13.
The Book on Divorce and Li'an
١٣-
كتاب الطلاق واللعان عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
2
Chapter: What has been related about a man who divorces his wife irrevocably
٢
باب مَا جَاءَ فِي الرَّجُلِ يُطَلِّقُ امْرَأَتَهُ الْبَتَّةَ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
jaddih | Rukana bin Abd Yazid Al-Qurashi | Sahabi |
abīh | Ali ibn Yazid al-Qurashi | Acceptable |
‘abd al-lah bn yazīd bn rukānah | Abdullah bin Ali Al-Qurashi | Accepted |
al-zubayr bn sa‘īdin | Al-Zubayr ibn Sa'id al-Qurashi | Weak in Hadith |
jarīr bn ḥāzimin | Jarir ibn Hazim al-Azdi | Trustworthy |
qabīṣah | Qubaysah ibn Uqbah al-Suwa'i | Thiqah (Trustworthy) |
hannādun | Hannad ibn al-Sari al-Tamimi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
جَدِّهِ | ركانة بن عبد يزيد القرشي | صحابي |
أَبِيهِ | علي بن يزيد القرشي | مقبول |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ رُكَانَةَ | عبد الله بن علي القرشي | مقبول |
الزُّبَيْرِ بْنِ سَعِيدٍ | الزبير بن سعيد القرشي | ضعيف الحديث |
جَرِيرِ بْنِ حَازِمٍ | جرير بن حازم الأزدي | ثقة |
قَبِيصَةُ | قبيصة بن عقبة السوائي | ثقة |
هَنَّادٌ | هناد بن السري التميمي | ثقة |
Jami` at-Tirmidhi 1177
Abdullah bin Yazid bin Rukanah narrated from his father, from his grandfather who said, ‘O Apostle of Allah (صلى هللا عليه و آله وسلم)! I irrevocably divorced my wife.’ So, he said, ‘what did you intend by that?’ I said, ‘one (divorce).’ He said, ‘(Do you swear) By Allah (جَلَّ ذُو)?’ I said, ‘By Allah.’ He said, ‘then it is as you intended.’ Imam Tirmidhi said, ‘we do not know of this Hadith except from this route. I asked Muhammad about this Hadith and he said, ‘there is some confusion (Idtirab) in it, and it has been reported from Ikrimah, from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) that Rukanah divorced his wife three times.’ The people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others differ over the irrevocable divorce. It has been related from Umar bin Al-Khattab (رضي الله تعالى عنه) that he counted the irrevocable divorce as one, and it has been related from Ali (رضي الله تعالى عنه) that he considered it three. Some of the people of knowledge said it depends on the intention of the man, if he intended one then it is one, and if he intended three then it is three, and if he intended two then it will only count as one. This is the view of Sufyan Ath-Thawri and the people of Al-Kufah. Malik bin Anas said about the irrevocable divorce: If he had gone into her, then it is three divorces. Shafi'i said, “If he intended one then it is one, and he is able to return, and if he intended two then it is two, and if he intended three then it is three.”
Grade: Da'if
رکانہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے نبی اکرم ﷺ کے پاس آ کر عرض کیا: اللہ کے رسول! میں نے اپنی بیوی کو قطعی طلاق ( بتّہ ) دی ہے۔ آپ نے فرمایا: ”تم نے اس سے کیا مراد لی تھی؟“، میں نے عرض کیا: ایک طلاق مراد لی تھی، آپ نے پوچھا: ”اللہ کی قسم؟“ میں نے کہا: اللہ کی قسم! آپ نے فرمایا: ”تو یہ اتنی ہی ہے جتنی کا تم نے ارادہ کیا تھا“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- اس حدیث کو ہم صرف اسی طریق سے جانتے ہیں، ۲- میں نے محمد بن اسماعیل بخاری سے اس حدیث کے بارے میں پوچھا تو انہوں نے کہا: اس میں اضطراب ہے، عکرمہ سے روایت ہے کہ ابن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں رکانہ نے اپنی بیوی کو تین طلاقیں دی تھیں، ۳- اہل علم صحابہ کرام وغیرہم میں سے عمر بن خطاب رضی الله عنہ سے مروی ہے کہ انہوں نے طلاق بتہ کو ایک طلاق قرار دی ہے، ۴- اور علی رضی الله عنہ سے مروی ہے انہوں نے اسے تین طلاق قرار دی ہے، ۵- بعض اہل علم کہتے ہیں کہ اس سلسلے میں آدمی کی نیت کا اعتبار ہو گا۔ اگر اس نے ایک کی نیت کی ہے تو ایک ہو گی اور اگر تین کی کی ہے تو تین ہو گی۔ اور اگر اس نے دو کی نیت کی ہے تو صرف ایک شمار ہو گی۔ یہی ثوری اور اہل کوفہ کا قول ہے، ۶- مالک بن انس قطعی طلاق ( بتّہ ) کے بارے میں کہتے ہیں کہ اگر عورت ایسی ہے کہ اس کے ساتھ دخول ہو چکا ہے تو طلاق بتّہ تین طلاق شمار ہو گی، ۷- شافعی کہتے ہیں: اگر اس نے ایک کی نیت کی ہے تو ایک ہو گی اور اسے رجعت کا اختیار ہو گا۔ اگر دو کی نیت کی ہے تو دو ہو گی اور اگر تین کی نیت کی ہے تو تین شمار ہو گی۔
