15.
The Chapters On Judgements From The Messenger of Allah
١٥-
كتاب الأحكام عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


15
Chapter: What Has Been Related About A LifeLong Gift (Al-'Umra)

١٥
باب مَا جَاءَ فِي الْعُمْرَى

NameFameRank
jābirin Jabir ibn Abd Allah al-Ansari Sahabi
abī slmh Abu Salamah ibn Abdur-Rahman az-Zuhri Trustworthy Imam, prolific narrator
ibn shihābin Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
mālikun Malik ibn Anas al-Asbahi Head of the meticulous scholars and the greatest of the scrupulous
al-zuhrī Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
ma‘nun Ma'n ibn Isa al-Qazzaz Thiqah Thabat
al-anṣārī Ishaq ibn Musa al-Ansari Trustworthy, Pious
ma‘marun Muammar ibn Abi Amr al-Azdi Trustworthy, Upright, Excellent
الأسمالشهرةالرتبة
جَابِرٍ جابر بن عبد الله الأنصاري صحابي
أَبِي سَلَمَةَ أبو سلمة بن عبد الرحمن الزهري ثقة إمام مكثر
ابْنِ شِهَابٍ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
مَالِكٌ مالك بن أنس الأصبحي رأس المتقنين وكبير المتثبتين
الزُّهْرِيِّ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
مَعْنٌ معن بن عيسى القزاز ثقة ثبت
الْأَنْصَارِيُّ إسحاق بن موسى الأنصاري ثقة متقن
مَعْمَرٌ معمر بن أبي عمرو الأزدي ثقة ثبت فاضل

Jami` at-Tirmidhi 1350

Jabir narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whichever man is given a lifelong gift for himself and his offspring, then it belongs to the one whom it was given, it does not return to the one who gave it, for he has given a gift which shall be included in the inheritance.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. This is how it was reported from Ma'mar and others from Az-Zuhri, like the narration of Malik (a narrator in the chain of this Hadith). Some of them reported it from Az-Zuhri, without mentioning ‘and his offspring’ in it. And this Hadith has been reported through more than one route from Jabir (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) who said, ‘the lifelong gift is permitted for its inhabitant.’ And it does not contain, ‘and his offspring.’ This Hadith is acted upon according to some of the people of knowledge. They said that when he says, ‘it is for you as long as you live, and for your offspring,’ then it is his for life, it does not return to the first person. When he does not say, ‘for your offspring’ then it returns to the first person when the one to whom it was given to dies. This is the view of Malik bin Anas and Ash-Shafi'i. It has been reported through more than one route that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the lifelong gift is permitted for its inhabitant’ and this is acted upon according to some of the people of knowledge, in that they said, ‘when the one it was given to dies, then it is an inheritance of his, even if it was not allotted for his offspring.’ This is the view of Sufyan Ath-Thawri, Ahmad, and Ishaq.


Grade: Sahih

جابر رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جس آدمی کو عمریٰ دیا گیا وہ اس کا ہے اور اس کے گھر والوں یعنی ورثاء کا ہے کیونکہ وہ اسی کا ہو جاتا ہے جس کو دیا جاتا ہے، عمری دینے والے کی طرف نہیں لوٹتا ہے اس لیے کہ اس نے ایسا عطیہ دیا ہے جس میں میراث ثابت ہو گئی ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اور اسی طرح معمر اور دیگر کئی لوگوں نے زہری سے مالک کی روایت ہی کی طرح روایت کی ہے اور بعض نے زہری سے روایت کی ہے، مگر اس نے اس میں «ولعقبه» کا ذکر نہیں کیا ہے، ۳- اور یہ حدیث اس کے علاوہ اور بھی سندوں سے جابر سے مروی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”عمریٰ جس کو دیا جاتا ہے اس کے گھر والوں کا ہو جاتا ہے“ اور اس میں «لعقبه» کا ذکر نہیں ہے۔ یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۴- بعض اہل علم کا اسی پر عمل ہے، یہ لوگ کہتے ہیں کہ جب دینے والا یہ کہے کہ یہ تیری عمر تک تیرا ہے اور تیرے بعد تیری اولاد کا ہے تو یہ اسی کا ہو گا جس کو دیا گیا ہے۔ اور دینے والے کے پاس لوٹ کر نہیں جائے گا اور جب وہ یہ نہ کہے کہ ( تیری اولاد ) کا بھی ہے تو جسے دیا گیا ہے اس کے مرنے کے بعد دینے والے کا ہو جائے گا۔ مالک بن انس اور شافعی کا یہی قول ہے ۱؎، ۵- اور دیگر کئی سندوں سے مروی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”عمریٰ جسے دیا گیا ہے اس کے گھر والوں کا ہو جائے گا“، ۶- بعض اہل علم کا اسی پر عمل ہے۔ وہ کہتے ہیں: جس کو گھر دیا گیا ہے اس کے مرنے کے بعد وہ گھر اس کے وارثوں کا ہو جائے گا اگرچہ اس کے وارثوں کو نہ دیا گیا ہو۔ سفیان ثوری، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا یہی قول ہے ۲؎۔

