2.
Prayer
٢-
كتاب الصلاة


161
Chapter: On (The Reward) Of Building Masajid

١٦١
باب فِي بِنَاءِ الْمَسَاجِدِ

Sunan Abi Dawud 451

'Abdullah bin 'Umar (رضي الله تعالى عنه) reported that the mosque (of the Prophet ﷺ) during his lifetime was built with bricks, its roof with branches of the palm-tree, and its pillars with palm-wood, as Mujahid said : Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) did not add anything to it. But 'Umar (رضي الله تعالى عنه) added to it; he built as it was built during the lifetime of the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) with bricks and branches, and he changed its pillars. Mujahid said : its pillars were made of wood. 'Uthman (رضي الله تعالى عنه) changed it altogether with increasing addition. He built its walls with decorated stone and lime. And he built the pillars with decorated stone and its roof with teak. Mujahid said : Its roof was made of teak. Imam Abu Dawud said, Al-Qassah means lime used as mortar.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ کے زمانے میں مسجد نبوی کچی اینٹوں اور کھجور کی شاخوں سے بنائی گئی تھی، مجاہد کہتے ہیں: اس کے ستون کھجور کی لکڑی کے تھے، ابوبکر رضی اللہ عنہ نے اس میں کسی قسم کا اضافہ نہیں کیا، البتہ عمر رضی اللہ عنہ نے اس میں اضافہ کیا، اور اس کی تعمیر رسول اللہ ﷺ کی بنائی ہوئی بنیادوں کے مطابق کچی اینٹوں اور کھجور کی شاخوں سے کی اور اس کے ستون بھی نئی لکڑی کے لگائے، مجاہد کی روایت میں «عمده خشبا» کے الفاظ ہیں، پھر عثمان رضی اللہ عنہ نے اس کی عمارت میں تبدیلی کی اور اس میں بہت سارے اضافے کئے، اس کی دیواریں منقش پتھروں اور گچ ( چونا ) سے بنوائیں، اس کے ستون منقش پتھروں کے بنوائے اور اس کی چھت ساگوان کی لکڑی کی بنوائی۔ مجاہد کی روایت میں «وسقفه الساج» کے بجائے «وسقفه بالساج» ہے۔ ابوداؤد کہتے ہیں: حدیث میں مذکور ( «قصة» ) کے معنی گچ کے ہیں۔

Abdul-Allah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Rasul-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke zamane mein Masjid-e-Nabawi kachi intton aur khajoor ki shakhan se banayi gayi thi, Mujahid kehte hain: Is ke sutoon khajoor ki lakdi ke the, Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) ne is mein kisi qism ka izafa nahin kiya, balke Umar (رضي الله تعالى عنه) ne is mein izafa kiya, aur is ki taamir Rasul-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki banayi hui buniyadoon ke mutabiq kachi intton aur khajoor ki shakhan se ki aur is ke sutoon bhi nai lakdi ke lagaye, Mujahid ki riwayat mein «Umde Khashba» ke alfaaz hain, phir Usman (رضي الله تعالى عنه) ne is ki imarat mein tabdili ki aur is mein bahut sare izafe kiye, is ki diwariyan munqish pathroon aur gach ( chuna ) se banwayin, is ke sutoon munqish pathroon ke banwaye aur is ki chhat saagwan ki lakdi ki banwai. Mujahid ki riwayat mein «Wasqife al-Saje» ke bajaye «Wasqife bil-Saje» hai. Abu Dawood kehte hain: Hadith mein mazkoor ( «Qisa» ) ke maani gach ke hain.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ فَارِسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَمُجَاهِدُ بْنُ مُوسَى، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ أَتَمُّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا أَبِي، ‏‏‏‏‏‏عَنْصَالِحٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا نَافِعٌ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَر أَخْبَرَهُ أَنّ الْمَسْجِدَ كَانَ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَبْنِيًّا بِاللَّبِنِ وَالْجَرِيدِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ مُجَاهِدٌ:‏‏‏‏ وَعُمُدُهُ مِنْ خَشَبِ النَّخْلِ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمْ يَزِدْ فِيهِ أَبُو بَكْرٍ شَيْئًا، ‏‏‏‏‏‏وَزَادَ فِيهِ عُمَرُ:‏‏‏‏ وَبَنَاهُ عَلَى بِنَائِهِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِاللَّبِنِ وَالْجَرِيدِ وَأَعَادَ عُمُدَهُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ مُجَاهِدٌ:‏‏‏‏ عُمُدَهُ خَشَبًا، ‏‏‏‏‏‏وَغَيَّرَهُ عُثْمَانُ فَزَادَ فِيهِ زِيَادَةً كَثِيرَةً:‏‏‏‏ وَبَنَى جِدَارَهُ بِالْحِجَارَةِ الْمَنْقُوشَةِ وَالْقَصَّةِ وَجَعَلَ عُمُدَهُ مِنْ حِجَارَةٍ مَنْقُوشَةٍ وَسَقْفَهُ بِالسَّاجِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ مُجَاهِدٌ:‏‏‏‏ وَسَقَّفَهُ السَّاجَ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ قَصَّةُ الْجِصُّ.