Rukanah Radiyallahu anhu kehte hain ke main ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pass a kar arz kiya: Allah ke Rasool! Main ne apni biwi ko qata'i talaq (bitta) de di hai. Aap ne farmaya: 'Tum ne is se kya murad li thi?' main ne arz kiya: Ek talaq murad li thi, aap ne poocha: 'Allah ki qasam?' main ne kaha: Allah ki qasam! Aap ne farmaya: 'To yeh itni hi hai jitni ka tum ne irada kiya tha'۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Is hadith ko hum sirf isi tareeqe se jaante hain, 2- Main ne Muhammad bin Ismail Bukhari se is hadith ke baare mein poocha to unhon ne kaha: Is mein iztarab hai, Ikramah se riwayat hai ke Ibn Abbas Radiyallahu anhuma kehte hain Rukanah ne apni biwi ko teen talaqein de thi, 3- Ahl-e-ilm Sahaba-e-kuram wa-ghairhum mein se Umar bin Khattab Radiyallahu anhu se marwi hai ke unhon ne talaq bitta ko ek talaq qarar di hai, 4- Aur Ali Radiyallahu anhu se marwi hai unhon ne isse teen talaq qarar di hai, 5- Baaz ahl-e-ilm kehte hain ke is silsile mein aadmi ki niyyat ka itbar hoga. Agar us ne ek ki niyyat ki hai to ek hogi aur agar teen ki ki hai to teen hogi. Aur agar us ne do ki niyyat ki hai to sirf ek shumar hogi. Yehi Thouri aur ahl-e-Kufa ka qoul hai, 6- Malik bin Anas qata'i talaq (bitta) ke baare mein kehte hain ke agar aurat aisi hai ke us ke sath dkhul ho chuka hai to talaq bitta teen talaq shumar hogi, 7- Shafi'i kehte hain: Agar us ne ek ki niyyat ki hai to ek hogi aur usse ruj'at ka ikhtiyar hoga. Agar do ki niyyat ki hai to do hogi aur agar teen ki niyyat ki hai to teen shumar hogi.
حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا قَبِيصَةُ، عَنْ جَرِيرِ بْنِ حَازِمٍ، عَنْ الزُّبَيْرِ بْنِ سَعِيدٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ رُكَانَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، قَالَ: أَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنِّي طَلَّقْتُ امْرَأَتِيَ الْبَتَّةَ، فَقَالَ: مَا أَرَدْتَ بِهَا ؟ قُلْتُ: وَاحِدَةً، قَالَ: وَاللَّهِ ؟ قُلْتُ: وَاللَّهِ، قَالَ: فَهُوَ مَا أَرَدْتَ . قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ لَا نَعْرِفُهُ، إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، وَسَأَلْتُ مُحَمَّدًا عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ، فَقَالَ: فِيهِ اضْطِرَابٌ وَيُرْوَى، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رُكَانَةَ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ ثَلَاثًا، وَقَدِ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ، مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ فِي طَلَاقِ الْبَتَّةِ، فَرُوِيَ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، أَنَّهُ جَعَلَ الْبَتَّةَ وَاحِدَةً وَرُوِيَ، عَنْ عَلِيٍّ أَنَّهُ جَعَلَهَا ثَلَاثًا، وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ: فِيهِ نِيَّةُ الرَّجُلِ، إِنْ نَوَى وَاحِدَةً فَوَاحِدَةٌ، وَإِنْ نَوَى ثَلَاثًا فَثَلَاثٌ، وَإِنْ نَوَى ثِنْتَيْنِ لَمْ تَكُنْ إِلَّا وَاحِدَةً، وَهُوَ قَوْلُ: الثَّوْرِيِّ، وَأَهْلِ الْكُوفَةِ، وقَالَ: مَالِكُ بْنُ أَنَسٍ فِي الْبَتَّةِ: إِنْ كَانَ قَدْ دَخَلَ بِهَا فَهِيَ ثَلَاثُ تَطْلِيقَاتٍ، وقَالَ الشَّافِعِيُّ: إِنْ نَوَى وَاحِدَةً فَوَاحِدَةٌ يَمْلِكُ الرَّجْعَةَ، وَإِنْ نَوَى ثِنْتَيْنِ فَثِنْتَانِ، وَإِنْ نَوَى ثَلَاثًا فَثَلَاثٌ.