Jabir (رضي الله تعالى عنه) se Riwayat hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Farmaya: "Jis Aadmi ko Umri Diya Gaya woh us ka hai aur us ke Ghar Walon yani Warasa ka hai kyunke woh usi ka ho jata hai jis ko Diya Jata hai, Umri Dene Wale ki taraf nahin Lautata hai is liye ke us ne Aisa Atyah Diya hai jis mein Miras Sabit ho gayi hai"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh Hadis Hasan Sahih hai, 2. aur isi tarah Muammer aur di gar kayi logoon ne Zohri se Malik ki Riwayat hi tarah Riwayat ki hai aur baaz ne Zohri se Riwayat ki hai, magar us ne is mein "Laqbah" ka Zikr nahin kiya hai, 3. aur yeh Hadis is ke alawa aur bhi Sunadon se Jaber se Marwi hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Farmaya: "Umri jis ko Diya Jata hai us ke Ghar Walon ka ho jata hai" aur is mein "Laqbah" ka Zikr nahin hai. Yeh Hadis Hasan Sahih hai, 4. Baaz Ahal ilm ka isi par amal hai, yeh log kehte hain ke jab dene wala yeh kahe ke yeh teri umr tak tera hai aur tere bad teri Olad ka hai to yeh usi ka ho ga jis ko Diya Gaya hai. Aur dene wale ke pas loot kar nahin jaye ga aur jab woh yeh na kahe ke (teri Olad) ka bhi hai to jise Diya Gaya hai us ke marne ke bad dene wale ka ho jaye ga. Malik bin Anas aur Shafi'i ka yehi Qol hai 1‼, 5. aur di gar kayi Sunadon se Marwi hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Farmaya: "Umri jise Diya Gaya hai us ke Ghar Walon ka ho jaye ga", 6. Baaz Ahal ilm ka isi par amal hai. Woh kehte hain: jis ko Ghar Diya Gaya hai us ke marne ke bad woh Ghar us ke Warison ka ho jaye ga agarchh us ke Warison ko na Diya gaya ho. Sufyan Thori, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ka yehi Qol hai 2‼.

حَدَّثَنَا الْأَنْصَارِيُّ، حَدَّثَنَا مَعْنٌ،‏‏‏‏ حَدَّثَنَا مَالِكٌ،‏‏‏‏ عَنْ ابْنِ شِهَابٍ،‏‏‏‏ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ جَابِرٍ،‏‏‏‏ أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَيُّمَا رَجُلٍ أُعْمِرَ عُمْرَى لَهُ وَلِعَقِبِهِ،‏‏‏‏ فَإِنَّهَا لِلَّذِي يُعْطَاهَا لَا تَرْجِعُ إِلَى الَّذِي أَعْطَاهَا لِأَنَّهُ أَعْطَى عَطَاءً وَقَعَتْ فِيهِ الْمَوَارِيثُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ،‏‏‏‏ وَهَكَذَا رَوَى مَعْمَرٌ وَغَيْرُ وَاحِدٍ،‏‏‏‏ عَنْ الزُّهْرِيِّ،‏‏‏‏ مِثْلَ رِوَايَةِ مَالِكٍ،‏‏‏‏ وَرَوَى بَعْضُهُمْ عَنْ الزُّهْرِيِّ،‏‏‏‏ وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ وَلِعَقِبِهِ،‏‏‏‏ وَرُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ،‏‏‏‏ عَنْ جَابِرٍ،‏‏‏‏ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ الْعُمْرَى جَائِزَةٌ لِأَهْلِهَا وَلَيْسَ فِيهَا لِعَقِبِهِ ،‏‏‏‏ وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ،‏‏‏‏ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ قَالُوا:‏‏‏‏ إِذَا قَالَ:‏‏‏‏ هِيَ لَكَ حَيَاتَكَ وَلِعَقِبِكَ،‏‏‏‏ فَإِنَّهَا لِمَنْ أُعْمِرَهَا،‏‏‏‏ لَا تَرْجِعُ إِلَى الْأَوَّلِ،‏‏‏‏ وَإِذَا لَمْ يَقُلْ لِعَقِبِكَ،‏‏‏‏ فَهِيَ رَاجِعَةٌ إِلَى الْأَوَّلِ إِذَا مَاتَ الْمُعْمَرُ،‏‏‏‏ وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ،‏‏‏‏ وَالشَّافِعِيِّ،‏‏‏‏ وَرُوِيَ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ،‏‏‏‏ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ الْعُمْرَى جَائِزَةٌ لِأَهْلِهَا ،‏‏‏‏ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ قَالُوا:‏‏‏‏ إِذَا مَاتَ الْمُعْمَرُ،‏‏‏‏ فَهُوَ لِوَرَثَتِهِ،‏‏‏‏ وَإِنْ لَمْ تُجْعَلْ لِعَقِبِهِ،‏‏‏‏ وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ،‏‏‏‏ وَأَحْمَدَ،‏‏‏‏ وَإِسْحَاق.