue the? To unhon ne kaha: Haan ۱؎. Aur jab janaza se farigh hue to kaha: Is tariqe ko yaad kar lo. Imam Tirmidhi kehte hain: ۱- انس ki yeh hadeeth hasan hai, ۲- aur kai logoon ne bhi Hammam se isi ke misl riwayat ki hai. Wakee’ ne bhi yeh hadeeth Hammam se riwayat ki hai, lekin unhen waham hua hai. Unhon ne «عن غالب عن أنس» kaha hai aur sahih «عن ابی غالب» hai, Abdul Warith bin Saeed aur degar kai logoon ne Abu Ghalib se riwayat ki hai jaise Hammam ki riwayat hai, ۳- Is baab mein Samra se bhi riwayat hai, ۴- Baaz ahl-e-ilm isi taraf gaye hain. Aur yehi Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ka bhi qoul hai. Fayda ۱؎: Is hadeeth se maloom hua ke aurat ki namaz janaza ho to imam us ki kamar ke pas kharey hoga, aur imam ko mard ke sar ke bal-muqabil kharey hona chahiye kyun ke انس bin Malik ne Abdullah bin Umayr ka janaza un ke sar ke pas hi kharey ho kar parhaya tha aur Alaa bin Ziad ke poochhne par unhon ne kaha tha ke main ne Nabi e Akram صلى الله عليه وسلم ko aise hi karte dekha hai.
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُنِيرٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَامِرٍ، عَنْ هَمَّامٍ، عَنْ أَبِي غَالِبٍ، قَالَ: صَلَّيْتُ مَعَ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ عَلَى جَنَازَةِ رَجُلٍ، فَقَامَ حِيَالَ رَأْسِهِ، ثُمَّ جَاءُوا بِجَنَازَةِ امْرَأَةٍ مِنْ قُرَيْشٍ، فَقَالُوا: يَا أَبَا حَمْزَةَ، صَلِّ عَلَيْهَا، فَقَامَ حِيَالَ وَسَطِ السَّرِيرِ، فَقَالَ لَهُ الْعَلَاءُ بْنُ زِيَادٍ: هَكَذَا رَأَيْتَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَامَ عَلَى الْجَنَازَةِ مُقَامَكَ مِنْهَا، وَمِنَ الرَّجُلِ مُقَامَكَ مِنْهُ، قَالَ: نَعَمْ، فَلَمَّا فَرَغَ، قَالَ: احْفَظُوا . وَفِي الْبَاب: عَنْ سَمُرَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ أَنَسٍ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ، وَقَدْ رَوَى غَيْرُ وَاحِدٍ، عَنْ هَمَّامٍ مِثْلَ هَذَا، وَرَوَى وَكِيعٌ هَذَا الْحَدِيثَ، عَنْ هَمَّامٍ فَوَهِمَ فِيهِ، فَقَالَ: عَنْ غَالِبٍ، عَنْ أَنَسٍ، وَالصَّحِيحُ عَنْ أَبِي غَالِبٍ، وَقَدْ رَوَى هَذَا الْحَدِيثَ عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ، وَغَيْرُ وَاحِدٍ، عَنْ أَبِي غَالِبٍ مِثْلَ رِوَايَةِ هَمَّامٍ، وَاخْتَلَفُوا فِي اسْمِ أَبِي غَالِبٍ هَذَا، فَقَالَ بَعْضُهُمْ: يُقَالُ: اسْمُهُ نَافِعٌ، وَيُقَالُ: رَافِعٌ، وَقَدْ ذَهَبَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، وَهُوَ قَوْلُ: أَحْمَدَ، وَإِسْحَاق.