15.
The Chapters On Judgements From The Messenger of Allah
١٥-
كتاب الأحكام عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


26
Chapter: What Has Been Related About The Case Of Two Men And One Of Them Lives Downstream From The Other

٢٦
باب مَا جَاءَ فِي الرَّجُلَيْنِ يَكُونُ أَحَدُهُمَا أَسْفَلَ مِنَ الآخَرِ فِي الْمَاءِ

NameFameRank
‘abd al-lah bn al-zubayr Abdullah ibn al-Zubayr al-Asadi Sahabi
‘urwah Urwah ibn al-Zubayr al-Asadi Trustworthy, Jurist, Famous
al-zuhrī Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
wayūnus Younus ibn Yazid al-Aylee Trustworthy
al-layth Al-Layth ibn Sa'd Al-Fahmi Trustworthy, Sound, Jurist, Imam, Famous
‘abd al-lah bn al-zubayr Abdullah ibn al-Zubayr al-Asadi Sahabi
‘abd al-lah bn wahbin Abdullah ibn Wahab al-Qurashi Trustworthy Hafez
al-zubayr Al-Zubayr ibn al-Awwam al-Asadi Companion
‘urwah Urwah ibn al-Zubayr al-Asadi Trustworthy, Jurist, Famous
‘urwah bn al-zubayr Urwah ibn al-Zubayr al-Asadi Trustworthy, Jurist, Famous
ibn shihābin Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
al-layth Al-Layth ibn Sa'd Al-Fahmi Trustworthy, Sound, Jurist, Imam, Famous
al-zuhrī Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
shu‘ayb bn abī ḥamzah Shu'ayb ibn Abi Hamza al-Umawi Trustworthy, حافظ (Preserver of Hadith), Pious
qutaybah Qutaybah ibn Sa'id al-Thaqafi Trustworthy, Firm
الأسمالشهرةالرتبة
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ عبد الله بن الزبير الأسدي صحابي
عُرْوَةَ عروة بن الزبير الأسدي ثقة فقيه مشهور
الزُّهْرِيِّ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
وَيُونُسُ يونس بن يزيد الأيلي ثقة
اللَّيْثِ الليث بن سعد الفهمي ثقة ثبت فقيه إمام مشهور
عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ عبد الله بن الزبير الأسدي صحابي
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ عبد الله بن وهب القرشي ثقة حافظ
الزُّبَيْرِ الزبير بن العوام الأسدي صحابي
عُرْوَةَ عروة بن الزبير الأسدي ثقة فقيه مشهور
عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ عروة بن الزبير الأسدي ثقة فقيه مشهور
ابْنِ شِهَابٍ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
اللَّيْثُ الليث بن سعد الفهمي ثقة ثبت فقيه إمام مشهور
الزُّهْرِيِّ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
شُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ شعيب بن أبي حمزة الأموي ثقة حافظ متقن
قُتَيْبَةُ قتيبة بن سعيد الثقفي ثقة ثبت

Jami` at-Tirmidhi 1363

Narrated 'Abdullah bin Az-Zubair: A man from the Ansar disputed with Az-Zubair before the Messenger of Allah (ﷺ) about the canals of Harrah which they used to irrigate the date palms. The Ansari said: 'Let the water pass'. But he refused, So they brought their dispute to the Messenger of Allah (ﷺ). The Messenger of Allah (ﷺ) said to Az-Zubair: 'O Zubair! Irrigate (your land) then let the water pass to you neighbor.' The Ansari became angry and said:'[O Messenger of Allah!] Is this because he is your aunt's son?' The face of the Messenger of Allah (ﷺ) changed color. Then he said: 'O Zubair! Irrigate (your land) and then withhold the water until it reaches the walls.' Az-Zubair said: 'By Allah! I think that this Ayah was revealed about that: But no, by your Lord, they can have no Faith until they make you (O Muhammad) judge in all disputes between them, and find in themselves no resistance against your decisions and accept (them) with full submission.' Imam Tirmidhi says: 1. This Hadith is Hasan Sahih. 2. Shu'ayb bin Abi Hamzah narrated it from Zuhri, Zuhri narrated it from Urwah bin Zubair, and Urwah narrated it from Zubair. Shu'ayb did not mention Abdullah bin Zubair as an intermediary. And Abdullah bin Wahb narrated it from Laith and Yunus just as the first Hadith, and both of them narrated it from Zuhri, Zuhri narrated it from Urwah, and Urwah narrated it from Abdullah bin Zubair.


