20.
Tribute, Spoils, and Rulership
٢٠-
كتاب الخراج والإمارة والفىء


1107
Chapter: Regarding Allocating A Special Portion For The Messenger Of Allah (saws) From Wealth

١١٠٧
باب فِي صَفَايَا رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مِنَ الأَمْوَالِ

Sunan Abi Dawud 2972

Mughirah ibn Shu'bah (رضي الله تعالى عنه) narrated that Umar ibn Abdul Aziz gathered the family of Marwan when he was made Caliph, and he said, Fadak belonged to the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم), and he made contributions from it, showing repeated kindness to the poor of the Banu Hashim from it, and supplying from it the cost of marriage for those who were unmarried. Sayyida Fatimah (رضئ هللا تعالی عنہا) asked him to give it to her, but he refused. That is how matters stood during the lifetime of the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) till he passed on (died). When Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) was made ruler, he administered it as the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) had done in his lifetime till he passed on. Then when Umar ibn al-Khattab ( رضي الله تعالى عنه) was made ruler, he administered it as they had done till he passed on. Then Marwan took over it and afterwards it came to Umar ibn Abdul Aziz. Umar ibn Abdul Aziz said, I consider I have no right to something which the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) refused to Sayyida Fatimah (رضي الله تعالى عنها), and I call you to witness that I have restored it to its former condition, meaning in the time of the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم). Imam Abu Dawood said, when Umar bin Abdul Aziz was made Caliph, its revenue was forty thousand dinars, and when he died its revenue was four hundred dinars. Had he remained alive, it would have been less than it.


Grade: Da'if

مغیرہ کہتے ہیں عمر بن عبدالعزیز جب خلیفہ ہوئے تو انہوں نے مروان بن حکم کے بیٹوں کو اکٹھا کیا پھر ارشاد فرمایا: رسول اللہ ﷺ کے پاس فدک تھا، آپ اس کی آمدنی سے ( اہل و عیال، فقراء و مساکین پر ) خرچ کرتے تھے، اس سے بنو ہاشم کے چھوٹے بچوں پر احسان فرماتے تھے، ان کی بیوہ عورتوں کے نکاح پر خرچ کرتے تھے، فاطمہ رضی اللہ عنہا نے آپ ﷺ سے فدک مانگا تو آپ نے انہیں دینے سے انکار کیا، آپ ﷺ کی زندگی تک ایسا ہی رہا، یہاں تک کہ آپ ﷺ انتقال فرما گئے، پھر جب ابوبکر رضی اللہ عنہ خلیفہ ہوئے تو انہوں نے ویسے ہی عمل کیا جیسے نبی اکرم ﷺ نے اپنی زندگی میں کیا تھا، یہاں تک کہ وہ بھی انتقال فرما گئے، پھر جب عمر رضی اللہ عنہ خلیفہ ہوئے تو انہوں نے بھی ویسے ہی کیا جیسے رسول اللہ ﷺ اور ابوبکر رضی اللہ عنہ نے کیا تھا یہاں تک کہ عمر رضی اللہ عنہ بھی انتقال فرما گئے، پھر مروان نے اسے اپنی جاگیر بنا لیا، پھر وہ عمر بن عبدالعزیز کے قبضہ و تصرف میں آیا، عمر بن عبدالعزیز کہتے ہیں: تو میں نے اس معاملے پر غور و فکر کیا، میں نے اسے ایک ایسا معاملہ جانا کہ رسول اللہ ﷺ نے اسے فاطمہ علیہا السلام کو دینے سے منع کر دیا تو پھر ہمیں کہاں سے یہ حق پہنچتا ہے کہ ہم اسے اپنی ملکیت میں رکھیں؟ تو سن لو، میں تم سب کو گواہ بنا کر کہتا ہوں کہ اسے میں نے پھر اس کی اپنی اسی حالت پر لوٹا دیا ہے جس پر رسول اللہ ﷺ کے زمانہ میں تھا ( یعنی میں نے پھر وقف کر دیا ہے ) ۔ ابوداؤد کہتے ہیں: عمر بن عبدالعزیزخلیفہ مقرر ہوئے تو اس وقت ان کی آمدنی چالیس ہزار دینار تھی، اور انتقال کیا تو ( گھٹ کر ) چار سو دینار ہو گئی تھی، اور اگر وہ اور زندہ رہتے تو اور بھی کم ہو جاتی۔

