13.
Divorce
١٣-
كتاب الطلاق


760
Chapter: Regarding Such A Woman Moving To Another Residence

٧٦٠
باب فِي الْمُتَوَفَّى عَنْهَا تَنْتَقِلُ

Sunan Abi Dawud 2300

Zaynab bint Ka'b ibn Ujrah narrated that ‘Furay'ah bint Malik ibn Sinan (رضي الله تعالى عنها), told her that she came to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) and asked him whether she could return to her people, Banu Khidrah, for her husband went out seeking his slaves who ran away. When they met him at al-Qudum, they murdered him. So, I asked the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), ‘should I return to my people, for he did not leave any dwelling house of his own and maintenance for me?’ She said, the Apostle of Allah (صلى هللا عليه و آله وسلم) replied ‘yes.’ She said ‘I came out, and when I was in the apartment or in the mosque, he called for me, or he commanded (someone to call me) and, therefore, I was called. He said, ‘what did you say?’ So, I repeated my story which I had already mentioned about my husband. Thereupon he said, ‘stay in your house till the term lapses.’ She said, ‘so I passed my waiting period in it (her house) for four months and ten days. When Uthman ibn Affan (رضي الله تعالى عنه) became caliph, he sent for me and asked me about that; so, I informed him, and he followed it and decided cases accordingly.’


Grade: Sahih

حمید بن نافع کہتے ہیں کہ زینب بنت ابی سلمہ رضی اللہ عنہما نے انہیں ان تینوں حدیثوں کی خبر دی کہ جب ام المؤمنین ام حبیبہ رضی اللہ عنہا کے والد ابوسفیان رضی اللہ عنہ کا انتقال ہوا تو میں ان کے پاس گئی، انہوں نے زرد رنگ کی خوشبو منگا کر ایک لڑکی کو لگائی پھر اپنے دونوں رخساروں پر بھی مل لی اس کے بعد کہنے لگیں: اللہ کی قسم! مجھے خوشبو لگانے کی قطعاً حاجت نہ تھی، میں نے تو ایسا صرف اس بنا پر کیا کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے ہوئے سنا تھا: کسی عورت کے لیے جو اللہ تعالیٰ اور آخرت کے دن پر ایمان رکھتی ہو یہ حلال نہیں کہ وہ کسی میت پر تین دن سے زیادہ سوگ منائے، ہاں خاوند پر چار مہینے دس دن تک سوگ منانا ہے ۔ زینب رضی اللہ عنہا کہتی ہیں: میں ام المؤمنین زینب بنت جحش رضی اللہ عنہا کے پاس گئی جس وقت کہ ان کے بھائی کا انتقال ہو گیا تھا، انہوں نے ( بھی ) خوشبو منگا کر لگائی اس کے بعد کہنے لگیں: اللہ کی قسم! مجھے خوشبو لگانے کی کوئی ضرورت نہیں تھی، میں نے ایسا صرف اس بنا پر کیا ہے کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو منبر پر فرماتے سنا: کسی بھی عورت کے لیے جو اللہ اور آخرت کے دن پر ایمان رکھتی ہو یہ حلال نہیں کہ وہ کسی میت پر تین دن سے زیادہ سوگ منائے ہاں شوہر کی وفات پر سوگ چار مہینے دس دن ہے ۔ زینب رضی اللہ عنہا کہتی ہیں: میں نے اپنی والدہ ام سلمہ رضی اللہ عنہا کو کہتے ہوئے سنا: ایک عورت نے رسول اللہ ﷺ کی خدمت میں حاضر ہو کر عرض کیا: اللہ کے رسول! میری بیٹی کے شوہر کی وفات ہو گئی ہے اور اس کی آنکھیں دکھ رہی ہیں، کیا ہم اسے سرمہ لگا دیں؟ آپ ﷺ نے فرمایا: نہیں ، اس نے دو بار یا تین بار پوچھا، آپ ﷺ نے ہر بار فرمایا: نہیں ، پھر فرمایا: تم چار مہینے دس دن صبر نہیں کر سکتی، حالانکہ زمانہ جاہلیت میں جب تم میں سے کسی عورت کا شوہر مر جاتا تھا تو ایک سال پورے ہونے پر اسے مینگنی پھینکنی پڑتی تھی ۔ حمید راوی کہتے ہیں میں نے زینب رضی اللہ عنہا سے پوچھا: مینگنی پھینکنے سے کیا مراد ہے؟ تو انہوں نے بتایا کہ جاہلیت کے زمانہ میں جب کسی عورت کا شوہر مر جاتا تو وہ ایک معمولی سی جھونپڑی میں رہائش اختیار کرتی، پھٹے پرانے اور میلے کچیلے کپڑے پہنتی، نہ خوشبو استعمال کر سکتی اور نہ ہی کوئی زینت و آرائش کر سکتی تھی، جب سال پورا ہو جاتا تو اسے گدھا یا کوئی پرندہ یا بکری دی جاتی جسے وہ اپنے بدن سے رگڑتی، وہ جانور کم ہی زندہ رہ پاتا، پھر اس کو مینگنی دی جاتی جسے وہ سر پر گھما کر اپنے پیچھے پھینک دیتی، اس کے بعد وہ عدت سے باہر آتی اور زیب و زینت کرتی اور خوشبو استعمال کرتی۔ ابوداؤد کہتے ہیں:«حفش» چھوٹے گھر ( تنگ کوٹھری ) کو کہتے ہیں۔

