9.
Being a master
٩-
كتاب الملكة


103
Chapter: When a slave advises his master

١٠٣
بَابُ إِذَا نَصَحَ الْعَبْدُ لِسَيِّدِهِ

Al-Adab Al-Mufrad 203

Salih ibn Hayy reported that a man said to 'Amir ash-Shu'bi, "Abu 'Amr! We say that when a man frees his umm walad and then marries her, he is like the one who rides his camel." 'Amir said, "Abu Burda related to me from his father that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said to them:'Three have a double reward: one of the People of the Book who believes in his Prophet and then believes in Muhammad has two rewards. When a slave carries out the due of Allah and the due of his master, he has a double reward. And (the third is) a man who has a slavegirl with whom he has intercourse and teaches her well and instructs her well and then sets her free and marries her. He has two rewards.'"


Grade: Sahih

صالح بن حي سے روایت ہے کہ (خراسان کے)ایک آدمی نے حضرت شعبی رحمہ اللہ سے پوچھا:ابو عمرو! ہم آپس میں باتیں کرتے تھے کہ اگر کوئی شخص ام ولد (لونڈی)کو آزاد کرکے اس سے نکاح کرے تو وہ ایسے ہی ہے جیسے کوئی قربانی کے جانور پر سواری کرے۔ امام شعبی رحمہ اللہ نے کہا کہ مجھے ابو بردہ نے اپنے والد (ابو موسیٰ اشعری)کے حوالے سے بتایا کہ رسول اللہ ﷺ نے ان سے فرمایا:’’تین قسم کے لوگوں کے لیے دوہرا اجر ہے:ایک اہل کتاب (یہود و نصاریٰ)کا وہ شخص جو اپنے نبی پر ایمان لایا اور محمد ﷺ پر بھی ایمان لے آیا تو اس کے لیے دوہرا اجر ہے۔ دوسرا وہ غلام جو کسی کی ملکیت ہے جب وہ اللہ تعالیٰ کا حق ادا کرے اور اپنے آقاؤں کے حقوق بھی پورے کرے۔ اور تیسرا وہ شخص جس کے پاس کوئی لونڈی ہو جس سے وہ ہم بستری بھی کرتا ہو۔ اس نے اسے اچھا ادب سکھایا اور اچھی تعلیم دی، پھر اسے آزاد کرکے اس سے نکاح کرلیا اس کے لیے بھی دوہرا اجر ہے۔‘‘ امام شعبی رحمہ اللہ نے فرمایا:ہم نے تمہیں یہ حدیث بغیر کسی دنیاوی معاوضے کے دے دی حالانکہ اس سے کم تر بات پوچھنے کے لیے بھی مدینہ طیبہ کا سفر کیا جاتا تھا۔

Saleh bin Hay se riwayat hai ki (Khorasan ke) ek aadmi ne Hazrat Shabi rehmatullah alaih se poocha: Abu Amro! Hum aapas mein baatein karte thay ki agar koi shakhs Umm Walad (londi) ko azad karke us se nikah kare to wo aise hi hai jaise koi qurbani ke janwar par sawari kare. Imam Shabi rehmatullah alaih ne kaha ki mujhe Abu Burda ne apne walid (Abu Musa Ashari) ke hawale se bataya ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne un se farmaya: ''Teen qisam ke logon ke liye dohra ajr hai: Ek Ahle Kitab (Yahud o Nasara) ka wo shakhs jo apne nabi par iman laya aur Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) par bhi iman le aaya to uske liye dohra ajr hai. Doosra wo ghulam jo kisi ki milkiyat hai jab wo Allah ta'ala ka haq ada kare aur apne aaqaon ke huqooq bhi poore kare. Aur teesra wo shakhs jis ke paas koi londi ho jis se wo humbistari bhi karta ho. Usne use achcha adab sikhaya aur achchi taleem di, phir use azad karke us se nikah karliya uske liye bhi dohra ajr hai.'' Imam Shabi rehmatullah alaih ne farmaya: Humne tumhein ye hadees baghair kisi dunyawi muawze ke de di halaki is se kam tar baat poochhne ke liye bhi Madina Tayyiba ka safar kiya jata tha.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سَلاَمٍ، قَالَ‏:‏ أَخْبَرَنَا الْمُحَارِبِيُّ، قَالَ‏:‏ حَدَّثَنَا صَالِحُ بْنُ حَيٍّ قَالَ‏:‏ قَالَ رَجُلٌ لِعَامِرٍ الشَّعْبِيِّ‏:‏ يَا أَبَا عَمْرٍو، إِنَّا نَتَحَدَّثُ عِنْدَنَا أَنَّ الرَّجُلَ إِذَا أَعْتَقَ أُمَّ وَلَدِهِ ثُمَّ تَزَوَّجَهَا كَانَ كَالرَّاكِبِ بَدَنَتَهُ، فَقَالَ عَامِرٌ‏:‏ حَدَّثَنِي أَبُو بُرْدَةَ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ‏:‏ قَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم‏:‏ ثَلاَثَةٌ لَهُمْ أَجْرَانِ‏:‏ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمَنَ بِنَبِيِّهِ، وَآمَنَ بِمُحَمَّدٍ صلى الله عليه وسلم فَلَهُ أَجْرَانِ‏.‏ وَالْعَبْدُ الْمَمْلُوكُ إِذَا أَدَّى حَقَّ اللهِ وَحَقَّ مَوَالِيهِ‏.‏ وَرَجُلٌ كَانَتْ عِنْدَهُ أَمَةٌ يَطَأهَا، فَأَدَّبَهَا فَأَحْسَنَ تَأْدِيبَهَا، وَعَلَّمَهَا فَأَحْسَنَ تَعْلِيمَهَا، ثُمَّ أَعْتَقَهَا فَتَزَوَّجَهَا، فَلَهُ أَجْرَانِ قَالَ عَامِرٌ‏:‏ أَعْطَيْنَاكَهَا بِغَيْرِ شَيْءٍ، وَقَدْ كَانَ يَرْكَبُ فِيمَا دُونَهَا إِلَى الْمَدِينَةِ‏.‏