Muqirah kahte hain Umar bin Abd al-Aziz jab Khalifa hue to unhon ne Marwan bin Hkam ke beton ko akatha kiya phir ارشاد farmaaya: Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pas Fadak tha, Aap is ki amadni se ( ahl o iyal, fuqara o masakin par ) kharcha karte the, is se Banu Hashim ke chhote bachon per ehsaan farmate the, un ki biwah aurton ke nikah par kharcha karte the, Fatima ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) se Fadak manga to Aap ne unhen dene se inkar kiya, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ki zindagi tak aisa hi raha, yahan tak ke Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) intqal farma gaye, phir jab Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) Khalifa hue to unhon ne waise hi amal kiya jaise Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne apni zindagi mein kiya tha, yahan tak ke woh bhi intqal farma gaye, phir jab Umar (رضي الله تعالى عنه) Khalifa hue to unhon ne bhi waise hi kiya jaise Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) aur Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) ne kiya tha yahan tak ke Umar (رضي الله تعالى عنه) bhi intqal farma gaye, phir Marwan ne ise apni jaagir bana liya, phir woh Umar bin Abd al-Aziz ke qabza o tasarruf mein aaya, Umar bin Abd al-Aziz kahte hain: to mein ne is mamle par ghor o fikr kiya, mein ne ise ek aisa mamla jana ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ise Fatima aliha as-salam ko dene se mana kar diya to phir hamen kahan se yeh haq pahunchta hai ke hum ise apni malkiyat mein rakhen? to sun lo, mein tum sab ko gawaah bana kar kahta hun ke ise mein ne phir is ki apni usi halat par luta diya hai jis par Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke zamane mein tha ( yani mein ne phir waqf kar diya hai ) . Abu Dawood kahte hain: Umar bin Abd al-Aziz Khalifa muqarrar hue to is waqt un ki amadni chalis hazar dinar thi, aur intqal kiya to ( ghat kar ) char so dinar ho gayi thi, aur agar woh aur zinda rahte to aur bhi kam ho jati.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْجَرَّاحِ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا جَرِيرٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ الْمُغِيرَةِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ جَمَعَ عُمَرُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ بَنِي مَرْوَانَ حِينَ اسْتُخْلِفَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَتْ لَهُ فَدَكُ فَكَانَ يُنْفِقُ مِنْهَا وَيَعُودُ مِنْهَا عَلَى صَغِيرِ بَنِي هَاشِمٍ وَيُزَوِّجُ مِنْهَا أَيِّمَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّ فَاطِمَةَ سَأَلَتْهُ أَنْ يَجْعَلَهَا لَهَا فَأَبَى فَكَانَتْ كَذَلِكَ فِي حَيَاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى مَضَى لِسَبِيلِهِ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمَّا أَنْ وُلِّيَ أَبُو بَكْرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَمِلَ فِيهَا بِمَا عَمِلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي حَيَاتِهِ حَتَّى مَضَى لِسَبِيلِهِ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمَّا أَنْ وُلِّيَ عُمَرُ عَمِلَ فِيهَا بِمِثْلِ مَا عَمِلَا حَتَّى مَضَى لِسَبِيلِهِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ أَقْطَعَهَا مَرْوَانُ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ صَارَتْ لِعُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ عُمَرُ:‏‏‏‏ يَعْنِي ابْنَ عَبْدِ الْعَزِيزِ فَرَأَيْتُ أَمْرًا مَنَعَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَام لَيْسَ لِي بِحَقٍّ وَأَنَا أُشْهِدُكُمْ أَنِّي قَدْ رَدَدْتُهَا عَلَى مَا كَانَتْ يَعْنِي عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ وَلِيَ عُمَرُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ الْخِلَافَةَ وَغَلَّتُهُ أَرْبَعُونَ أَلْفَ دِينَارٍ، ‏‏‏‏‏‏وَتُوُفِّيَ وَغَلَّتُهُ أَرْبَعُ مِائَةِ دِينَارٍ وَلَوْ بَقِيَ لَكَانَ أَقَلَّ.