9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
42
Chapter: What Has Been Related About Salat After Asr (And After Subh) Regarding One Who Performed Tawaf
٤٢
باب مَا جَاءَ فِي الصَّلاَةِ بَعْدَ الْعَصْرِ وَبَعْدَ الصُّبْحِ لِمَنْ يَطُوفُ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
jubayr bn muṭ‘imin | Jubayr ibn Mut'im al-Qurashi | Companion |
‘abd al-lah bn bābāh | Abdullah ibn Babi Al-Makhzumi | Trustworthy |
abī al-zubayr | Muhammad ibn Muslim al-Qurashi | Truthful, but he practices Tadlis |
sufyān bn ‘uyaynah | Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali | Trustworthy Hadith Scholar |
‘abd al-lah bn bābāh | Abdullah ibn Babi Al-Makhzumi | Trustworthy |
wa‘alī bn khashramin | Ali ibn Khushram al-Marwazi | Trustworthy |
abū ‘ammārin | Al-Husayn ibn Harith al-Khuza'i | Trustworthy |
‘abd al-lah bn abī najīḥin | Abdullah ibn Abi Nujayh al-Thaqafi | Trustworthy |
Jami` at-Tirmidhi 868
Jubair bin Mut'im narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘O Banu Abd Manaf! Do not prevent anyone from performing Tawaf around this House, and Salat, whichever hour it is of the night or day.’ There are narrations on this topic from Ibn Abbas and Abu Dharr (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Jubair bin Mut'im is a Hasan Sahih Hadith.’ Abdullah bin Abi Najh has reported it from Abdullah bin Babah as well. The people of knowledge have differed over Salat after Asr and Morning in Makkah. Some of them said that there is no harm in Salat and Tawaf after Asr and Morning. This is the saying of Ash Shafi'i, Ahmad and Ishaq. They argue using (this) the Hadith of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Some of them said that when one performs Tawaf after Asr, he does not perform Salat until the sun has set. Similarly, if he performs Tawaf after Morning, then he is also not to perform Salat until the sun has risen. They argue using the Hadith of Umar (رضي الله تعالى عنه) that he performed Tawaf after the Morning prayer and he did not perform Salat (after the Tawaf). Then he proceeded from Makkah until he halted at Dhu Tuwa and he performed Salat after the sun had risen. This is the saying of Sufyan Ath-Thawri and Malik bin Anas.
Grade: Sahih
جبیر بن مطعم رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”اے بنی عبد مناف! رات دن کے کسی بھی حصہ میں کسی کو اس گھر کا طواف کرنے اور نماز پڑھنے سے نہ روکو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- جبیر مطعم رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- عبداللہ بن ابی نجیح نے بھی یہ حدیث عبداللہ بن باباہ سے روایت کی ہے، ۳- اس باب میں ابن عباس اور ابوذر رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- مکے میں عصر کے بعد اور فجر کے بعد نماز پڑھنے کے سلسلے میں اہل علم کا اختلاف ہے۔ بعض کہتے ہیں: عصر کے بعد اور فجر کے بعد نماز پڑھنے اور طواف کرنے میں کوئی حرج نہیں ہے۔ یہ شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا قول ہے ۱؎ انہوں نے نبی اکرم ﷺ کی حدیث ۲؎ سے دلیل لی ہے۔ اور بعض کہتے ہیں: اگر کوئی عصر کے بعد طواف کرے تو سورج ڈوبنے تک نماز نہ پڑھے۔ اسی طرح اگر کوئی فجر کے بعد طواف کرے تو سورج نکلنے تک نماز نہ پڑھے۔ ان کی دلیل عمر رضی الله عنہ کی حدیث ہے کہ انہوں نے فجر کے بعد طواف کیا اور نماز نہیں پڑھی پھر مکہ سے نکل گئے یہاں تک کہ وہ ذی طویٰ میں اترے تو سورج نکل جانے کے بعد نماز پڑھی۔ یہ سفیان ثوری اور مالک بن انس کا قول ہے۔