Grade: Sahih

عبداللہ بن زبیر رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ ایک انصاری نے رسول اللہ ﷺ کے پاس زبیر سے حرہ کی نالیوں کے بارے میں جس سے لوگ اپنے کھجور کے درخت سینچتے تھے جھگڑا کیا، انصاری نے زبیر سے کہا: پانی چھوڑ دو تاکہ بہتا رہے، زبیر نے اس کی بات نہیں مانی، تو دونوں نے رسول اللہ کی خدمت میں اپنا قضیہ پیش کیا۔ رسول اللہ ﷺ نے زبیر سے فرمایا: ”زبیر! ( تم اپنے کھیت کو ) سیراب کر لو، پھر اپنے پڑوسی کے لیے پانی چھوڑ دو“، ( یہ سن کر ) انصاری غصہ ہو گیا اور کہا: اللہ کے رسول! ( ایسا فیصلہ ) اس وجہ سے کہ وہ آپ کی پھوپھی کا لڑکا ہے؟ ( یہ سنتے ہی ) رسول اللہ ﷺ کے چہرہ کا رنگ بدل گیا، آپ نے فرمایا: ”زبیر! تم اپنے کھیت سیراب کر لو، پھر پانی کو روکے رکھو یہاں تک کہ وہ منڈیر تک پہنچ جائے“ ۱؎، زبیر کہتے ہیں: اللہ کی قسم، میرا گمان ہے کہ اسی سلسلے میں یہ آیت نازل ہوئی: «فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم» ”آپ کے رب کی قسم، وہ لوگ مومن نہیں ہو سکتے جب تک کہ اپنے جھگڑوں میں ( اے نبی ) وہ آپ کو حکم نہ مان لیں“ ( النساء: ۶۵ ) ۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- شعیب بن ابی حمزہ نے زہری سے اور زہری نے عروہ بن زبیر سے اور عروہ نے زبیر سے روایت کی ہے اور شعیب نے اس میں عبداللہ بن زبیر کے واسطے کا ذکر نہیں کیا ہے۔ اور عبداللہ بن وہب نے اسے پہلی حدیث کی طرح ہی لیث اور یونس سے روایت کیا ہے اور ان دونوں نے زہری سے اور زہری نے عروہ سے اور عروہ نے عبداللہ بن زبیر سے روایت کی ہے۔

Abdullah bin Zubair Radi Allahu Anhu kehte hain ki ek Ansaari ne Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke paas Zubair se Harrah ki naaliyon ke baare mein jisse log apne khajoor ke darakht sinchte the jhagda kiya, Ansaari ne Zubair se kaha: paani chhod do taaki behta rahe, Zubair ne uski baat nahin maani, to donon ne Rasool Allah ki khidmat mein apna qaziya pesh kiya. Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Zubair se farmaya: "Zubair! (tum apne khet ko) sirab kar lo, phir apne padosi ke liye paani chhod do", (ye sun kar) Ansaari gussa ho gaya aur kaha: Allah ke Rasool! (aisa faisla) is wajah se ki woh aap ki phuppi ka ladka hai? (ye sunte hi) Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke chehre ka rang badal gaya, aap ne farmaya: "Zubair! tum apne khet sirab kar lo, phir paani ko roke rakho yahan tak ki woh mundair tak pahunch jaye" 1, Zubair kehte hain: Allah ki qasam, mera gumaan hai ki isi silsile mein ye aayat nazil hui: «fa la warab bika la yu' minoon hatta yuhakkimooka feema shajara baynahum» "Aap ke Rab ki qasam, woh log momin nahin ho sakte jab tak ki apne jhagdon mein (ai nabi) woh aap ko hukum na maan lein" (An-Nisa: 65). Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Yah hadees hasan sahih hai, 2- Shuaib bin Abi Hamza ne Zuhri se aur Zuhri ne Urwah bin Zubair se aur Urwah ne Zubair se riwayat ki hai aur Shuaib ne is mein Abdullah bin Zubair ke waste ka zikr nahin kiya hai. Aur Abdullah bin Wahb ne ise pehli hadees ki tarah hi Laith aur Yunus se riwayat kiya hai aur in donon ne Zuhri se aur Zuhri ne Urwah se aur Urwah ne Abdullah bin Zubair se riwayat ki hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ،‏‏‏‏ حَدَّثَنَا اللَّيْثُ،‏‏‏‏ عَنْ ابْنِ شِهَابٍ،‏‏‏‏ عَنْ عُرْوَةَ أَنَّهُ حَدَّثَهُ،‏‏‏‏ أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ حَدَّثَهُ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ رَجُلًا مِنْ الْأَنْصَارِ خَاصَمَ الزُّبَيْرَ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي شِرَاجِ الْحَرَّةِ الَّتِي يَسْقُونَ بِهَا النَّخْلَ،‏‏‏‏ فَقَالَ الْأَنْصَارِيُّ:‏‏‏‏ سَرِّحْ الْمَاءَ يَمُرُّ فَأَبَى عَلَيْهِ،‏‏‏‏ فَاخْتَصَمُوا عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِلزُّبَيْرِ:‏‏‏‏ اسْقِ يَا زُبَيْرُ،‏‏‏‏ ثُمَّ أَرْسِلِ الْمَاءَ إِلَى جَارِكَ ،‏‏‏‏ فَغَضِبَ الْأَنْصَارِيُّ،‏‏‏‏ فَقَالَ:‏‏‏‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ،‏‏‏‏ أَنْ كَانَ ابْنَ عَمَّتِكَ،‏‏‏‏ فَتَلَوَّنَ وَجْهُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ قَالَ:‏‏‏‏ يَا زُبَيْرُ،‏‏‏‏ اسْقِ ثُمَّ احْبِسْ الْمَاءَ حَتَّى يَرْجِعَ إِلَى الْجَدْرِ ،‏‏‏‏ فَقَالَ الزُّبَيْرُ:‏‏‏‏ وَاللَّهِ،‏‏‏‏ إِنِّي لَأَحْسِبُ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ فِي ذَلِكَ فَلا وَرَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ سورة النساء آية 65. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ،‏‏‏‏ وَرَوَى شُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ،‏‏‏‏ عَنْ الزُّهْرِيِّ،‏‏‏‏ عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ،‏‏‏‏ عَنْ الزُّبَيْرِ،‏‏‏‏ وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ،‏‏‏‏ وَرَوَاهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ،‏‏‏‏ عَنْ اللَّيْثِ،‏‏‏‏ وَيُونُسُ،‏‏‏‏ عَنْ الزُّهْرِيِّ،‏‏‏‏ عَنْ عُرْوَةَ،‏‏‏‏ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ نَحْوَ الْحَدِيثِ الْأَوَّلِ.