Hamid bin Nafe' khatay hain ke Zainab bint Abi Salma ( (رضي الله تعالى عنه) a ne unhen in teenon hadithon ki khabar di ke jab Ummul Momineen Umm Habibah radiyallahu anha ke walid Abusufyan (رضي الله تعالى عنه) ka intaqal hua to main un ke pas gayi, unhon ne zard rang ki khushbu mangakar ek ladki ko lagayi phir apne donon rukhsaron par bhi mal li us ke bad kahne lagi: Allah ki qasam! Mujhe khushbu laganay ki qat'an hajat nah thi, main ne to aisa sirf is bana par kiya ke main ne Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate hue suna tha: Kisi aurat ke liye jo Allah Ta'ala aur aakhirat ke din par iman rakhti ho ye halal nahi ke woh kisi mayyat par teen din se ziada sog manaye, han khuwand par chaar mahine das din tak sog manana hai. Zainab radiyallahu anha khatay hain: Main Ummul Momineen Zainab bint Jahsh radiyallahu anha ke pas gayi jis waqt ke un ke bhai ka intaqal ho gaya tha, unhon ne ( bhi ) khushbu mangakar lagayi us ke bad kahne lagi: Allah ki qasam! Mujhe khushbu laganay ki koi zarurat nah thi, main ne aisa sirf is bana par kiya hai ke main ne Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko minbar par farmate suna: Kisi bhi aurat ke liye jo Allah aur aakhirat ke din par iman rakhti ho ye halal nahi ke woh kisi mayyat par teen din se ziada sog manaye han shohar ki wafat par sog chaar mahine das din hai. Zainab radiyallahu anha khatay hain: Main ne apni walidah Umm Salma radiyallahu anha ko khatay hue suna: Ek aurat ne Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki khidmat mein hazir hokar arz kiya: Allah ke Rasool! Meri beti ke shohar ki wafat ho gayi hai aur us ki aankhen dekh rahi hain, kya hum usay surma laga dein? Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Nahin, us ne do bar ya teen bar poocha, aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne har bar farmaya: Nahin, phir farmaya: Tum chaar mahine das din sabar nahin kar sakti, halanki zamana jahiliyat mein jab tum mein se kisi aurat ka shohar mar jata tha to ek saal pure hone par use mangni phenkni padti thi. Hamid rawi khatay hain main ne Zainab radiyallahu anha se poocha: Mangni phenkne se kya mراد hai? To unhon ne bataya ke jahiliyat ke zamana mein jab kisi aurat ka shohar mar jata to woh ek mamuli si jhonpari mein rehaish ikhtiyar karti, phate purane aur mile kachile kapde pehnti, nah khushbu istemal kar sakti aur nah hi koi zinat o araish kar sakti thi, jab saal pura ho jata to use gadha ya koi parnda ya bakri di jati jise woh apne badan se ragarti, woh janwar kam hi zinda reh pata, phir us ko mangni di jati jise woh sar par ghuma kar apne pichhe phenk deti, us ke bad woh adat se bahar ati aur zeeb o zinat karti aur khushbu istemal karti. Abudauod khatay hain: «Hafsh» chhote ghar ( tang kothri ) ko khatay hain.

حَدَّثَنَا الْقَعْنَبِيُّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ حُمَيْدِ بْنِ نَافِعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ زَيْنَبَ بِنْتِ أَبِي سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهَا أَخْبَرَتْهُ بِهَذِهِ الْأَحَادِيثِ الثَّلَاثَةِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَتْ زَيْنَبُ:‏‏‏‏ دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ حَبِيبَةَ حِينَ تُوُفِّيَ أَبُوهَا أَبُو سُفْيَانَ، ‏‏‏‏‏‏فَدَعَتْ بِطِيبٍ فِيهِ صُفْرَةٌ خَلُوقٌ أَوْ غَيْرُهُ فَدَهَنَتْ مِنْهُ جَارِيَةً ثُمَّ مَسَّتْ بِعَارِضَيْهَا، ‏‏‏‏‏‏ثُمّ قَالَتْ:‏‏‏‏ وَاللَّهِ مَا لِي بِالطِّيبِ مِنْ حَاجَةٍ، ‏‏‏‏‏‏غَيْرَ أَنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ لَا يَحِلُّ لِامْرَأَةٍ تُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أَنْ تُحِدَّ عَلَى مَيِّتٍ فَوْقَ ثَلَاثِ لَيَالٍ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا عَلَى زَوْجٍ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَعَشْرًا .