11.
The Rites of Hajj
١١-
كتاب المناسك


636
Chapter: Whoever Missed 'Arafah

٦٣٦
باب مَنْ لَمْ يُدْرِكْ عَرَفَةَ

Sunan Abi Dawud 1949

Abdur Rahman Ya'mar ad-Dayli narrated, ‘I came to the Holy Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) when he was in Arafat. Some people or a group of people came from Najd. They commanded someone (to ask the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about Hajj). So, he called the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), asking, ‘how is the Hajj done?’ He (the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) ordered a man (to reply). He shouted loudly, ‘the Hajj, the Hajj is on the day of Arafah. If anyone comes over there before the dawn prayer on the night of al-Muzdalifah, his Hajj will be complete. The period of halting at Mina is three days. Then whoever hastens (his departure) by two days, it is no sin for him, and whoever delays it there is no sin for him.’ The narrator said, ‘He (the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) then put a man behind him on the camel. He began to proclaim this loudly. Imam Abu Dawood said, ‘this tradition has been narrated by Mahran from Sufyan in a similar way.’ This version adds, “The Hajj, the Hajj, twice”. The version narrated by Yaya bin Sa'id al-Qattan has the words, “The Hajj only once”.


Grade: Sahih

عبدالرحمٰن بن یعمر دیلی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ میں نبی اکرم ﷺ کے پاس آیا، آپ عرفات میں تھے، اتنے میں نجد والوں میں سے کچھ لوگ آئے، ان لوگوں نے ایک شخص کو حکم دیا تو اس نے آواز دی: اللہ کے رسول! حج کیوں کر ہے؟ تو رسول اللہ ﷺ نے ایک شخص کو حکم دیا تو اس نے پکار کر کہا: حج عرفات میں وقوف ہے ۱؎ جو شخص مزدلفہ کی رات کو فجر سے پہلے ( عرفات میں ) آ جائے تو اس کا حج پورا ہو گیا، منیٰ کے دن تین ہیں ( گیارہ، بارہ اور تیرہ ذی الحجہ ) ، جو شخص دو ہی دن کے بعد چلا جائے تو اس پر کوئی گناہ نہیں اور جو تیسرے دن بھی رکا رہے اس پر کوئی گناہ نہیں ، پھر رسول اللہ ﷺ نے ایک شخص کو اپنے پیچھے بٹھا لیا وہ یہی پکارتا جاتا تھا۔ ابوداؤد کہتے ہیں: اور اسی طرح مہران نے سفیان سے «الحج الحج» دو بار نقل کیا ہے اور یحییٰ بن سعید قطان نے سفیان سے «الحج» ایک ہی بار نقل کیا ہے۔

Abdul Rahman bin Ya'mar Daili (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke main Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pas aaya, aap Arafaat mein the, itne mein Najd walon mein se kuchh log aaye, in logon ne ek shakhs ko hukm diya to is ne aawaz di: Allah ke Rasool! Hajj kyon kar hai? To Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ek shakhs ko hukm diya to is ne pukar kar kaha: Hajj Arafaat mein waqoof hai jo shakhs Mazdalifah ki raat ko fajr se pehle ( Arafaat mein ) aa jaaye to is ka Hajj poora ho gaya, Mina ke din teen hain ( giyarah, barah aur teerah Zi-ul-Hijjah ), jo shakhs do hi din ke baad chala jaaye to is par koi gunah nahin aur jo teesre din bhi ruka rahe is par koi gunah nahin, phir Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ek shakhs ko apne peeche bitha liya woh yahi pukarta jata tha. Abu Dawood kehte hain: aur isi tarah Mehran ne Sufyan se «al-hajj al-hajj» do bar nakal kiya hai aur Yahya bin Saeed Qattan ne Sufyan se «al-hajj» ek hi bar nakal kiya hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ كَثِيرٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنِي بُكَيْرُ بْنُ عَطَاءٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَعْمَرَ الدِّيلِيِّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ بِعَرَفَةَ، ‏‏‏‏‏‏فَجَاءَ نَاسٌ أَوْ نَفَرٌ مِنْ أَهْلِ نَجْدٍ، ‏‏‏‏‏‏فَأَمَرُوا رَجُلًا فَنَادَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏كَيْفَ الْحَجُّ ؟ فَأَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ رَجُلًا فَنَادَى:‏‏‏‏ الْحَجُّ، ‏‏‏‏‏‏الْحَجُّ يَوْمُ عَرَفَةَ، ‏‏‏‏‏‏مَنْ جَاءَ قَبْلَ صَلَاةِ الصُّبْحِ مِنْ لَيْلَةِ جَمْعٍ فَتَمَّ حَجُّهُ أَيَّامُ مِنًى ثَلَاثَةٌ، ‏‏‏‏‏‏فَمَنْ تَعَجَّلَ فِي يَوْمَيْنِ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَمَنْ تَأَخَّرَ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ ثُمَّ أَرْدَفَ رَجُلًا خَلْفَهُ فَجَعَلَ يُنَادِي بِذَلِكَ . قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ وَكَذَلِكَ رَوَاهُ مِهْرَانُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سُفْيَانَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ الْحَجُّ الْحَجُّ مَرَّتَيْنِ ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَاهُ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سُفْيَانَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ الْحَجُّ مَرَّةً .