36.
Chapters On Zuhd
٣٦-
كتاب الزهد عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


17
Chapter: What Has Been Related About 'The Parable Of Th World Is That Of Four People'

١٧
باب مَا جَاءَ مَثَلُ الدُّنْيَا مَثَلُ أَرْبَعَةِ نَفَرٍ

Jami` at-Tirmidhi 2325

Abu Kabshah Al-Anmari (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘there are three things for which I swear and narrate to you about, so remember it.’ He said, ‘the wealth of a servant (of Allah) shall not be decreased by charity, no servant (of Allah) suffers injustice and is patient with it except that Allah adds to his honor; no servant (of Allah) opens up a door to begging except that Allah opens a door for him to poverty, or a statement similar, ‘and I shall narrate to you a narration, so remember it.’ He said, ‘the world is only for four persons, a servant whom Allah provides with wealth and knowledge, so he has Taqwa of his Lord with it, nurtures the ties of kinship with it, and he knows that Allah has a right in it. So, this is the most virtuous rank. And a servant whom Allah provides with knowledge, but He does not provide with wealth. So, he has a truthful intent, saying, 'if I had wealth, then I would do the deeds of so-and-so with it.' He has his intention, so their rewards are the same. And a servant whom Allah provides with wealth, but He does not provide him with knowledge. So, he spends his wealth rashly without knowledge, nor having Taqwa of his Lord, nor nurturing the ties of kinship, and he does not know that Allah has a right in it. So, this is the most despicable rank. And a servant whom Allah does not provide with wealth nor knowledge, so he says, 'if I had wealth, then I would do the deeds of so-and-so with it.' He has his intention, so their sin is the same.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih.


Grade: Sahih

ابوکبشہ انماری رضی الله عنہ کا بیان ہے کہ انہوں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے ہوئے سنا: ”میں تین باتوں پر قسم کھاتا ہوں اور میں تم لوگوں سے ایک بات بیان کر رہا ہوں جسے یاد رکھو“، ”کسی بندے کے مال میں صدقہ دینے سے کوئی کمی نہیں آتی ( یہ پہلی بات ہے ) ، اور کسی بندے پر کسی قسم کا ظلم ہو اور اس پر وہ صبر کرے تو اللہ اس کی عزت کو بڑھا دیتا ہے ( دوسری بات ہے ) ، اور اگر کوئی شخص پہنے کے لیے سوال کا دروازہ کھولتا ہے تو اللہ اس کے لیے فقر و محتاجی کا دروازہ کھول دیتا ہے“۔ ( یا اسی کے ہم معنی آپ نے کوئی اور کلمہ کہا ) ( یہ تیسری بات ہے ) اور تم لوگوں سے ایک اور بات بیان کر رہا ہوں اسے بھی اچھی طرح یاد رکھو: ”یہ دنیا چار قسم کے لوگوں کے لیے ہے: ایک بندہ وہ ہے جسے اللہ تبارک و تعالیٰ نے مال اور علم کی دولت دی، وہ اپنے رب سے اس مال کے کمانے اور خرچ کرنے میں ڈرتا ہے اور اس مال کے ذریعے صلہ رحمی کرتا ہے ۱؎ اور اس میں سے اللہ کے حقوق کی ادائیگی کا بھی خیال رکھتا ہے ۲؎ ایسے بندے کا درجہ سب درجوں سے بہتر ہے۔ اور ایک وہ بندہ ہے جسے اللہ نے علم دیا، لیکن مال و دولت سے اسے محروم رکھا پھر بھی اس کی نیت سچی ہے اور وہ کہتا ہے کہ کاش میرے پاس بھی مال ہوتا تو میں اس شخص کی طرح عمل کرتا لہٰذا اسے اس کی سچی نیت کی وجہ سے پہلے شخص کی طرح اجر برابر ملے گا، اور ایک وہ بندہ ہے جسے اللہ نے مال و دولت سے نوازا لیکن اسی علم سے محروم رکھا وہ اپنے مال میں غلط روش اختیار کرتا ہے، اس مال کے کمانے اور خرچ کرنے میں اپنے رب سے نہیں ڈرتا ہے، نہ ہی صلہ رحمی کرتا ہے اور نہ ہی اس مال میں اللہ کے حق کا خیال رکھتا ہے تو ایسے شخص کا درجہ سب درجوں سے بدتر ہے، اور ایک وہ بندہ ہے جسے اللہ نے مال و دولت اور علم دونوں سے محروم رکھا، وہ کہتا ہے کاش میرے پاس مال ہوتا تو فلاں کی طرح میں بھی عمل کرتا ( یعنی: برے کاموں میں مال خرچ کرتا ) تو اس کی نیت کا وبال اسے ملے گا اور دونوں کا عذاب اور بار گناہ برابر ہو گا“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

