4.
The Book on the Day of Friday
٤-
كِتَاب الْجُمُعَةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ


28
Chapter: What Has Been Related About Traveling On Friday

٢٨
باب مَا جَاءَ فِي السَّفَرِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ

Jami` at-Tirmidhi 527

Ibn Abbas ( رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) sent Abdullah bin Rawaha (رضي الله تعالى عنه) to lead a military detachment, and that corresponded to a Friday. So his companions left early in the day, and he said : 'I will remain behind to pray with the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) then meet up with them.' When he prayed with the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), he saw him and said : 'What prevented you from leaving earlier with your companions?' He said : 'I wanted to pray with you then meet up with them.' He said : 'If you have spent (all of) what is in the earth, you would not have achieved the virtue you have had you left early in the day with them.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Gharib as we do not know of it except from this route. Ali bin Al-Madini said, Yahya bin Sa'id said, Shubah said, Al-Hakim bin Miqsan heard no more than five Ahadith and Shubah enumerated them and this Hadith is not among those enumerated by Shubah. It is as if Al-Hakam bin Miqsam did not hear this Hadith. The people of knowledge differ over traveling on Friday. Some of them did not see any harm in leaving on Friday for a journey without attending the prayer. Some of them said that if it is the morning, then he does not leave until he prays the Friday prayer.


Grade: Da'if

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے عبداللہ بن رواحہ رضی الله عنہ کو ایک سریہ میں بھیجا، اتفاق سے وہ جمعہ کا دن تھا، ان کے ساتھی صبح سویرے روانہ ہو گئے، انہوں نے ( اپنے جی میں ) کہا: میں پیچھے رہ جاتا ہوں، اور رسول اللہ ﷺ کے ساتھ نماز پڑھ لیتا ہوں۔ پھر میں ان لوگوں سے جا ملوں گا، چنانچہ جب انہوں نے نبی اکرم ﷺ کے ساتھ نماز پڑھی، تو آپ نے انہیں دیکھ کر فرمایا: ”تمہیں کس چیز نے اپنے ساتھیوں کے ساتھ جانے سے روک دیا؟“، عرض کیا: میں نے چاہا کہ میں آپ کے ساتھ نماز پڑھ لوں پھر میں ان سے جا ملوں گا۔ آپ نے فرمایا: ”اگر تم جو کچھ زمین میں ہے سب خرچ کر ڈالو تو بھی ان کے صبح روانہ ہونے کا ثواب نہیں پاس کو گے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث غریب ہے، ہم صرف اسی سند سے اسے جانتے ہیں، ۲- یحییٰ بن سعید کہتے ہیں کہ شعبہ کہتے ہیں کہ حکم نے مقسم سے صرف پانچ حدیثیں سنی ہیں اور شعبہ نے انہیں گن کر بتایا تو یہ حدیث شعبہ کی گنی ہوئی حدیثوں میں نہیں تھی۔ گویا حکم نے یہ حدیث مقسم سے نہیں سنی ہے، ۳- جمعہ کے دن سفر کے سلسلے میں اہل علم کا اختلاف ہے۔ بعض لوگوں نے جمعہ کے دن سفر پر نکلنے میں کوئی حرج نہیں جانا ہے جب کہ نماز کا وقت نہ ہوا ہو اور بعض کہتے ہیں، جب جمعہ کی صبح ہو جائے تو جمعہ پڑھے بغیر نہ نکلے ۔

“'Abd-ul-Llah bin 'Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne 'Abd-ul-Llah bin Ruwaiha (رضي الله تعالى عنه) ko ek sariya mein bheja, ittefaq se woh Juma ka din tha, un ke sathi subh suvere rawana ho gae, unhon ne ( apne ji mein ) kaha: main peeche reh jata hun, aur Rasool-ul-Llah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath namaz padh leta hun. phir main in logoon se ja milon ga, chananche jab unhon ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath namaz padhi, to aap ne unhen dekh kar farmaya: “tumhen kis cheez ne apne sathiyon ke sath jane se rok diya?”, arz kiya: maine chaha ke main aap ke sath namaz padh lun phir main in se ja milon ga. aap ne farmaya: “agar tum jo kuchh zameen mein hai sab kharch kar dalo to bhi in ke subh rawana hone ka sawab nahin pas ko ge”.\n\n Imam Tirmidhi kehte hain: 1- yeh hadees gharib hai, hum sirf isi sanad se ise jante hain, 2- Yahya bin Saeed kehte hain ke Shuaiba kehte hain ke Hukm ne Muqsim se sirf panch hadithen suni hain aur Shuaiba ne unhen gin kar bataya to yeh hadees Shuaiba ki gini hui hadithon mein nahin thi. gowai Hukm ne yeh hadees Muqsim se nahin suni hai, 3- Juma ke din safar ke silsile mein ahl e ilm ka ikhtilaf hai. baaz logoon ne Juma ke din safar per nikalne mein koi harj nahin jana hai jab ke namaz ka waqt nah hua ho aur baaz kehte hain, jab Juma ki subh ho jaaye to Juma padhe baghair nah nikle 1؎.”

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنْ الْحَجَّاجِ، عَنْ الْحَكَمِ، عَنْ مِقْسَمٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ:‏‏‏‏ بَعَثَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ رَوَاحَةَ فِي سَرِيَّةٍ، ‏‏‏‏‏‏فَوَافَقَ ذَلِكَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَغَدَا أَصْحَابُهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَتَخَلَّفُ فَأُصَلِّي مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ أَلْحَقُهُمْ فَلَمَّا صَلَّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ رَآهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ مَا مَنَعَكَ أَنْ تَغْدُوَ مَعَ أَصْحَابِكَ ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَرَدْتُ أَنْ أُصَلِّيَ مَعَكَ ثُمَّ أَلْحَقَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مَا أَدْرَكْتَ فَضْلَ غَدْوَتِهِمْ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ. قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ:‏‏‏‏ قَالَ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ:‏‏‏‏ وَقَالَ شُعْبَةُ:‏‏‏‏ لَمْ يَسْمَعْ الْحَكَمُ مِنْ مِقْسَمٍ إِلَّا خَمْسَةَ أَحَادِيثَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَدَّهَا شُعْبَةُ. وَلَيْسَ هَذَا الْحَدِيثُ فِيمَا عَدَّ شُعْبَةُ. فَكَأَنَّ هَذَا الْحَدِيثَ لَمْ يَسْمَعْهُ الْحَكَمُ مِنْ مِقْسَمٍ. وَقَدِ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي السَّفَرِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمْ يَرَ بَعْضُهُمْ بَأْسًا بِأَنْ يَخْرُجَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِي السَّفَرِ مَا لَمْ تَحْضُرِ الصَّلَاةُ. وقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ إِذَا أَصْبَحَ فَلَا يَخْرُجْ حَتَّى يُصَلِّيَ الْجُمُعَةَ.