47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


4
Chapter: Regarding Surat Al 'Imran

٤
باب وَمِنْ سُورَةِ آلِ عِمْرَانَ ‏‏

Jami` at-Tirmidhi 3014

Humaid bin Abdur Rahman bin Awf narrated that Marwan bin Al-Hakam said, ‘go O Rafi' (who was his gatekeeper) to Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) and say to him, 'if every person who rejoices with what he has done and loves to be praised for what he has not done, will be punished, then we will all be punished.' Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) said, 'this Ayah has got nothing to do with you. This was only revealed about the People of the Book.' Then Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) recited – [And remember when Allah took a covenant from the people of the Book to make its (truth) known to people, and not keep back any part of it. They set aside (the covenant) and sold it away for a little gain. How wretched is the bargain they made?] (Aal-i-Imran - 187)’ and he recited – [Do never think of those who rejoice for their (evil) deeds and wish to be praised without (any good deed) are safe from the chastisement. For them is a painful torment.] (Aal-i-Imran - 188). Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) said, 'the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) asked them about something, and they concealed it, and told him about something else. So, they left wanting him to think that they informed him about what he asked them, and wanting to be praised for that by him, and they were rejoicing over what they had concealed, and the fact that they were asked about it.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih Gharib.


Grade: Sahih

ابن ابی ملیکہ سے روایت ہے کہ حمید بن عبدالرحمٰن بن عوف نے انہیں بتایا کہ مروان بن حکم نے اپنے دربان ابورافع سے کہا: ابن عباس رضی الله عنہما کے پاس جاؤ اور ان سے کہو، اگر اپنے کیے پر خوش ہونے والا اور بن کیے پر تعریف چاہنے والا ہر شخص سزا کا مستحق ہو جائے، تب تو ہم سب ہی مستحق سزا بن جائیں گے، ابن عباس رضی الله عنہما نے کہا: تمہیں اس آیت سے کیا مطلب؟ یہ تو اہل کتاب کے بارے میں نازل ہوئی ہے، پھر ابن عباس رضی الله عنہما نے یہ آیت «وإذ أخذ الله ميثاق الذين أوتوا الكتاب لتبيننه للناس ولا تكتمونه» ۱؎ پڑھی اور «لا تحسبن الذين يفرحون بما أتوا ويحبون أن يحمدوا بما لم يفعلوا» ۲؎ کی تلاوت کی۔ اور کہا: نبی اکرم ﷺ نے ان ( یہود ) سے کسی چیز کے متعلق پوچھا تو انہوں نے وہ چیز چھپا لی، اور اس سے ہٹ کر کوئی اور چیز بتا دی اور چلے گئے، پھر آپ پر یہ ظاہر کیا کہ آپ نے ان سے جو کچھ پوچھا تھا اس کے متعلق انہوں نے بتا دیا ہے، اور آپ سے اس کی تعریف سننی چاہی، اور انہوں نے اپنی کتاب سے چھپا کر آپ کو جو جواب دیا اور آپ نے انہیں جو مخاطب کر لیا اس پر خوش ہوئے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن غریب صحیح ہے۔

Ibn Abi Malikah se riwayat hai ke Hamid bin Abdul Rahman bin Aouf ne unhen bataya ke Marwan bin Hakam ne apne darban Abu Raaf se kaha: Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ke pass jao aur un se kaho, agar apne kiye per khush hone wala aur ban kiye per tarif chahne wala har shakhs saza ka mustahiq ho jaaye, tab to hum sab hi mustahiq saza ban jayenge, Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne kaha: Tumhen is ayat se kya matlab? yeh to ahl kitab ke bare mein nazil hui hai, phir Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne yeh ayat «Wa Iz Akhad Allah Meethaq Alladhina Autoo Al Kitab Litabinnahul Linaas Wa La Taktumoonah» 1؎ parhi aur «La Tahsiban Alladhina Yafrahun Bima Atawa Wa Yuhibboon An Yuhammiduu Bima Lam Yafaluu» 2؎ ki tilaawat ki. Aur kaha: Nabi Akram salallahu alaihi wasallam ne in ( Yahud ) se kisi cheez ke mutalliq poocha to unhon ne woh cheez chhupa li, aur us se hat kar koi aur cheez bata di aur chale gaye, phir aap per yeh zahir kiya ke aap ne un se jo kuchh poocha tha us ke mutalliq unhon ne bata diya hai, aur aap se us ki tarif sunni chahi, aur unhon ne apni kitab se chhupa kar aap ko jo jawab diya aur aap ne unhen jo mukhatib kar liya us per khush hue. Imam Tirmidhi kahte hain: Yeh hadees hasan gharib sahih hai.

حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الزَّعْفَرَانِيُّ، حَدَّثَنَا الْحَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ ابْنُ جُرَيْجٍ:‏‏‏‏ أَخْبَرَنِي ابْنُ أَبِي مُلَيْكَةَ، أَنَّ حُمَيْدَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ أَخْبَرَهُ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ مَرْوَانَ بْنَ الْحَكَمِ، قَالَ:‏‏‏‏ اذْهَبْ يَا رَافِعُ لِبَوَّابِهِ إِلَى ابْنِ عَبَّاسٍ فَقُلْ لَهُ:‏‏‏‏ لَئِنْ كَانَ كُلُّ امْرِئٍ فَرِحَ بِمَا أُوتِيَ وَأَحَبَّ أَنْ يُحْمَدَ بِمَا لَمْ يَفْعَلْ مُعَذَّبًا لَنُعَذَّبَنَّ أَجْمَعُونَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ:‏‏‏‏ مَا لَكُمْ وَلِهَذِهِ الْآيَةِ إِنَّمَا أُنْزِلَتْ هَذِهِ فِي أَهْلِ الْكِتَابِ ثُمَّ تَلَا ابْنُ عَبَّاسٍ وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلا تَكْتُمُونَهُ سورة آل عمران آية 187 وَتَلَا لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا سورة آل عمران آية 188، ‏‏‏‏‏‏قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ:‏‏‏‏ سَأَلَهُمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ شَيْءٍ فَكَتَمُوهُ وَأَخْبَرُوهُ بِغَيْرِهِ فَخَرَجُوا وَقَدْ أَرَوْهُ أَنْ قَدْ أَخْبَرُوهُ بِمَا قَدْ سَأَلَهُمْ عَنْهُ فَاسْتُحْمِدُوا بِذَلِكَ إِلَيْهِ وَفَرِحُوا بِمَا أُوتُوا مِنْ كِتْمَانِهِمْ وَمَا سَأَلَهُمْ عَنْهُ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ صَحِيحٌ.