11.
The Rites of Hajj
١١-
كتاب المناسك


623
Chapter: Regarding As-Safa and Al-Marwah

٦٢٣
باب أَمْرِ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ

NameFameRank
li‘ā’ishah Aisha bint Abi Bakr as-Siddiq Sahabi
abīh Urwah ibn al-Zubayr al-Asadi Trustworthy, Jurist, Famous
hshām bn ‘urwah Hisham ibn Urwah al-Asadi Trustworthy Imam in Hadith
mālikin Malik ibn Anas al-Asbahi Head of the meticulous scholars and the greatest of the scrupulous
ibn wahbin Abdullah ibn Wahab al-Qurashi Trustworthy Hafez
ibn al-sarḥ Ahmad ibn Amr al-Qurashi Trustworthy
hshām bn ‘urwah Hisham ibn Urwah al-Asadi Trustworthy Imam in Hadith
mālikin Malik ibn Anas al-Asbahi Head of the meticulous scholars and the greatest of the scrupulous
al-qa‘nabī Abdullah ibn Maslamah al-Harithi Trustworthy

Sunan Abi Dawud 1901

Urwa bin Al Zubair narrated, ‘I asked Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) while I was a boy that what does she think about the pronouncement of Allah (جَلَّ ذُو), إِنَّ الصَّفَا ِ َِّ ّللاْ وَ ةَ مِنْ شَعَائِروَالْمَر [Verily! Al Safa’ and Al Marwah are among the signs of Allah]. (Al-Baqara – 158), I think there is no harm for anyone if he does not run between them.’ Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) said, ‘Nay, had it been so as you said, it would have been thus. It is no sin on him not to go around them. This verse was revealed about the Ansaar, they used to perform Hajj for Manat. Manat was erected in front of Qudaid. Hence, they used to avoid going around Al Safa and Al Marwah. When Islam came, they asked the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) about it’. Allah ( ََّ وَجعَز َّل), therefore revealed the verse, ِ َِّ ّللاْ وَ ةَ مِنْ شَعَائِرإِنَّ الصَّفَا وَالْمَر [verily! Al Safa’ and Al Marwah are among the signs of Allah]. (Al-Baqara 158)


Grade: Sahih

عروہ بن زبیر کہتے ہیں کہ میں نے ام المؤمنین عائشہ رضی اللہ عنہا سے کہا اور میں ان دنوں کم سن تھا: مجھے اللہ تعالیٰ کے ارشاد «إن الصفا والمروة من شعائر الله» کے سلسلہ میں بتائیے، میں سمجھتا ہوں کہ اگر کوئی ان کے درمیان سعی نہ کرے تو اس پر کوئی گناہ نہیں، عائشہ رضی اللہ عنہا نے جواب دیا: ہرگز نہیں، اگر ایسا ہوتا جیسا تم کہہ رہے ہو تو اللہ کا قول «فلا جناح عليه أن يطوف بهما» کے بجائے «فلا جناح عليه أن لا يطوف بهما» تو اس پر ان کی سعی نہ کرنے میں کوئی گناہ نہیں ہوتا، یہ آیت دراصل انصار کے بارے میں اتری، وہ مناۃ ( یعنی زمانہ جاہلیت کا بت ) کے لیے حج کرتے تھے اور مناۃ قدید ۱؎ کے سامنے تھا، وہ لوگ صفا و مروہ کے بیچ سعی کرنا برا سمجھتے تھے، جب اسلام آیا تو انہوں نے رسول اللہ ﷺ سے اس بارے میں پوچھا، اس وقت اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل فرمائی: «إن الصفا والمروة من شعائر الله» ۲؎ ۔

Arooh bin Zubair kehte hain ke main ne ummul momineen Aisha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se kaha aur main in dinon kam sun tha: mujhe Allah Ta'ala ke irshad «In al-Safa wal-Marwa min sha'a'ir Allah» ke silsile mein bataiye, main samjhta hoon ke agar koi in ke darmiyan sa'i nah kare to is par koi gunaah nahin, Aisha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne jawab diya: hargiz nahin, agar aisa hota jaisa tum kah rahe ho to Allah ka qoul «Fala jinaah alaihe an yatuuf bihima» ke bajaye «Fala jinaah alaihe an la yatuuf bihima» to is par un ki sa'i nah karne mein koi gunaah nahin hota, yeh ayat darasal ansar ke bare mein utri, woh Manat ( yani zamana jahiliyat ka but ) ke liye hajj karte the aur Manat Qadeed 1؎ ke samne tha, woh log Safa o Marwa ke bich sa'i karna bura samjhte the, jab Islam aya to unhone Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se is bare mein poocha, is waqt Allah Ta'ala ne yeh ayat nazil farmaai: «In al-Safa wal-Marwa min sha'a'ir Allah» 2؎ .

حَدَّثَنَا الْقَعْنَبِيُّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ. ح وحَدَّثَنَا ابْنُ السَّرْحِ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا ابْنُ وَهْبٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ قُلْتُ لِعَائِشَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا يَوْمَئِذٍ حَدِيثُ السِّنِّ:‏‏‏‏ أَرَأَيْتِ قَوْلَ اللَّهِ تَعَالَى:‏‏‏‏ إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ سورة البقرة آية 158 ؟ فَمَا أَرَى عَلَى أَحَدٍ شَيْئًا أَنْ لَا يَطَّوَّفَ بِهِمَا، ‏‏‏‏‏‏قَالَتْ عَائِشَةُ:‏‏‏‏ كَلَّا، ‏‏‏‏‏‏لَوْ كَانَ كَمَا تَقُولُ، ‏‏‏‏‏‏كَانَتْ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ لَا يَطَّوَّفَ بِهِمَا، ‏‏‏‏‏‏إِنَّمَا أُنْزِلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ فِي الْأَنْصَارِ، ‏‏‏‏‏‏كَانُوا يُهِلُّونَ لِمَنَاةَ وَكَانَتْ مَنَاةُ حَذْوَ قُدَيْدٍ وَكَانُوا يَتَحَرَّجُونَ أَنْ يَطُوفُوا بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمَّا جَاءَ الْإِسْلَامُ، ‏‏‏‏‏‏سَأَلُوا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى:‏‏‏‏ إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ سورة البقرة آية 158.