Abu Kabshah Anmari (رضي الله تعالى عنه) ka bayan hai ki unhon ne Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate hue suna: “Main teen baaton par qasam khata hoon aur main tum logon se ek baat bayan kar raha hoon jise yaad rakho”, “Kisi bande ke maal mein sadqah dene se koi kami nahin aati (ye pehli baat hai), aur kisi bande par kisi qisam ka zulm ho aur us par wo sabar kare to Allah us ki izzat ko barha deta hai (dusri baat hai), aur agar koi shakhs pehne ke liye sawal ka darwaza kholta hai to Allah uske liye faqr o mohtaji ka darwaza khol deta hai”. (ya isi ke ham mani aap ne koi aur kalmah kaha) (ye teesri baat hai) Aur tum logon se ek aur baat bayan kar raha hoon ise bhi achhi tarah yaad rakho: “Ye duniya chaar qisam ke logon ke liye hai: Ek banda wo hai jise Allah Tabarak wa Ta'ala ne maal aur ilm ki daulat di, wo apne Rabb se is maal ke kamane aur kharch karne mein darta hai aur is maal ke zariye sila rehmi karta hai 1؎ aur is mein se Allah ke huqooq ki अदाigi ka bhi khayal rakhta hai 2؎ aise bande ka darja sab darjon se behtar hai. Aur ek wo banda hai jise Allah ne ilm diya, lekin maal o daulat se use mehroom rakha phir bhi us ki niyat sachi hai aur wo kehta hai kash mere paas bhi maal hota to main is shakhs ki tarah amal karta lihaza use is ki sachi niyat ki wajah se pehle shakhs ki tarah ajr barabar milega, aur ek wo banda hai jise Allah ne maal o daulat se nawaza lekin usi ilm se mehroom rakha wo apne maal mein galat ravesh ikhtiyar karta hai, is maal ke kamane aur kharch karne mein apne Rabb se nahin darta hai, na hi sila rehmi karta hai aur na hi is maal mein Allah ke haq ka khayal rakhta hai to aise shakhs ka darja sab darjon se badtar hai, aur ek wo banda hai jise Allah ne maal o daulat aur ilm dono se mehroom rakha, wo kehta hai kash mere paas maal hota to falan ki tarah main bhi amal karta (yani: bure kaamon mein maal kharch karta) to us ki niyat ka wabal use milega aur dono ka azab aur bojh gunah barabar hoga”. Imam Tirmidhi kehte hain: Ye hadees hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيل، حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ، حَدَّثَنَا عُبَادَةُ بْنُ مُسْلِمٍ، حَدَّثَنَا يُونُسُ بْنُ خَبَّابٍ، عَنْ سَعِيدٍ الطَّائِيِّ أَبِي الْبَخْتَرِيّ، أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ حَدَّثَنِي أَبُو كَبْشَةَ الْأَنَّمَارِيُّ، أَنَّهُ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:‏‏‏‏ ثَلَاثَةٌ أُقْسِمُ عَلَيْهِنَّ وَأُحَدِّثُكُمْ حَدِيثًا فَاحْفَظُوهُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ مَا نَقَصَ مَالُ عَبْدٍ مِنْ صَدَقَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا ظُلِمَ عَبْدٌ مَظْلَمَةً فَصَبَرَ عَلَيْهَا إِلَّا زَادَهُ اللَّهُ عِزًّا، ‏‏‏‏‏‏وَلَا فَتَحَ عَبْدٌ بَابَ مَسْأَلَةٍ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِ بَابَ فَقْرٍ أَوْ كَلِمَةً نَحْوَهَا . (حديث موقوف) وَأُحَدِّثُكُمْ حَدِيثًا فَاحْفَظُوهُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ إِنَّمَا الدُّنْيَا لِأَرْبَعَةِ نَفَرٍ:‏‏‏‏ عَبْدٍ رَزَقَهُ اللَّهُ مَالًا وَعِلْمًا فَهُوَ يَتَّقِي فِيهِ رَبَّهُ وَيَصِلُ فِيهِ رَحِمَهُ وَيَعْلَمُ لِلَّهِ فِيهِ حَقًّا فَهَذَا بِأَفْضَلِ الْمَنَازِلِ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدٍ رَزَقَهُ اللَّهُ عِلْمًا وَلَمْ يَرْزُقْهُ مَالًا فَهُوَ صَادِقُ النِّيَّةِ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ لَوْ أَنَّ لِي مَالًا لَعَمِلْتُ بِعَمَلِ فُلَانٍ فَهُوَ بِنِيَّتِهِ فَأَجْرُهُمَا سَوَاءٌ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدٍ رَزَقَهُ اللَّهُ مَالًا وَلَمْ يَرْزُقْهُ عِلْمًا فَهُوَ يَخْبِطُ فِي مَالِهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ لَا يَتَّقِي فِيهِ رَبَّهُ وَلَا يَصِلُ فِيهِ رَحِمَهُ وَلَا يَعْلَمُ لِلَّهِ فِيهِ حَقًّا فَهَذَا بِأَخْبَثِ الْمَنَازِلِ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدٍ لَمْ يَرْزُقْهُ اللَّهُ مَالًا وَلَا عِلْمًا، ‏‏‏‏‏‏فَهُوَ يَقُولُ:‏‏‏‏ لَوْ أَنَّ لِي مَالًا لَعَمِلْتُ فِيهِ بِعَمَلِ فُلَانٍ فَهُوَ بِنِيَّتِهِ فَوِزْرُهُمَا سَوَاءٌ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.