Jabir bin Mu'tam رضی اللہ عنہ kehte hain ke Nabi-e-Akram صلی اللہ علیہ وسلم ne farmaya: "Aey Bani Abdul Manaf! Raat din ke kisi bhi hisse mein kisi ko is ghar ka tawaf karne aur namaz padhne se na roko"۔ Imam Tirmizi kehte hain: 1. Jabir Mu'tam رضی اللہ عنہ ki hadees hasan sahih hai, 2. Abdullah bin Abi Najih ne bhi yeh hadees Abdullah bin Babaah se riwayat ki hai, 3. Is bab mein Ibn Abbas aur Abu Zar رضی اللہ عنہم se bhi ahadees aai hain, 4. Makkah mein asr ke baad aur fajr ke baad namaz padhne ke silsile mein ahl-e-ilm ka ikhtilaf hai. Baaz kehte hain: Asr ke baad aur fajr ke baad namaz padhne aur tawaf karne mein koi harj nahin hai. Yeh Shaafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Raahwiyah ka qoul hai 1؎ unhon ne Nabi-e-Akram صلی اللہ علیہ وسلم ki hadees 2؎ se dalil li hai. Aur baaz kehte hain: Agar koi asr ke baad tawaf kare to suraj dubne tak namaz na padhe. Isi tarah agar koi fajr ke baad tawaf kare to suraj nikalne tak namaz na padhe. In ki dalil Umar رضی اللہ عنہ ki hadees hai ke unhon ne fajr ke baad tawaf kiya aur namaz nahin padhi phir Makkah se nikal gaye yehan tak ke woh Dhi Tuwa mein utre to suraj nikal jaane ke baad namaz padhi. Yeh Sufiyan Thauri aur Malik bin Anas ka qoul hai.
حَدَّثَنَا أَبُو عَمَّارٍ، وَعَلِيُّ بْنُ خَشْرَمٍ، قَالَا: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بَاباهَ، عَنْ جُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: يَا بَنِي عَبْدِ مَنَافٍ لَا تَمْنَعُوا أَحَدًا طَافَ بِهَذَا الْبَيْتِ، وَصَلَّى أَيَّةَ سَاعَةٍ شَاءَ مِنْ لَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ . وَفِي الْبَاب عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، وَأَبِي ذَرٍّ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ جُبَيْرٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَقَدْ رَوَاهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي نَجِيحٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بَاباهَ أَيْضًا، وَقَدِ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي الصَّلَاةِ بَعْدَ الْعَصْرِ وَبَعْدَ الصُّبْحِ بِمَكَّةَ، فَقَالَ بَعْضُهُمْ: لَا بَأْسَ بِالصَّلَاةِ وَالطَّوَافِ بَعْدَ الْعَصْرِ وَبَعْدَ الصُّبْحِ، وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، وَأَحْمَدَ، وَإِسْحَاق، وَاحْتَجُّوا بِحَدِيثِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هَذَا. وقَالَ بَعْضُهُمْ: إِذَا طَافَ بَعْدَ الْعَصْرِ لَمْ يُصَلِّ حَتَّى تَغْرُبَ الشَّمْسُ، وَكَذَلِكَ إِنْ طَافَ بَعْدَ صَلَاةِ الصُّبْحِ أَيْضًا لَمْ يُصَلِّ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ، وَاحْتَجُّوا بِحَدِيثِ عُمَرَ أَنَّهُ طَافَ بَعْدَ صَلَاةِ الصُّبْحِ فَلَمْ يُصَلِّ، وَخَرَجَ مِنْ مَكَّةَ حَتَّى نَزَلَ بِذِي طُوًى فَصَلَّى بَعْدَ مَا طَلَعَتِ الشَّمْسُ، وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، وَمَالِكِ بْنِ أَنَسٍ.